zondag 29 april 2012

Hendrika met de vingerhoedjes en paardenbloemen.

Wie de leuke weblog van Supergoof (klik) leest, weet dat zij een prachtig grote vingerhoedjesquilt heeft gemaakt voor op haar bed.
Regelmatig waren er foto's te zien van hoe de quilt vorderde. Heel vaak gedrapeerd over haar leuke grote hond Bregje.
Omdat de top van mijn miniatuur vingerhoedjesquiltje af is, leek het me wel grappig om dat ook met mijn kleine hondje Terra te doen.


Mmm.... eigenlijk is mijn hondje iets te groot voor dat kleine quiltje, en leuk vindt ze het ook niet.
Even wat anders bedenken.....misschien poes Yindee, die is kleiner......


Oeps! Die schrok zich dood, en was direct vertrokken..... tja, wat dan.... meer dieren heb ik niet.


Nou, beertje Hendrika wilde wel poseren met de vingerhoedjes zei ze.
Dit leuke knuffelbeertje heb ik jaren geleden eens gekocht in een moeilijke periode toen ik behoefte had aan een beetje knuffelen....
Bij haar past het goed, hier kan ze zich lekker inwikkelen.
Toch nog een leuke foto.


Zo, nog even netjes strijken met een reuze strijkbout (ja, ik weet dat er ook mini strijkijzers zijn... )



Het is een schattig quiltje geworden vind ik zelf, klaar om te dubbelen en dan quilten, maar dat moet nog even wachten, want ik ben nog bezig met het doorquilten van de huisjesquilt voor mijn jongste kleindochter.


Het is trouwens weer feest in het park bij mijn huis. Paardenbloementijd!
Zo gezellig al die gele bloemen.
Toen ik die paardenbloemen weer zag moest ik denken aan verleden jaar om deze tijd.


Toen had ik net mijn flanellen quilt af en zocht een leuk plekje om hem te fotograferen.
Dat plekje vond ik in het park op een bankje tussen de gezellige paardenbloemen.
Ziet er toch prachtig uit?
Ben nog steeds erg gek met deze quilt.
Elke avond lig ik een uurtje op de bank, lekker gehaaglijk onder die quilt, te genieten van de ruitjes en de kleuren. Lekker warm is ie ook.
Omdat ik een flinke kou heb opgelopen en me helemaal niet lekker voel, kruip ik er nu maar weer  onder op de bank.

P.S.: omdat ik zo zielig was vanmorgen ben ik wat lapjes gaan knippen voor mijn Mrs. Vigor quilt....(leuk!!!) Dat vertel ik alleen tegen jou hoor, niet verder vertellen.....

6 opmerkingen:

  1. Terra heeft een kans gemist, want dat quiltje staat hem (haar?) enig! Het is leuk geworden Floor!
    Gauw weer opknappen hoor, maar geniet nog maar eventjes van die flanelle. Dagdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks de gevatte kou heb je er toch weer een mooi verhaal van gemaakt. Kruip maar lekker onder je flanelletje dan ben je gauw weer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi quiltje is dit geworden en wat een mooie flanellen quilt, zeker een mooie foto en ja sommige dieren zijn gewoon fotomodel al zijn er ook veel die het niet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat lief, dat quiltje om Terra heen. Ik vind het leuk staan en als het quiltje klaar is en Terra heeft het koud, dan kan ze er toch mooi onder gaan liggen. Ik deed dat ook wel eens, mijn hondjes inpakken in een quiltje. Zij vonden het altijd lekker, vooral na een wandeling in de sneeuw!
    Ik kan me voorstellen dat die flanellen quilt lekker warm is en heerlijk om onder te liggen als je je niet helemaal lekker voelt. Veel beterschap hè! Hopelijk heb je vandaag toch een fijne dag, het zonnetje schijnt hier al lekker. Bij jou ook?

    Groetjes,
    Inge

    PS: het verhaaltje over de huisjes staat nog in de wacht. Ik ben té druk met de Civil War blokken, die gaan nu even voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk je kleintje vingerhoedjes, ik vond hem best passen bij je hondje hoor.....Mooie quilt heb jij voor op de bank...en nu maar weer gauw beter worden.

    BeantwoordenVerwijderen