zaterdag 13 december 2014

Over vogeltjes en besjes.

Allereerst wil ik de lezers van mijn blog bedanken voor de vele lieve reacties die ik verleden week kreeg in verband met het ziek zijn van mijn kleine oude hondje Terra.
Heb goed nieuws: ze is weer helemaal beter!
Straks laat haar helemaalweerbetersnuitje wel even zien.


Nu eerst een foto van de tweede rand van mijn Vogeltuin quilt. Wat heerlijk om daar aan te werken, echt een feestje! Eigenlijk jammer dat hij af was, maar geen nood, heb alweer de stofjes geknipt voor rand drie, dus ik kan weer heerlijk gaan appliqueren!
Er zitten op deze rand trouwens een hoop kleine besjes. Dat is wel een iets minder leuk om te doen.


Maar met behulp van de Perfect circles lukken ze heel goed. Eerst kleine ronde mini lapjes knippen en op de goede kant van de stof doorrijgen met hele kleine steekjes.


De cirkels zijn maar 12 mm, en de lapjes moeten wel een beetje ruim geknipt, dat trekt makkelijker dicht.


En hup, daar vouwt de stof zich om de cirkel. Even strijken, de plastic cirkel er weer uithalen en weer eentje klaar.


Het resultaat van het gepruts is wel mooi, het vogeltje kan heerlijk gaan eten..... nee toch???


Natuurlijk van de week de rand met driehoekjes en cirkels gemaakt zodat de rand aan het middenpaneel kon. Wat een gezelligheid hè, krijg nu al weer zin in de tuin.
Wat zal het leuk zijn als de quilt over een tijdje aan de muur hangt, dan kan ik in de winter ook genieten van mijn zomertuin met mooie vogels.

Wat heb ik nog meer gedaan van de week....


Jaaaaa!!! Mijn geheime quilt is klaar! Kijk daar ligt hij op tafel in een zak.
Jullie zien niets? Dat klopt, dan mag ook niet, want het geheim moet nog even geheim blijven, over een week of 5 krijgen jullie hem pas te zien, dus nog even geduld :-)


Wat je wel mag zien is het hoekblok van de AWS. Dat is klaar, gequilt en wel en nu kan de hele rand met blokken aan de rest genaaid worden. Daar moet ik wel even een hele ochtend voor hebben, want het is een secuur en moeilijk werkje om het netjes te krijgen. Leuk als ik de quilt straks zie groeien!


Leuk hè, dat gezellige vogeltje dat op dit blok tussen de rozen zit.


Vanmorgen zijn we even samen naar de stad gegaan. Er is kerstmarkt, dus even snuffelen.


Zag er wel leuk uit hoor...


.... maar we vonden het toch een beetje tegenvallen, er hing ook niet echt een kerstsfeer, maar misschien was dat wel omdat we vroeg waren, het was nog erg stil op de markt.


Ter afsluiting het lekkere hondenkoppie van mijn helemaal weer betere Terra.
Wat een verschil met de foto van verleden week hè?
En wat nou zo gek is.... ze is fitter en vrolijker dan voordat ze ziek werd. Raar toch?
Ze zat al maanden niet goed in haar vel. Seniorencheck laten doen, niets aan de hand...
Ze is gelukkig weer helemaal terug!

Een fijne week gewenst!
Liefs,
Floor

21 opmerkingen:

  1. Oh wat heerlijk om te horen dat Terra weer is opgeknapt. Dank je voor je uitleg met de perfect cirkels. Twijfel nog of ik ze ga aanschaffen, even afwachten of ik bij mijn worthing downs quilt veel rondjes moet appliceren. Wat is je blokje van de aws weer mooi. Gelukkig hebben we straks gebroken weken en gaan die altijd heel snel, zodat die vijf weken straks zo voorbij zijn, want ik ben nu natuurlijk wel heel erg nieuwsgierig wat er in die plastic zak zit. Groetjes, Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal een hele opluchting zijn dat je lieverd weer beter is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om Terra weer als vrolijk hondje te zien. En ohhh wat een mooie rand. En prachtige rondjes maak je nu. Dus mocht het vogeltje er toch een paar op peuzelen dan heb je zo weer nieuwe gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat met je hondje Terra weer beter gaat! Ze ziet er zo leuk uit!
    Goeie uitleg om rondjes te maken! En je rand ziet er erg mooi uit. Leuk die vogeltjes en besjes!!!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst natuurlijk heerlijk het nieuws dat alles weer goed gaat met je lieve hondje. Wat een opluchting! En wat een prachtig appliqueer en quiltwerk laat je weer zien. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your block is just wonderful, thank you also for showing the perfect circles template method. Nice handquilting too. Love your work.
    Greetings,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn, wat een opluchting dat het kleine beestje weer zichzelf is. Een taai rakkertje, hoor met haar 14 jaar.
    Overigens maak je weer de prachtigste dingen. Chapeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk dat je lieve beestje weer beter is! Je vogeltuin wordt beeldschoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooohhhh Floor, wat wordt je quilt MOOI!!! Die rondjes maak ik op dezelfde manier. Er gaat veel tijd zitten in het appliceren, maar als je die tijd neemt, dan wórdt het ook wat!
    Wat fijn dat het zo goed gaat met Terra. Even een zorg minder.
    Fijne zondag en tot horens.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig blok laat je zien zeg, heel mooi zo met die vogeltjes en bessen, en wat fijn dat je hondje weer beter is!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat je hondje weer fris en fruitig is! De ondeugd straalt weer uit de oogjes.
    Wat een mooie applicatie maak je, dan nog de AWS en ook nog een geheim project, je bent druk geweest.
    Wat handig die perfect cirkels, kun je die hier in Nederland ergens bestellen? Ik heb ze nog nooit ergens gevonden. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een opluchting voor je dat je hondje weer helemaal beter is. Mooie applicaties ben je aan het maken. Ziet er vrolijk en zonnig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk dat Terra weer zo lekker opgeknapt is. Wie weet hoelang ze zich al vervelend voelde, en is nu eindelijk de boosdoener uit haar lijfje met al die diarree.
    En oh, wat kun je prachtig appliceren!!! Je mag dan moeite hebben met "recht stikken", maar hier ben je een ster in!! Wat maak je toch mooie dingen.
    Liefs,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn dat ze weer beter is !
    De rondjes zijn toppie, veel plezier verder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig is Terra weer opgeknapt. De laatste keer dat ik haar zag was het maar een zielig schepsel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat wordt de quilt mooi en je werkt zo netjes! Fijn de uitleg van de rondjes.
    En ook erg fijn om te lezen dat het met jou vriendje weer goed gaat. De Kerst markten kunnen mij dit jaar niet zo bekoren maar dat heeft zo z'n reden.
    De boom staat wel in de kamer en ik kan daar ook van genieten.
    Lieve groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat fijn dat Terra er weer helemaal bovenop is gekomen!!
    Wat wordt je vogeltjestuin mooi, ik maak mijn rondjes ook zo, gaat goed hee vooral die hele kleine..
    Het quiltwerk van de AWS is prachtig, wat zal dat mooi zijn als hij eenmaal af is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heerlijk om te lezen dat Terra weer opgeknapt is, dat is weer een hele zorg minder. Ik zit hier weer ademloos en kwijlend naar je mooie projecten te kijken: wat werk je toch bijzonder mooi en netjes, altijd een genot om naar te kijken. Van de Kerstmarkten heb ik eigenlijk niets mee gekregen vorig weekend. Ik kan mij voorstellen dat het 's ochtends vroeg nog niet heel erg sfeervol is, hoewel ze (in het verleden) op de Zelfgemaakte Markt op de Mariaplaats altijd wel leuke spullen verkochten. Maar goed: wij maken zelf natuurlijk ook al genoeg mooie zelfgemaakte spullen, toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lovely work and those berries are perfect. I bought some Perfect Circles but I cannot find them, now I have seen your superb berries I will hunt for them. And your broderie perse....... wow!

    BeantwoordenVerwijderen