zaterdag 2 februari 2013

Jarig!

Ik heb het gehaald! Afgelopen donderdag 31 januari, (tegelijk met onze Beatrix) was ik jarig en werd 65 jaar.
Het geeft best een fijn gevoel dat ik na 18 jaar WAO uitkering nu over ga in de AOW.
Het zijn dezelfde letters, maar in een andere volgorde heeft het een hele andere betekenis.
Ja, ook ouder.....    :-(
Nog wel een maandje wachten, want we moeten nu een maand langer doorwerken dit jaar.
Maar eerst maar eens een klein feestje gevierd.


En bij een feestje hoort taart nietwaar!
Omdat 65 kaarsjes uitblazen op "mijn leeftijd" toch wel een zwaar karwei is, besloot ik cijfer kaarsen te kopen.


Heb eerder (met 50 of 60 jaar) kleine kaarsjes gekocht in het aantal jaren, maar dat was geen succes, de slagroom smolt voordat ik ze had uitgeblazen. Dan is dit toch een stuk beter en ook leuk.
Mmmmmm, dat was lekker smullen.


Even laten zien wat ik voor een lief klein meisje was toen ik zo ongeveer 1  1/2 jaar was.
Vond de fotograaf vast niet leuk, ik kijk zo boos. Maar toch schattig dat kleine meisje, met mooie krulletjes.


Helaas kwamen er maar twee van de vier vriendinnen die zouden komen.
Eén was er ziek, en één moest werken.
Jammer, maar gelukkig was het toch gezellig.
Heb leuke kadootjes gehad. Veel kaarten, een mooie kalender met tekeningen, zeep, een geurzakje en potten met bloeiende bolletjes en deze twee mooie bedels voor mijn Trollbeads armband.
Nu is hij vol, dus volgend jaar iets anders bedenken wat ik leuk zou vinden om te krijgen.


Deze mooie tassen- of sleutelhanger kreeg ik ook.
Een lief dingetje, die nu al gezellig aan mijn tas bungelt.


's Avonds gingen mijn man en ik lekker uit eten. Dat was een mooie afsluiting van de dag.
Gisteravond naar onze oudste zoon die zijn verjaardag vierde.
Hij is tegelijk met mij jarig, werd 43 jaar, ook al een hele leeftijd..... ja jongen.....
Van hem en mijn schoondochter kreeg ik deze mooie Emma Brigewater beker.
Wat een plaatje is het! Ben gek op klimop en bessen, dus een mooie combinatie op deze grote beker.
Heb er al één, maar nu kan ik lekker afwisselen.


Omdat mijn jongste zoon en kleindochter ziek waren, kreeg ik van Lois mijn oudste kleindochter deze mooie schilderijen toegestuurd. Het lijken net echte mola's, maar het is een leuke doos met deze afbeeldingen er in die wij haar voor haar verjaardag hadden gegeven.
Dat zwarte is er dus al, en de witte lijnen kleur je in.
Alles wat zo wit lijkt is eigenlijk roze (haar favoriete kleur), maar door de flits niet goed te zien.
Mooi gedaan Lois, bedankt!

Heb ik dan niets quilterigs te laten zien deze keer?
Jawel hoor, want toen mijn man vroeg wat ik wilde hebben, wist ik niets, eigenlijk alleen stofjes, want die kan een mens niet genoeg hebben niet waar?
Maar die kon hij natuurlijk niet zelf uitzoeken voor mij, dat wilde ik graag zelf doen.
Dat is even hard werken :-), maar is gelukt hoor!


Deze 6 mooie fat quaters heb ik bij ons in de quiltwinkel gekocht.
Zijn prachtig van kleur, lekker stoffig zeg maar.


Bij Marina in Den Dolder deze stofjes gekocht. Lekker makkelijk on-line, en hup ze lagen in de brievenbus.
Ik wilde er eigenlijk meer in deze trant, maar kon ze niet vinden, totdat ik op mijn laptop de winkel van Marscha vond!


Wat vinden jullie hiervan? (klik om alles beter en groter te kunnen zien)
Snel besteld en de volgende dag in de bus!
Ik vind ze zo prachtig, kan er niet genoeg van krijgen om er naar te kijken.
Is pas voor een nieuw te maken - en eerst nog te ontwerpen - project, dus voorlopig is het neerleggen, beetje knuffelen, ruiken, aaien en genieten. Prachtige ontwerpen zijn en en weer: lekker stoffig!
Dit zijn halve fat quaters, dus kleiner, maar wel lekker veel.

Zoals jullie zien ben ik helemaal uit de bol gegaan, want je wordt toch maar één keer 65 jaar nietwaar?
En op die leeftijd moet je bescheidenheid maar laten varen en flink uitpakken als je de kans krijgt.


