zaterdag 25 mei 2013

Ik ben begonnen!

Dank je wel allemaal voor de positieve en opbeurende reacties op mijn vorige berichtje.
Had ik echt even nodig om te beginnen en de eerste lapjes op mijn maagdelijke lege crème stofje te appliqueren. (Mooie achtergrond stof hè!)
De eerste steekjes zijn gedaan.


Eerlijk gezegd viel het me niet mee hoor, is veel prutswerk.
Het kleine plaatje uit de agenda heb ik dan wel een aantal keren vergroot, maar het originele blok is in de antieke bedquilt wel 1 x 1 meter, dus wel twee keer zo groot dan wat ik nu maak.
Dus dat werkt wel fijner.


Kijk, het is maar een klein stukje op de hele lap.
Zag bij Sis op haar blog een andere manier om te appliqueren, en dat heb ik ook uitgeprobeerd op zo'n bloemetje, maar dat  lukte me niet. Het werden geen ronde blaadjes, kreeg allemaal hoekjes.
Ben nog niet voor 100% tevreden, maar ach, misschien hoeft dat ook niet.

Wat ben ik verder nog aan het doen?


Natuurlijk, de mandjes. Heb er weer twee af.
Daar kunnen lekker veel boodschappen in, natuurlijk alleen maar stofjes, dat kopen we toch het liefst?


Verder komt Mrs. Vigor regelmatig op tafel, zodat ik daar lekker mee verder kan.


Kijk aan de achterkant kan je zien dat het al lekker opschiet.
Alleen de laatste buitenste rand moet ik nog quilten, en dan nog afwerken natuurlijk.
Eén rand heb ik niet gequilt. Dat is die mooie antieke groene met roze rozenstof (zie foto hierboven).
Ik durf daar eigenlijk niet doorheen te quilten, lijkt me de mooie rozen zo verstoren.
Maar ik vind het ook een beetje kaal om het niet te doen.
Wat vinden jullie? Enig idee of en hoe ik het dan zal doen?


Heb ook weer een strook met blokken klaar voor mijn romantische bankquilt.
Die ga ik er vanavond aanzetten.
Leuk om te zien dat de quilt steeds een stukje groter wordt.

De tuin staat momenteel mooi in bloei, maar omdat ik er niet zit momenteel zie ik er weinig van.
Zou fijn zijn als eerdaags het voorjaar eens zou beginnen, of nou ja gelijk de zomer is ook goed......

Groetjes,
Floor

8 opmerkingen:

  1. Tjonge Floor! Ik vind het allemaal romantisch, niet alleen die laatste. Goed van je hoor dat je met die applicatie begonnen bent. Dat wordt een plaatje. Die mandjes vind ik ook zo enig! Nou ja, je laat altijd van die mooie dingen zien!
    Moeilijk om te beslissen wat die rozenrand betreft. Eerst de rest maar doen en dan kijken of die rand toch er om vraagt om doorgepit te worden. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke mandjes komen er weer bij. En de kast die staat mooi model te zijn, zeker speciaal voor aangeschaft haha. Geniet maar van je mooie bloemetjes in de bloemenvaas, buiten zitten brrr niks gedaan.

    Fijn quiltweekend groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat laat je weer prachtige dingen zien. Ik vind je applicatie prachtig hoor. Maar ik herken het wel: aan je eigen werk zie je altijd iets wat beter kan... Maar het is mooi, en mooi is genoeg, toch? Misschien is het mooi als je in die mooie rand alleen hier en daar een blaadje of roosje 'omtrekt'? Het is een schitterende stof.
    Komt vast goed.
    Fijn weekend, Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo de kop is eraf! Het ziet er al heel mooi uit! Spannend hè dat applikeren, steeds komt er weer wat nieuws bij en verandert je schilderij. Je mandjes zijn ook om te zoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het al mooi worden. Het is ook zo'n lief bloemetje.
    Het doorpitten is ook al zo mooi bij jou.
    En die rand vind ik ook helemaal leuk.
    Ben zelf druk aan het vechten met doorpitten. Wordt nog niet echt mooi maar het gaat wel steeds beter. Maar echt snel gaat het nog niet, moet nog wel eens wat uithalen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is je applicatie mooi. Veel oefenen het gaat steeds beter. Je mandjes zijn erg mooi geworden en wat een mooi quiltwerk. Ik weet niet of je de rand met rozen wel moet quilten en anders alleen een slinger erdoor. Ik denk dat k dat zou doen. Mooie rand heb je ook weer af voor je bankquilt,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, prachtig, PRACHTIG!!!!
    En wat wordt je quiltwerk mooi! Van die rand is idd wel lastig.... Ik heb ook eens een quilt een rand niet van gequilt, die hangt nu een paar jaar aan de muur en ik merk dat het stuk wat niet gequilt is losser gaat zitten dan de rest. Ik geloof dus dat ik er alsnog een motiefje in ga quilten, voordat het me echt tegen gaat staan....
    Dus mijn advies: ook als is het minimaal, bv rond blaadjes of bloempjes.... ik zou er wel iets in quilten.....
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmmm... wat heb je dan anders gedaan, dan ik ? Evt. teveel naadtoeslag ? Jammer dat het niet rond wilde worden :-(
    Maar je begin is toppie ! Komt helemaal goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen