maandag 10 september 2012

De quilttentoonstelling in Deventer.

Ook dit jaar weer gezellig met mijn vriendin Gea naar Deventer voor de Algemene tentoonstelling van het Quiltersgilde.
Ze kwam me zaterdag ophalen met haar auto bij het station en samen reden we naar de overkant van de IJssel waar volop parkeergelegenheid was.
Toen met de pont naar de overkant, waar we al een mooi zicht hadden op de grote kerk waar al het moois te zien was.


Op het internet had ik al kaarten besteld en betaald, zodat we niet in de rij hoefden te staan voor kaartjes.
Toen lekker kijken wat er allemaal voor moois hing.


Natuurlijk hing de grote antieke quilt van het Gilde er weer. Daar kan ik niet genoeg van krijgen.
Zo mooi al die verschillende oude stofjes.


Hier was het nog rustig, maar weldra werd het erg druk, eigenlijk een beetje te druk naar mijn zin.
Maar misschien is dat altijd wel op zaterdag.


Ik kan natuurlijk niet alle quilts laten zien, dat zou eindeloos veel worden.
Ook niet alles wat ik erg mooi vond, dat wordt ook te veel, maar een paar wil ik wel op mijn weblog zetten, waaronder deze schattige tasjesquilt.
Menig vrouwenhart ging kloppen bij het zien van al die leuke tasjes! (klik voor vergrotingen)


Op deze heb ik gestemd voor de publieksprijs. Een hele grote quilt, helemaal met de hand gemaakt, echt een plaatje! De mevrouw die hem heeft gemaakt heeft er 8 jaar over gedaan!
Daar moet ik toch niet aan denken, maar zeer vakkundig gemaakt!


Deze mozaiekquilt genaamd "Gaudi" trok heel veel aandacht. Iedereen wilde hem van dichtbij bekijken en fotograferen. Kreeg hem ook niet op de foto zonder mensen erbij.


Goed kijken hoe deze quilt gemaakt is......


Bij de kinderworkshop waren nog geen kinderen te zien. Eigenlijk waren er helemaal geen kinderen op de tentoonstelling, maar misschien kwamen die later wel.


Druk, druk, druk was het bij alle leuke winkeltjes. Iedereen had nodig lapjes nodig natuurlijk, we komen altijd te kort.


Bij de stand van Carol Cox stond Gert druk te verkopen, want ook daar was het druk.
Niets gekocht natuurlijk, want dat was bekend terrein voor mij.


Maar bij Petra Prins kon ik niet zomaar voorbij lopen. Daar deze beeldige lapjes gekocht in de "stoffige" kleuren waar ik zo van hou.


Nadat we alles bekeken hadden gingen we naar een klein dorpje in de buurt van Deventer waar mijn vriendin voor het hele weekend een leuk huisje had gehuurd.
Ziet er schattig uit en we hadden een hele tuin tot onze beschikking.
Het was schitterend weer, dus veel buiten op het terras gezeten, waar we heel veel gekletst hebben en ik onderhand wat lapjes aan elkaar naaide.


De eigenaar van het huisje, die er naast woonde, had een lieve pony staan met een klein veulentje.
Was er helemaal weg van.


Zij vond ons eigenlijk maar eng, dus snel verschuilen achter mamma.


Toch gelukt! Is het geen snoepie met die prachtige lange wimpers?
Wilde hem zo graag vandaag toen ik weer naar huis ging meenemen in mijn koffertje!
Maar  ze paste niet, dus nu staat ze daar nog lekker in de wei bij haar moeder.
Ook maar beter zo.
We hadden een heerlijk weekend!

10 opmerkingen:

  1. Dat geloof ik graag Floor, ziet er heel gezellig uit daar bij dat huisje, en dan zo genieten na de drukte, heerlijk toch? Die lapjes die je gekocht hebt liggen hier ook in de lade....stoffige lapjes, wat je zegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was echt een erg leuk weekend, gezellig om nog even in de omgeving te blijven in zo'n leuk huisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuk weekend, Floor. Goed bedacht, hoor! Deventer was leuk hè. Mijn zus en ik hebben er ook van genoten. Je hebt schitterende lapjes gekocht. Ik heb me deze keer ingehouden, maar dat later weer verprutst of goed gemaakt, het is maar hoe je het bekijkt, door zaterdag toch weer met lapjes naar huis te gaan (zie mijn blog).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Floor, net als jij en je vriendin, heb ik ook genoten van de tentoonstelling. En natuurlijk bezweken voor een paar lapjes. Zondag waren er wel kinderen en die vermaakten zich prima. Dit in tegenstelling tot een paar heren die op de stoel zaten te wachten tot de vrouw klaar was met kijken en kopen. Volgend jaar moet er maar een opvang voor mannen worden gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig he, zo'n lief veulentje en mama!
    Ik was ook zaterdagmiddag op de tentoonstelling! Het was geweldig!
    En dan nog lekker zo'n weekend met je vriendin genieten! Met zulk fantastisch weer! Nou, nog lekker nagenieten!!!
    Liefs uit Ommen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo te lezen een heerlijk weekeind gehad. Leuk foto's. Ze geven ook zo mooi de sfeer aan die in de kerk hangt. En mooie aankopen....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb de tentoonstelling in Deventer gemist, maar heb genoten en gekocht (!) bij Petra Prins in Zutphen!! In die kleuren. Heerlijk. Mooie foto's Floor en prachtige quilts. Je hebt er van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk weekeinde heb je gehad met je vriendin. Mooie aankopen gedaan en veel moois gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellig verslag heb je er van gemaakt, en ook mooi om zo nog wat van de tentoonstelling te kunnen zien. Hoewel ik er 3 dagen geweest ben, heb ik nog lang niet alles gezien. Ach, een volgend keer beter. Mooie lapjes heb je gescoord, ik ben op de beurs ook nog bij Petra geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn foto's staan op www.oypo.nl/wim-stevenhagen.
    Selecteer op Quilt en je ziet ook diverse andere fotomappen met Quilts. Voor meer info ben ik bereikbaar onder wim@set.nl.

    BeantwoordenVerwijderen