zondag 7 augustus 2011

Weer lekker wat gedaan.

Allereerst iedereen die een lieve reactie heeft gegeven op mijn laatste berichtje en me zelfs een kaart hebben gestuurd (!), hartelijk bedankt voor de lieve woorden!
Gelukkig voel ik me weer wat beter. Niet mijn kiezen en kaak jammer genoeg (dus maar weer naar de tandarts), maar wel de energie die weer is toegenomen, zodat ik weer wat kan doen.
Lekker met mijn hondje wandelen, wat in de tuin doen, en niet te vergeten weer aan mijn quilts werken!


Natuurlijk heb ik weer zo'n leuk Japans blok af!
Bij de mooie lapjes die ik van Inge had gekregen, zaten ook die met de vissen en de vogel.
Maar de voorstelling was voor de meeste popjes te groot, omdat ze klein zijn, of dat hun jurkje uit meerdere delen bestaat.
Maar bij deze pop (Emi) was het één geheel, dus kon daar mooi het vissen-lapje voor worden gebruikt.
En dan die vogel voor de vaas. Dat vind ik zo mooi staan, net echt porselein!
De twee kleine popjes Reiko en Naoko, zijn precies hetzelfde, dus heb ik daar maar een tweeling van gemaakt, dat vind ik wel grappig staan.


Verder heb ik ook inmiddels weer 5 blokken af van mijn andere Japanse quilt.
Hij wordt heel ingetogen en rustig, daar hou ik wel van.
Nu je meer cirkels ziet, wordt hij wel steeds spannender.
Nog 10 blokken te gaan.


Mijn S & S quilt gaat wat langzamer.
Er zijn zoveel kleine mini blokjes waar ik allemaal twee keer doorheen moet quilten!
Het gaat ook niet snel omdat je bij elke paar centimeter op een naad komt, waar moeilijk doorheen te gaan is.
Maar het middenstuk is nu bijna af, en dan kan ik aan de rand beginnen.
Die is wel breed maar zonder naden, dus dat werkt veel fijner.


Maar....... ik zal de komende tijd wat minder tijd kunnen besteden aan mijn verschillende quilts, want ik ben van de week (eindelijk) begonnen aan de geboortemandala voor mijn 2e kleindochter.
Ik had maanden geleden al beelden in mijn hoofd wat ik wilde tekenen, en nu is het dan zover.
Hoe vinden jullie de kleine baby die uit een walnoot te voorschijn komt? Lief hè?
Ze wordt tenslotte in de herfst geboren, dus dat past heel mooi. Verder komt er veel groen en bessen, maar dat zien jullie later wel.
Net als bij mijn quilts ben ik met tekenen ook een Pietje precies, dus gaat het heel langzaam.

Maar het duurt gelukkig nog even voordat dit kleine nieuwe wondertje ter wereld komt.
Dit is een 3-D echo-foto van mijn kleindochter die alweer enige weken geleden gemaakt is.
Zo leuk dat sippe snoetje dat ze trekt! Ik heb een foto van Lois toen ze enige maanden oud was, en daar trok ze net zo'n snoetje op. Wie weet lijken de zusjes op elkaar, het zou me niets verbazen.

Tot slot een mooie uitspraak van Erica Terpstra die ik vanmorgen las:
"Je moet het leven kleur geven met passie".
Doen wij quilters dat niet al jaren?

5 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk logje, Floor. Lekker veel om te kijken en te lezen. Alleen jammer van de kiezen, hopelijk wordt dat snel verholpen.
    Ik vind het zo leuk om te zien hoe jij tovert met mijn lapjes, die nu jouw lapjes zijn. Echt prachtig zijn de affe blokken. Ik ben helemaal weg van de vaas. Zoiets zou je toch zo in je kamer willen hebben.
    De andere Japanse quilt wordt ook mooi, heel anders, niet te vergelijken, maar dus ook (buiten)gewoon mooi.
    En dan jouw quiltwerk, jeetje wat ziet dat er goed uit. Mooie kleine steekjes!
    Ach en schattig die foto van je nieuwe kleindochter. Knap dat ze dat kunnen, een foto maken van het kindje in de buik en dan zó duidelijk.
    Nou en dan nog je mandala. Eigenlijk heb ik er geen woorden voor. Snap niet dat je het kunt, schitterend! Ik ben erg benieuwd naar het vervolg.
    Zo en dan ga ik nu verder met het geven van kleur aan mijn leven, verder dus met mijn passie van dit moment: Grietje!

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn Floor, dat je weer "in de lucht" bent. Heb je echt gemist de afgelopen week. Gelukkig was er vanavond weer veel te lezen over alle mooie dingen waar je mee bezig bent. Je krijgt een prachtige kleindochter zo te zien. Heel veel sterkte met de kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat doe jij zeker Floor: het leven kleur geven met passie. Fijn dat je energie weer terug is joh. Ik vind je werk prachtig, en zó veelzijdig. Die lapjes van Inge kwamen toch wel heel goed van pas.
    Wat een ontzettend bijzondere foto van de kleine. Toch een wonder dat dat allemaal kan tegenwoordig. Zó ontroerend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent weer lekker creatief bezig Floor. Mooi ook, dat je een mandala maakt. Veel plezier ermee, en sterkte met je tanden/kiezen, hopelijk gaat het snel weer wat beter.

    BeantwoordenVerwijderen