zaterdag 1 maart 2014

De Ohio-star hangt!

Ben er heel lang aan bezig geweest, maar het kleine Ohio-star quiltje hangt sinds vandaag aan de muur.
Omdat ik de blokken voornamelijk op de maandelijkse bee heb gemaakt, ging het natuurlijk niet echt snel.
Maar het was een tussendoor quiltje, dus wat maakt het uit.


De afmeting is maar 53 x 53 cm, maar ik verbaas me er steeds weer over hoeveel werk er nog in zo'n klein ding zit. Maar ik vind het leuk om ze te maken.


Het is alweer een hele tijd geleden dat ik deze mooie stofjes van Jeannet kreeg omdat ze een give away had op haar blog en ik ze gewonnen had.
Ik was er heel blij mee, want dit soort mooie stofjes had ik toen nog helemaal niet.
Besloot direct dat ik daar een klein quiltje van ging maken.


Deze stofjes stuurde Marguerite me verleden jaar, samen met een prachtige verjaardagskaart.
Die konden er dan ook leuk bij.


Ik heb deze twee lieve dames dan ook op het etiket vermeld.
(als je klikt op de foto wordt de tekst wel duidelijk!)


Waar gisteren nog mijn allereerste quiltje hing, hangt dus nu mijn mooie sterren quiltje.
Lekker genieten dus.

Wat ik verder deze week nog heb beleefd?
Onze kleindochter kwam weer drie dagen logeren, dus hoefde ik me niet te vervelen.
(Niet dat ik dat ooit doe hoor :-)


We hebben elke dag gefietst, want dat vindt ze zo leuk!
Ook een keertje naar het bos bij landgoed Amelisweerd hier blijk bij ons huis.
Even poseren bij de vele sneeuwklokjes die er bloeide.


Klik even op de foto en geniet van duizenden sneeuwklokjes.
Waar ooit een oprijlaan was, is nu een heel tapijt, echt ongelooflijk!


Overal waar je keek bloeide ze volop, en het was heerlijk weer!



Prachtig allemaal, en zo dicht bij ons huis.


We gingen ook nog uit eten, lekker bij de Chinees.


En zeg nou zelf, wat is uit eten zonder ijs toe?
Het was heel leuk en gezellig zo met ons drietjes uit eten.
Verder nog de bekende dingen gedaan, zoals pannenkoeken bakken, spelletjes doen, dvd's kijken en met Terra wandelen.
Dag lieve Lois, tot de volgende keer!


Wat doet deze foto hier nou op?
Dit is een afscheids foto van mijn naaimachine. Heb hem al heel lang, gebruik hem heel erg weinig, maar hij ging gekke geluiden maken van de week.
Mijn man heeft hem toen nagekeken, schoongemaakt en geolied, maar toen was hij opeens helemaal niet meer vooruit te branden...... zucht...... ga maar eens op zoek naar een nieuwe.
Want soms is het wel makkelijk om even iets te stikken, of te repareren.
Valt nog niet mee om een andere uit te zoeken, want wat zijn er veel te koop!
Ik vermaak me dus nog wel deze week.
Julie ook?

Liefs,
Floor

13 opmerkingen:

  1. Dat was een gezellige week met een mooi quiltje aan de muur op de koop toe.
    Zal ik je iets verklappen? Ik heb een recht toe recht aan machine omdat ik niet meer zoveel achter de naaimachine zit als vroeger toen ik alle kleding, ook voor man en kinderen, zelf maakte. Het is er een bij het Kruitvat gekocht. Een simpele singer die doet wat ie moet doen voor mij.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit een leuk quiltje geworden. En genieten hè met die kleine meisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh lees ik ineens mijn naam bij jou. Wat leuk dat je mijn lapjes gebruikt hebt in dit super mooie quiltje. Ohhhh wanneer maak ik nou eens een keertje wat af. Ben maar blokjes aan het maken en nu ligt mijn lapje met randjes klaar om zo mee verder te gaan.
    En wauw wat een super lekker ijsje zie ik daar bij jullie kleindochter. Heerlijk om te zien hoe ze zit te genieten. Krijg gewoon zin in ijs. En bah.... heb niks in huis. Moet het maar met jou foto doen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk quiltje !
    En wat een schattig meisje....
    Kijk ook even bij Janome naaimachienes....voor ieder wat wils ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi quiltje is het geworden. Hij hangt helemaal te schitteren. En wat hebben jullie leuk en gezellig bezoek gehad. Succes met het uitzoeken van een naaimachine.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk blogje weer Floor. Mooi geworden het Ohio star quiltje. Ik vind dat altijd zo'n mooi blok. Leuk dat je de geschonken stofjes hebt gebruikt, mooie herinnering. Heerlijk dat je kleindochter weer een paar dagen bij jullie was. Kan me voorstellen dat het volop genieten was voor jullie. Succes met het vinden van een nieuw machientje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lovely quilt - looks great on the wall! Such wonderful snowdrops - wish I was there :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezelig verhaal weer en natuurlijk gingen jullie uit eten met je lieve kleindochter. En je quiltje is een liefje geworden. Ik heb een Bernina machine, een dure is dat hoor maar ik gebruik haar bijna elke dag. Het is wel de Rolls Royce onder de machines maar Janome of Brother en ook Elna zijn goede merken. Ik zou geen Singer kopen, daar hoor ik veel negatieve verhalen over.succes met zoeken en vinden....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb ook een gewone simpele singer. De luxe die erop zit is een knoopsgatenmaker. Verder is het mijn sport om juist hierop de mooiste dingen te leren maken. Dat lukte ook op de oude trapmachines, dus waarom niet op een simpel machientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om Lois zo te zien groeien op jouw blog. Met die zonnebril op is het al een 'jong-volwassene!' En je quiltje, een dotje en wat enig dat je de geefsters van de stoffen zo in je label hebt bedacht. Wat is dat quilten toch bijzonder. Fijne zondag nog Floor, geniet ervan. Misschien nog een rondje Amelisweert, het is daar inderdaad prachtig. Een pannenkoek in het theehuis is daar ook zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi quiltje is het geworden. Kan me voorstellen dat je ervan geniet elke keer dat je er naar kijkt. En wat hebben jullie een fijne tijd gehad met je kleindochter en zij natuurlijk met jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou en of ik me vermaak!! Haha. Wat een enig quiltje is dat geworden. Ik vind die stofjes ook helemaal het eind en hij hangt daar mooi Floor. Gelukkig heb ik je eerste nog in het echt gezien!
    Zo te lezen kan die kleine meid van jou zich ook heel goed vermaken bij oma. Wat wil je ook met zó'n oma!! En dan ook nog lekker uit eten gaan.
    Je hebt weer genoten Floor en dat is een zegen, wat jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig mooi quiltje gemaakt.
    En ja vakantie, dan is het tijd van logeren
    Genieten, straks als ze groter zijn is het veel minder, want dan hebben zij het druk. Succes met het zoeken naar een naaimachientje, kan je niet zonder vind ik
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen