zaterdag 12 juli 2014

Blok 12 is klaar.

Lekker gewerkt aan blok 12 van de AWS. Was een leuk blok om te doen.
Omdat ik er ongeveer een uurtje per dag aan werk, gaat het niet zo snel.
Maar ook slakjes komen vooruit toch?


Heb deze, zoals alle blokken, gelijk gequilt zodat het met de quilt as you go methode aan elkaar genaaid kan worden als ik weer een hele rij klaar heb.
Maar dit is de middelste rij, dus de langste, nog 4 blokken en een randblok te gaan voordat het zo ver is.


Wie er wel zover is.... wat zeg ik.... wie deze schitterende quilt al helemaal af heeft..... is Linde uit België.
Daar kwam ik door het bloggen over deze quilt mee in contact en ze mailde me steeds haar vooruitgang. (Ze heeft geen blog)
Totdat de quilt, supersnel al na 1 jaar helemaal klaar was..... zucht.... wat is het toch een plaatje.
Omdat het nog niet lukte om de quilt helemaal op de foto te zetten, maar even op de bank in haar tuin gefotografeerd.


Ik heb van haar prachtige foto's gekregen van elk blok, maar het voert te ver om die hier allemaal te laten zien, maar neem maar van mij aan, ze zijn schitterend!
Kijk maar eens naar dit blok, de randblokken en de schitterend gequilte rand!
Ze heeft de quilt eerst helemaal in elkaar gezet en daarna pas gequilt, kan je nagaan wat een karwij dat was. En... helemaal met de hand hoor!
Maar ze heeft het niet alleen gedaan... haar man heeft alle quiltpatronen getekend!
Niet de geloven hè? We willen wel allemaal zo'n man die de patronen voor ons bedenkt en tekent.
Dus fijne samenwerking daar in België, met een adembenemend resultaat.
Mijn welgemeende complimenten Linde.


Nu ben ik dus bezig aan blok 13, het middelste blok van de hele quilt.
Dit is een foto uit het boek van Di Ford. Prachtig dat quiltwerk natuurlijk, maar het patroon van het blok stond me al vanaf het begin tegen.
Vond die scherpe punten gewoon niet mooi, hoewel de vorm wel goed is voor een middenblok.
Dus zoeken in mijn blokkenboek met 5500 patronen......


Deze ster uitgezocht en daarna getekend op ruitjespapier.


Even inkleuren voor het effect.... een beetje kaal nog in het midden....


maar dat lossen we wel op met een mooie bloem die ook in alle randblokken zit.
Dat geeft denk ik samen met de stofjes die ik heb uitgezocht wel een mooi middenblok.
Ook wel met punten, dat is altijd met een ster, maar niet zo scherp dan die van het originele patroon.
Denk dat ik straks als het klaar is wel tevreden ben.

Mijn andere quilt projecten verlopen ook naar tevredenheid.
De geheime quilt gaat lekker, ben alle blokken aan elkaar aan het zetten.
En mijn antieke bloemenmandquilt nadert zijn einde.... nou ja het einde van het quiltwerk bedoel ik.
Alleen mijn kerstquilt ligt er een beetje zielig bij... heeft ook weer aandacht nodig.
Maar de kerst en de winter zijn nog ver weg toch? 

Hoewel.....
Heb vandaag mijn winterkleding al weer binnengekregen die ik altijd per postorder bestel.
De wintergids ligt hier al weken, en op tijd bestellen betekent dat ze alles nog hebben.
Wel gek hoor om nu al een winterjas en truien te passen....

Ik wens jullie een fijne zomerweek.
Liefs,
Floor

15 opmerkingen:

  1. Het ziet er prachtig uit Floor, jou blok, en de blokken van de Belgische dame, leuk ook om niet aan zo,n BOM mee te doen zodat niet iedereen straks dezelfde quilt over de bank heeft hangen.Wat een prachtig quiltwerk, allemaal met de hand? Toppie hoor! Enne.....we vieren allemaal gelijk nieuwjaar hoor.:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb het er even bij gezet Jeannet, ze heeft de quilt helemaal met de hand gemaakt.

