zaterdag 14 april 2012

In de eerste versnelling.

Daar zit ik dus nog steeds in, in die eerste versnelling.
Maar ook in de eerste versnelling kom je (langzaam) vooruit. Dus ben ik erg veel met mijn lapjes bezig, maar zoals ik vroeger geleerd heb: alles waar "TE" voor staat is niet goed, behalve TEvreden.
Momenteel ben ik eigenlijk TEveel met mijn lapjes bezig, wil nu wel eens wat anders, een beetje aktie in de tuin bijvoorbeeld, waar het onkruid langzaamaan terrein begint te winnen.


Maar..... alle straatjes en pleintjes van het vinex-beren-wijkje zijn klaar!
Hopelijk zijn de beertjes nu met deze lichte straatjes en fel-blauwe pleintjes tevreden, want anders zeg ik ze per direct de huur op!


Daarna de reepjes snijden voor de eerste rand om de huisjes.


Eigenlijk moet er nu eerst eens gestreken worden. De huisjes had ik direct al allemaal gedaan, maar de straatjes nog niet.
Jeetje wat een rot werkje is dat toch. Ons aller Goof doet dat nooit, zij begint zo met quilten, maar ik zie dat niet zitten met al die hobbels en bobbels, dus vooruit dan maar.....


Kijk, dat ziet er toch beter uit. Daarna dus de eerste rand vastnaaien, alles weer met de hand op de bank natuurlijk.


Dat ziet er al gezelliger uit zo, net even wat meer kleur.
Op naar de volgende rand en daarna dubbelen en doorrijgen. Dan kan het quilten beginnen.


Omdat ik daar nog niet aan toe was, en ik natuurlijk niet kon zitten niksen, maar begonnen met het aanzetten van de afwerkrand van mijn kerstquiltje.
Ik kan er ook niets aan doen.....ook al heb ik momenteel geen energie voor andere dingen, ik kan nu eenmaal niet doelloos op de bank zitten wachten totdat de dag om is. Lezen vind ik ook leuk, maar na een half uurtje ben ik het weer zat.
Als ik aan mijn quilts werk heb ik het gevoel dat ik nog iets nuttigs doe.
Dat zal wel komen door mijn opvoeding, want niets doen dat mocht ik vroeger niet.
Maar ja, kunnen jullie dat dan, helemaal niets doen en voor je uit zitten kijken?


Maar zo gebeurde het dan toch maar dat hij helemaal af is!
Nu kan hij 8 maanden in de kast, om er weer te worden uitgehaald tegen de kerstdagen.
Maar dan is hij weer extra leuk, omdat ik een beetje vergeten ben hoe hij er ook weer uit zag.


Terra vindt het wel gezellig dat het vrouwtje steeds zo gezellig op de bank zit.
Hoewel, is er nog plaats voor mij dan?
Ze hoort op het tijgerprintjes fleece te liggen op de zitting van de bank, dat ligt er speciaal voor haar.
Maar nee hoor, lekker op de zachte bovenkussens en vooral die van mij, die ruikt het lekkerst.....
Zo, nu dan maar verder met mijn vingerhoedjes....
Ik mopper nu wel, maar ik ben heel blij dat ik zo'n leuke rustige hobby heb, dat geeft me veel geluk en TEvredenheid, en dat was toch het enige goede woord met TE ?

8 opmerkingen:

  1. Je bent aardig druk geweest hoor en het wordt al een aardig dorp

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een zonnige huisjesquilt gaat dit worden, zo vrolijk met die olijke beertjes ertussen en dat frisse blauw. Dan nog een prachtig kerstquiltje af, heerlijk hoor. Je hebt dan misschien even niet zoveel energie maar bent toch goed bezig zo! Ik heb eens een Groninger spreekwoord gehoord (en ik ben er zelf ook mee opgegroeid dat je nooit niks doet) "Een vrouwenhand en een paardentand staan nooit stil"
    groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Floor, dank voor je reactie op mijn blog.
    Er is al het e.e.a. aan de instelling veranderd, maar of het goe d is daar kijkt mijn lieve schoonzoon zo naar. Ik hoop het tenminste, daarom noem ik hem nu nog lief. Ik ben deze week niet goed ter been geweest en heb niet kunnen reageren. Spit zei de huisarts. Wat een ellende. Je kunt niet voor of achteruit.
    De keren dat ik even kon zitten, werd ik blij van jullie blogs.
    Heb er ook nog over zitten denken om met de huisjes te beginnen, maar heb zo verschrikkelijk veel onder handen dat ik me tot nu toe nog heb kunnen beheersen. Ze zien er vrolijk uit bij jou. Je kunt zo wel veel restjes verwerken. Mijn dochter woont niet zo ver van Carol Cox en de enkele keer dat wij naar Utrecht gaan is het altijd leuk om te kijken. Groet ALice.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Floor

      Ik ben helemaal weg van je mooie Kerstquilt. Je hebt gelijk dat je hem nu een tijdje wegstopt. Is hij straks weer helemaal nieuw. En je klaagt wel dat je niks doet, maar ik zie toch steeds weer nieuwe dingen voorbij schieten, zoals je hele woonwijk. Huizen genoeg om je eens even lekker terug te trekken en weer bij te komen. Vandaag was er veel zon in Utrecht. Dat doet je vast wel weer goed. Groetjes Ria.

      Verwijderen
  4. Je huisjes worden geweldig mooi en je winterquilt klaar ook al zo geweldig die is zeker mooi op tijd af en ook lekker bezig zijn met andere dingen want dat is ook belangrijk, tenminste dat vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, je kan TEvreden zijn hoor Floor. Met de huisjes en met je kerstquiltje. Dat heb ik vroeger ook thuis geleerd, van dat TE, haha. Ik ben het er wel mee eens. Fijne dag en geniet ook van je tuin hoor, al is het koud.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Floor, wat fijn dat je er weer bent. Misschien moet je je nog wat TE kalm houden naar je zin, maar ook dat zal over gaan. Wat is je berenwijk mooi geworden. En het kerstquiltje is ook al zo'n pronkjuweel. Heel inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De eerste versnelling is beter dan in zijn 'vrij' staan en helemaal geen energie te hebben. Je huisjes quilt is een snoepje. En wat fijn ook dat je kerstquiltje af is, en strakjes is het een feest om hem weer tevoorschijn te halen. Lekker rustig aan doen, nog even en we kunnen weer lekker in de zon zitten. Dan hebben we allemaal hopelijk weer voldoende energie. fijne maandagavond.

    BeantwoordenVerwijderen