Volgend jaar word ik 66 jaar, ook een mooie leeftijd..... denk dat ik maar weer lapjes vraag........

15 opmerkingen:

  1. Nog van harte gefeliciteerd. Ik word dit jaar al weer 66, waar blijft de tijd. prachtige beker van Emma , ik heb er ook verschillende , neem elke dag een andere in gebruik. Maar deze heb ik nog niet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Floor, van harte gefeliciteerd met deze mooie leeftijd. Wat ben je verwent, leuke bedels, mooie mok, prachtige tekeningen en heerlijke stofjes! Echt genieten, en natuurlijk wens ik je nog vele jaren toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Floor, heb ik je op mijn speciale blogsterskalender staan, vergeet ik het nog!!! Had je zo graag een echte kaart willen sturen. Domdomdom!! Maar alsnog: HARTELIJK GEFELICITEERD! En je ziet er nóg lief uit hoor. Altijd makkelijk als je zo lang van te voren al weet wat je voor je volgende verjaardag gaat vragen, haha. Wat een enorme prachtige verzameling lapjes! Echt mooi. En schattig, die tekeningen van Lois. Nou joh, ik wens je een heel mooi, gezond en creatief jaar toe en dat ik dat hele jaar mag smullen van je leuke opmerkingen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Baal dat ik je adres niet heb, want dan had ik een mooie kaart voor je gemaakt.
    Wat een verwennerij als ik je cadeautjes zo zie. Ach het zijn maar een paar lapjes, toch??
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geluk gewenst nog met je verjaardag. 65 jaar
    Ja ook de centjes nu van de grote baas, zegen wij dan.
    Prachtige keuze stofjes, we zien vast en zeker wel eens wat er van geproduceerd word.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog van Harte Gefeliciteerd hoor, en dat je nog héél lang van je hobby mag genieten!!!!

    Groetjes van Betsie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eerst nog van harte gefeliciteerd. 10 jaar jonger dan de koningin. Tja 65, dan heb je je sporen wel verdiend. Wat ben je toch verwend. Mooie cadeau's gehad en de stofjes zijn super. Fijn weekend wenst je Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je 65e verjaardag.
    Een kaart is er bij ingeschoten. Schaam me diep.
    Maar wat een prachtige lapjes heb je gekregen, echte beauties zitten er tussen. ZO'n mooie stapel maakt je dag weer goed.
    Ik wens voor komend jaar veel gezondheid en quiltplezier en op naar je 66e.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. PROFICIAT!!!
    Wat ben je heerlijk verwend! Goed idee van de lapjes,....
    ;o)))))))))
    En PROFICIAT met je kind!

    ps wat een schattige foto van toen je klein was,...
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Floor, van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal. Je hebt het goed gevierd zo te zien. Wat een prachtige cadeaus heb je gekregen. We zijn allemaal benieuwd wat voor moois je daar van gaat maken. En jouw verjaardagsdatum staat inmiddels op de kalender.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefeliciteerd Floor, wat een gezellige dag heb je gehad en wat een prachtige lapjes om je voorraad aan te vullen. Dat gaat vast weer een geweldige nieuwe quilt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Floor, ook van mij nog felicitaties voor het bereiken van deze mooie leeftijd. Nou ja, mooi is een beetje overdreven en ik mag dat zeggen, want aan het eind van dit jaar is het voor mij ook zo ver. Jij en ik zijn van hetzelfde bouwjaar!
    Ik heb even zitten smullen van al die prachtige stoffen die ik hier voorbij zie komen. Je hebt me op een idee gebracht (wat betreft cadeaus, haha.....)
    En sorry van Facebook, maar het gaat nu eenmaal sneller en als ik weinig tijd hebt en toch iets kwijt wil, dan doe ik het even daar, maar ik kom echt nog wel op mijn blog, hoor. De bloggers vergeten? Echt niet!

    Fijne avond,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Meid wat ben verwend. Je armband al vol?? Kreeg je toch vorig jaar of loop ik een stuk achter. De lapjes zijn geweldig, geniet van al je schatten. Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ben je geweldig verwend en natuurlijk alsnog van hare gefeliciteerd. Prachtige cadeaus heb je gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie leeftijd, (nogmaals) gefeliciteerd (en de soesjes waren erg lekker, dank je wel daarvoor!) Wat een heerlijk stoffige cadeautjes heb je gehad, daar wordt een quilter blij van. En die Emma Bridgewater mok is helemaal super, ik ben hier ook helemaal fan van.

    BeantwoordenVerwijderen