      Verwijderen
  2. Wat is jouw quilt mooi. Het is een genoegen om er naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zit hier echt met een gapende mond naar jouw blokken te kijken
    Floor wat mooi!!!!!!!

    ook van de mevr. uit België prachtig. de quilt.
    ik ben ook bezig met de aws. maar schiet nu niet zo op wil graag eerst de diamonds weer een stuk van af hebben.
    het is echt teveel waar ik mee bezig ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige blokken maak je toch Floor!!! Super. En dan de Belgische mevrouw, wat prachtig, getekende quiltpatronen van haar man, wat een super stel!!!
    Ook vind ik het prachtig zoals jij lekker je eigen blokken tekent, precies zoals jij het graag wilt hebben en in gedachten hebt!!!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met het weer hier in Limburg heb ik ook zin in een winterjas :(
    Prachtig quiltwerk van Linde !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie quilt van Linde! En elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar dus jij komt er ook wel. Nog maar even niet aan de winter denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fantastisch nieuw blok heb je gemaakt Floor. Het is een geweldige quilt. De Belgische variant ziet er ook prachtig uit, wat een mooi quiltwerk! Haha, mijn man zie ik nooit of te nimmer maar in de buurt van een onaffe quilt, bijzonder dat haar man haar helpt uittekenen, moet ze maar zuinig op zijn! Veel plezier met het vervolg Floor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van samenwerkende vennootschap gesproken…
    Toevallig was ik op het blog beland van Floor en had het quiltwerk op haar AWS as you go methode gezien en vond het prachtig.
    Mijn stoute schoentjes aangetrokken en even gevraagd hoe kom je aan het patroon ?
    De aap kwam uit de mouw…een foto nemen van Di Ford ’s gequilte blokken en dit zo getrouw mogelijk proberen na te tekenen.
    Zover had ik zelf niet gedacht, maar mijn man zag dat wel zitten.. zo tekende mijn maatje alle patronen aangepast aan ieder blok op vast papier wel te verstaan…
    Daarna zocht ik een manier om het over te brengen op mijn quilt en het was heerlijk om doen.
    Dankjewel Floor voor de inspiratie …
    En….ik probeer zuinig te zijn op de handvaardigheid van mijn man…oei….hij kucht even als hij dit leest.

    Groetjes Linde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat mooi weer! En dat echtpaar in België, wat een superstel. Met een super resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige blokken maak je.
    En het quilt uir België, wat een kunst werk ook
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi blok is blok 12. En wat een prachtige quilt van Linde en haar man. Geweldig en idd zo mooi gequilt. Knap hoor. Je oplossing voor het middenblok vind ik erg mooi. Zo zit er ook iets van jezelf in geweldig vind ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je blok is weer erg mooi !!
    Maar ook de quilt van Linde.!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig mooie quilt is dat. Daar zitten heel wat uurtjes werk in. Jou blok is ook al zo mooi en zo netjes gemaakt. Leuk om er een blok van jou zelf in te maken want als je je iets niet mooi vind kun je er maar beter ook niet aan beginnen dan gaat het toch tegenstaan en blij je er altijd tegenaan hikken.
    Ik wens jou ook een fijne week toe ook al is het al Maandag.
    heel veel quilt plezier met al die werkjes waar je mee bezig bent.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooooh waarom laat je dit nu zien.... wéér iets waar ik gelijk aan wil beginnen. ;-)))
    Wat ziet dat er prachtig uit zeg! En met de hand gequilt ook nog? Wat knap! Complimenten hoor!
    Dat boek met al die blokken heb ik al vaak in mijn handen gehad maar niet gekocht. Ja nu spijt natuurlijk hahaha. Ik ga maar goed in de gaten houden of dat boek nog eens komt hier bij hoe heet die winkel ook alweer.... De witte boekenmarkt?

    BeantwoordenVerwijderen