zaterdag 6 april 2019

Derde muizen-blok is klaar!

Ja, lieve lezers, het derde blok van de kersenmuisjes-quilt is klaar!
Zo leuk om te doen, dat alle andere projecten (even) stil liggen ๐Ÿ˜ฏ


Heb er weer met plezier aan gewerkt en besloten om ook de tekst die er bij hoort er op te borduren, in dit geval "Vergaderen met je quilt-coach".
Hoezo vergaderen, waarover dan wel?
Nou natuurlijk over welk patroon we gaan maken, welke techniek we kiezen en niet onbelangrijk, welke stoffen gaan we gebruiken.
Allemaal onderwerpen waar we lang over kunnen praten, natuurlijk onder het genot van een kopje thee en veel chocolade ๐Ÿ˜˜


Ik heb het patroon iets veranderd. Het schoteltje van het kopje heb ik anders gemaakt.
Dit is het origineel van Ingrid, het schoteltje kon dan schommelen (daar houden muisjes van).


Kijk, zo is het nu, en ook andere kleuren, maar dat maakt het ook zo leuk, anders worden straks alle Kersenmuisjes-quilts hetzelfde.
Het muisje schommelt bij mij met het kopje, daarom staat het ook een beetje scheef.


Natuurlijk ook weer mooi kant gebruikt voor de gezelligheid in elk leslokaal van deze quilts-coach-school.


Kreeg van Tilly deze week een mooie vrolijke kaart in de bus met deze twee lieve lapjes en een schattig knoopje.
Lapjes zijn natuurlijk altijd welkom, en dat lapje met hartjes kan ik mooi gebruiken voor mijn hartjesquilt.
Die ligt nu al een half jaar stil, wel jammer maar het komt vast wel weer, kan nu eenmaal niet alles tegelijk...


Leuk hรจ dat knoopje, komt vast een keertje van pas.


Wat ook van pas komt is dit lieve meisje, Leentje dat ik heb aangenomen om me te helpen met het quilten.
Lukt nog niet om zoveel te doen, dus heb ik dringend hulp nodig...


Maar ja, ze is nogal eigenwijs, i.p.v. me te helpen met de blauwe vogelquilt (Vesalius) wilde ze perse aan de gang met roze lapjes ๐Ÿ˜ก
Snap natuurlijk wel waarom, het is zelf zo'n lief roze meisje. maar zo schiet mijn werk natuurlijk helemaal niet op.
Dan zelf maar aan de gang gaan, het is niet anders..,


Afgelopen woensdag 3 april was het 50 jaar geleden dat mijn man en ik gingen trouwen.
Jammer dat hij die dag niet meer heeft kunnen meemaken, dus geen feestje...

Ben vandaag eindelijk weer naar de bee gegaan, gezellig! Goede vriend heeft me heerlijk gebracht en gehaald met de auto... luxe!!!

Dag lieve schatten. tot volgende week!
Knuffel van mij,
Floor






17 opmerkingen:

  1. Ben altijd heel blij met reacties!
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat je zo geniet van deze blokjes! Ze zijn ook echt heel leuk en grappig... Fijn dat muisje toch nog kan schommelen bij jou, want anders liep hij misschien wel weg!
    En net als bij papier kun je met lapjes ook zo heerlijk schuiven, nadenken, proberen, veranderen...
    Fijn dat Leentje gekomen is, maar ze moet misschien nog een beetje op je in leren spelen. Ik vind haar er wel erg lief uitzien, maar ja... je soms sta je verrast hoor..
    Hoe is het met je arm, Floor?
    Lieve groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige trouwfoto. Lekker kort koppie en leuke oorbellen.
    Dr muizenquilt wordt prachtig. Ik snap dat je daarmee verder wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Floor,
    Wat een prachtige foto van toen .
    En wat is je blok leuk geworden.
    Groetjes, Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke trouwfoto Floor! Wat had ik het jullie gegund deze dag samen te mogen vieren.
    Schattig muisje is er weer ontstaan, fijn dat je af en toe wat steekjes kunt zetten, hopelijk gaat dat steeds beter. Je hebt in ieder geval een leuke hulp.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat verdrietig toch dat jullie dat niet hebben kunnen vieren samen. Ik vind je erg moedig hoor .....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk dat je vanochtend weer op de bee kon zijn Floor. Helaas was ik er dit keer niet, maar ik hoop je snel weer te zien. Mooie trouwfoto van jullie samen, hopelijk blijven de mooie herinneringen je altijd bij. Veel plezier met je muizenquilt, deze wordt erg schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige lieve trouwfoto van jullie samen. Ik hoop dat de herinnering aan al die jaren je helpen om het verlies te verwerken.
    Het is natuurlijk fijn om een hobby te hebben en jij maakt er ook steeds weer iets prachtigs van. Zo lief die muizenblokjes en als je dan ook nog eens post krijgt met leuke stofjes en een schattig knoopje geeft dat weer een beetje kracht om door te gaan.
    Ik wens je een fijne zondag toe de zon schijnt hier volop en ik hoop bij jou ook.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto van jou en je man, 50-jaar terug. Jammer dat hij het niet mee kon maken, maar je draagt hem in je hart bij je. Het blokje van het muisje ziet er geweldig mooi uit, je hebt er wat leuks van gemaakt! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto van jullie samen. En zeker jammer dat jullie dit niet meer samen mee mochten maken. Leuke post heb je gekregen van Tilly. En het muisje wat ssn leuk blok is dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi blok heb je gemaakt, schattig jouw versie. Leentje is een dotje! En wat is het een prachtfoto, van lang geleden...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Floor, wat een prachtige quilt wordt het!
    En jullie trouwfoto, wat mooi. Je bent niet veel veranderd!
    Hoe gaat het met je hand?
    Liefs, Engelien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat was een mijlpaal 50 jaar gehuwd! Jammer dat je het enkel in je herinnering hebt kunnen vieren. Prachtige trouwfoto en je bent niet veel veranderd op al die jaren!
    Leuke quilt waar je nu aan werkt. Ja, dan moeten alle andere projecten even wijken -:))
    Fijne week voor jou!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Floor, verdrietig dat je man er niet meer bij is.
    Maar hopelijk vier je de dag toch een beetje, dat mag toch wel?
    Wat leuk dat je ook met de kersenmuisjesbom quilt bezig bent. Ik mag er bijna aan beginnen; de green tea and sweet beans is namelijk bijnaaaaa af.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat worden de blokken voor de muisjesquilt leuk. Heerlijke frisse kleuren, het lijkt me heel gezellig om hier aan te werken. Fijn dat je weer een keer naar de bee bent geweest, even eruit, inspiratie opdoen en bijpraten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk die muizenblokken. Net ook even bij Goof gekeken en die zien er ook al zo mooi uit. Gezellig om te doen. Ik vind applicaties maken erg leuk. Je hebt er nog enkele te gaan:)

    BeantwoordenVerwijderen