zaterdag 18 april 2015

Blokken in soorten en maten.

Wat ben ik toch lekker bezig geweest met de blokken van de Sweet sixteen en de AWS.
Ik wissel het een beetje af, dat is beter om gemotiveerd te blijven, want ik hou van afwisseling met mijn lapjes.


Afwisseling zit er genoeg in dit mooie blok, heerlijk dat gezoek tussen die kleine lapjes van Willeke. Dit is blok 3 van mijn Sweet sixteen quilt dat deze keer wordt geshowd door mijn Barbel Schildpad poppen.
De rechtse - Manja - heb ik jullie al eens laten zien, maar inmiddels is het gelukt om er nog een blond zusje voor Manja bij te kopen, die ik Marieke heb genoemd.


Wat een superlief smoeltje heeft ze hè? Ze kijkt ook zo lekker bij-de-hand, en natuurlijk heeft ze een oud jurkje uit 1950 aan, dat past toch het beste bij zo'n oud popje.


Wat ik ook zo leuk vind van de Barbel popjes zijn die rondgedraaide vlechtjes op hun hoofdjes.
De één heeft blauwe oogjes en de ander bruine. Een lief stel bij elkaar, waar ik elke dag van geniet samen met de 19 andere Schildpad popjes die mijn verzameling in middels groot is.


Blok 18 van de AWS heb ik ook klaar. Het schiet lekker op, nog 7 blokken en 6 randblokken, dan hoeft alleen de brede rand er nog omheen.
Hoe dat moet met de quilt as you go methode? Geen idee, want daar komt geen sashing tussen.
Nou ja, dat zie ik tegen die tijd wel, komt tijd komt raad :-)


Had twee van deze lapjes met een vogeltje liggen, de eerste heb ik al in blok 9 gebruikt. Ziet er gezellig uit en ik ben gek op vogeltjes, vind ik leuker dan het originele stofje dat eigenlijk in het midden moest komen.


Het krentenboompje in de tuin staat weer prachtig in bloei. Dus een paar takken in de mooie vaas zetten die nog van mijn moeder is geweest, prachtig toch?
Het wordt een mooie week hoorde ik van de weervrouw, dus hopelijk allemaal fijn genieten van de zon en van de tuin.
Zag alweer onkruid opkomen, dus werk aan de winkel :-)

Fijne week gewenst.
Liefs,
Floor

13 opmerkingen:

  1. Enige blokken weer, heerlijk in die folkloristische stofjes en kleurtjes! Wat een snoezig popje weer en inderdaad schattig met die vlechtenknotjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve popjes laat je weer zien.
    En dan je blokken ohh zo mooi.
    Vandaag heerlijk weer voor de tuin dus je moet je tijd weer verdelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattige verzameling wordt dat Floor, echt heel erg leuk die popjes, en dat gebreide ( ? ) jurkje. Ja, het wordt heel de week nog mooi he? genieten, wij hebben na de eerste schoonmaakronde van héél véél terras en paden nu maar gespoten met onkruidverdelger........:( scheelt wel een bult werk......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Floor, wat een enige popjes met bijzondere kapsels. De jurkjes passen er mooi bij. Prachtig rood stofje heb je gebruikt in je AWS quilt. Dat wordt weer een snoepje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor ik ga slapen eerst je blog gelezen.
    Lieve popjes heb je, echt een mooie verzameling zo.
    De blokken zijn weer prachtig.
    Fijne Zondag
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In de trein op weg naar delft lees ik weer even met je mee. Het ziet er mooi uit allemaal. Leuk je popjes, heerlijk dat wij ons toch zo kunnen verliezen in interesses! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je blokken worden weer mooi, wat een lief vogeltje in het midden van je AWS quilt. Zou je niet kunnen helpen met het as you go quilten, lijkt mij wel super om het zo te doen, scheelt straks nog een hoop werk. Wat een lief popje weer, zo leuk die gedraaide vlechten. Kan me voorstellen dat je daar van kunt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige blokken van je Sweet en AWS!!! En je poppen met vlechten zijn zo mooi!!!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie blokken en schattige poppen. Ik vind die gedraaide vlechtjes ook zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt erg mooie blokken gemaakt. En wat leuk dat popje met die gedraaide vlechten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig wordt het Floor, echt schitterend met de kleuren.
    En die popjes? Gewoon te schattig.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn die popjes toch lief en mooi! Hoeveel heb je er nu inmiddels Floor?
    Je blok is ook weer zo mooi en ja, afwisseling is fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. och wat heb je weer een lieve poppen en mooie blokken. En wat hebben we mazzel met het weer he. Het is zo fijn om buiten in de tuin te werken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen