zondag 5 oktober 2014

Weer thuis.

De vaste eenskijkenwatFloorweerheeftbeleefdlezers die elke zaterdag even kijken naar mijn quilt- en andere avonturen hebben mij gemist gisteren. Dat hoop ik tenminste :-)
Ik was er een paar dagen niet, op avontuur naar mijn vriendin Gea in het "verre" Borculo.


We hadden heerlijk weer, dus konden we genieten van het zonnetje in haar achtertuin.


De voortuin ziet er trouwens ook gezellig uit.


Ze heeft fruitbomen en struiken. Kijk eens hoeveel peren er aan dit kleine boompje hangen?
En ze had er al verschillende geplukt.
Ik kreeg er twee mee, ben heel benieuwd hoe ze smaken.


Ik was er op vrijdag met de trein naar haar toe gegaan en op zaterdag gingen we lekker struinen in 3 verschillende kringloopwinkels.
Ben gek op oude spulletjes, maar we gingen vooral voor Gea om te zoeken naar een bankje voor in de kamer. Ze wilde eens uitproberen hoe dat bevalt, dus eerst maar een bankje van de kringloop om te kijken hoe het staat in haar kamer.
Voor mij geen straf hoor om naar de kringloopwinkel te moeten.... ik bedoel.... te mogen...





Wat een hoop spulletjes en ook veel bankjes te koop.
Maar het valt nog niet mee om iets naar je zin te vinden in de juiste kleur, dus is het uiteindelijk niet gelukt.
Maar er viel genoeg te zien en te snuffelen, zelfs al kerstspulletjes...



Ook een heleboel oude poppen, dus daar wilde ik wel even kijken, maar niks van mijn gading.
Ach wat maakt het uit, kijken en niet kopen is ook al leuk.


Uiteindelijk vond ik op de valreep in de laatste winkel deze mooie groen-koperen kandelaars.
Ben gek op mooie kandelaars en ze staan nu inmiddels bij de andere op mijn oude kastje.
Samen gekocht voor 1 euro!

Heb ik dan helemaal geen steekjes gezet?


Natuurlijk wel. Had mijn kerstquiltje meegenomen en heb de sterren randen onder en boven helemaal gequilt. "Praten en breien" zei mijn moeder vroeger altijd  :-)
En gepraat hebben we hoor! Het quiltwerk is nu klaar, kan de afwerkranden er aan gaan zetten.
Maar voorlopig even bijkomen van die drukke dagen dus genoeg tijd voor mijn andere projecten.

Ik wens jullie ook een rustig weekje.
Liefs,
Floor



13 opmerkingen:

  1. Heerlijk struinen in de kringloop..en dan ook nog mooie kandelaars..! En je quilt bijna af, goed hoor.
    Gezellig zo even op pad en nu weer bijkomen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk misten we je gisteren!!!!!
    maar je bent heel ver weg geweest en het was erg gezellig, dus dat is het belangrijkst.
    Fijn dat je er weer bent.
    Fijne week
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow wat een grote kringloop!!! heerlijk om daar rond te struinen. Nu eerst maar even nagenieten van je leuke dagen! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig zo naar je vriendin, grote kringloop winkel hoor.
    Mooi kerst quilt maak je
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht inderdaad vanmorgen hé erw as geen blogpost van Floor.
    We hebben trouwens allebei staan schateren om jouw vingerhoedjes suggestie.....
    Je hebt aardig moeten sjouwen om die kandelaars mee et nemen in de trein. Of misschien lijken ze wel groeter dan ze in werkelijkheid zijn. Fijne zonadgavond nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Floor. Je was dus bij mij in de buurt. En ook bij Bohero geweest zie ik.
    Leuk he? Ik kom altijd met iets terug. Waar zijn nu al kerstspullen? Ook daar?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is je vergeven hoor dat je een dag te laat bent. Heerlijk zo'n weekend en snuffelen bij de kringloop zou ik elke dag wel willen als ik er tijd voor had! Mooie kandelaars heb je gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja hoor, ik heb je gemist. Toch leuk die vaste pril blogjes. Fijn dat je het zo leuk hebt gehad. En nu weer lekker thuis, ook weer heerlijk. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kan me niet voorstellen dat jullie gepraat hebben, haha. Met al die mooie, leuke en gezellige niet nodig dingen om je heen. Jammer dat het bankje niet gelukt is, maar ja, dat is natuurlijk iets wat je niet zomaar vindt. Kandelaars zijn geweldig. En wat zaten jullie daar heerlijk in die mooie nog kleurige tuin. Lekker genoten!
    Lieve groet van een van je eenskijkenwatFloorweerheeftbeleeftlezers!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo te zien en lezen heb je een heerlijk weekend gehad. Mooie kandelaars heb je gevonden. Ook je kerst quiltje ziet er erg mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gezellig om je vriendin te bezoeken, dan ook nog lekker snuffelen bij Kringloopcentra's! Wat een genot!!!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inderdaad ik vroeg mij wel af heb ik Floor gemist want dat kan natuurlijk ook.
    fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad. Kringloop winkels en marktplaats heerlijk is dat om rond te snuffelen ik kom eigenlijk nooit zonder iets thuis. Je hebt mooie kandelaars gekocht gezellig bijgekletst en nog wat aan quilten gedaan beter kan toch niet.
    Ik wens jou ook een fijne week toe.
    groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zelfs in Londen ben je gemist: ik heb gisteren op de hotelkamer nog gekeken, maar geen posting. Maar gelukkig had je een leuke reden om niet te posten. Klinkt als een heel gezellig uitje, fijn dat je het zo fijn hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen