zondag 22 januari 2012

Van dorp naar Vinex-wijk.

Was ik toch zo van plan om met mijn kleine huisjes een dorpje van 9 of 12 huisjes te bouwen.
Leuk allemaal een ander kleurtje om mijn jongste kleindochter ter zijner tijd de kleuren te leren.
Maar toen wij gisteren op verjaarsvisite waren bij onze "grootdochter" Lois die 6 jaar was geworden, zei mijn schoondochter dat ze het leuk zou vinden als de quilt wat groter werd.
Nou, dat doe ik dan natuurlijk!
De maat zou ongeveer 60 x 80 cm moeten worden, dan past het quiltje leuk op een open plek in Sydney's kamertje. Er komen nu dus 35 huisjes, en wordt dan echt een vinex-wijk in plaats van een dorpje.
Maar wel een hele kleurijke Vinex-wijk.

Beste wel moeilijk om nu 35 huisjes in verschillende kleuren te maken, maar dat zie ik wel, moet lukken toch?
Hier alvast de 4 die ik van de week gemaakt heb.
En natuurlijk met de open raampjes waarachter de beertjes zitten.
De beertjes in het blauwe en roze huisje heb ik gekregen van Truus, een quiltende mail-vriendin, lief hè?
Leuke snuitjes hebben die beertjes. Het valt niet mee om zulke kleine beertjes te vinden met een hoofdje van 1,5 cm breed. Dan maar soms dezelfde gebruiken.
We waren gisteren dus bij onze jongste zoon en schoondochter om de verjaardag te vieren van Lois, die - nu ze een klein zusje heeft, dat onze KLEIN-dochter is, zelf GROOT-dochter genoemd wil worden, omdat ze nu grote zus is.
Maar we hebben natuurlijk ook onze lieve kleindochter geknuffeld, die al zo lekker kan lachen en alweer zo groot wordt! Even lekker kroelen met opa.

Lois is helemaal gek van Dino's. Daar krijgt ze niet genoeg van, dus opa en oma hadden ook iets gekocht met dino's. Het liefst had ze een echte, maar ja waar vind je die nog?

Waar ze ook gek op is... gekke bekken trekken als er een foto gemaakt wordt.
Terwijl ze lekker een cupcake eet, kan ze het weer niet laten.
Doe maar lekker gek hoor meid!
Weet je dat oma daar ook van houdt van een beetje gek doen?
Onderstaande foto's zijn gemaakt met de i-pad, waarmee je foto's kan maken met een soort lachspiegel-effect. Als je dan ook nog een gekke bek trekt, wordt het helemaal feest!
Oma krijgt er niet genoeg van Lois, dus let maar eens op:

Kijk, dit is oma als ze bij de kassa van de quiltwinkel moet afrekenen.
Dan schrikt ze zich een hoedje, weer te veel gekocht!

En dit is oma over 20 jaar, als ze bijna 84 jaar is.
Ja, dan quilt ze nog steeds hoor, wat dacht je! Maar zo te zien heeft ze dan geen tanden meer, allemaal uitgevallen.....

Nou, ik zal jullie de rest besparen en volgende keer wordt het weer een serieus blogje hoor, dan een up-date van wat ik allemaal aan het doen ben en hoever het er mee staat, want ik zal toch niet alleen maar zitten te flauwekullen?
Zal flink m'n best doen van de week om jullie niet teleur te stellen......

9 opmerkingen:

  1. Nog gefeliciteerd hoor met je grootdochter. Soms denk je hoe verzinnen ze het, maar het klinkt heel logisch.

    groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je grootdochter! Ze is al een hele meid. Voordat je kleindochter groot is, is haar Vinex-wijk helemaal klaar. Dat gaat helemaal goed komen hoor.
    Het is toch goed om voorbereid te zijn op je uiterlijk in de toekomst! Hahaha. Blijf maar lekker gekke bekken trekken hoor Floor, staat je goed, haha, en je blijft er vrolijk bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohoh Floor, eerst even de tranen uit mijn ogen vegen. Ik moest zo lachen om de foto's van jou en het verhaal erbij. Ik zal die foto maar bewaren want over 20 jaar ben ik zelf ook bijna 84 en stel je voor dat ik je dan niet meer herken.......
    Even serieus. Je hebt superleuke huisjes gemaakt. Tja, voor je kleinkinderen doe je alles hè, logisch toch.
    Nog gefeliciteerd met je "groot-dochter", wat een leuke meid! En dat kleintje is ook een schatje. Leuke foto samen met opa.

    Fijne avond,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je de mensen zo laat lachen, stel je ze toch niet teleur? Integendeel!
    Geniet lekker na van zo'n leuke dag.
    Groetjes, Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar die kassa foto, vaak genoeg moet ik ook even bijkomen. Snel betalen en dan de Alzheimer knop aan, nadat ik bij ben gekomen met wat zuurstof! Je foto's Ijn super en je verhaal heerlijk. Leuk die vinex wijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Floor, 20 jaar geleden vond onze oudste kleindochter ook dat zij grootdochter was geworden toen ze een zusje had gekregen. Grappig, dat Lois tot dezelfde conclusie is gekomen. Het lezen van jouw verhaal en het zien van de foto's was een goed en vrolijk begin van deze druilerige maandag. Wat een prachtige foto van opa en kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn de huisjes toch leuk. Zo leuk dat de raampjes open kunnen. En gefeliciteerd met je Groot dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een vrolijke huisjes ben je aan het maken, lekker frisse kleuren. Het gezicht van "oma bij de kassa van de quiltwinkel" herken ik toch niet hoor :-) *haha* Geniet lekker van jullie kleinkinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hqhha wat de fak zijn die foto's ahah

    BeantwoordenVerwijderen