zaterdag 19 december 2015

Kerstmis 2015

Het is weer bijna kerstmis. Dat betekent mijn kerstquilts weer ophangen en een kerstboom kopen en versieren, reuze gezellig dus.
Natuurlijk heb ik ook weer wat quilterigs te laten zien. Zo ben ik lekker bezig geweest met mijn Sylvia's Bridel Sampler, maar wat ik ook gedaan heb?


De kerstengeltjes uit Quiltnieuws gemaakt! Vond ze zo schattig dat ik gelijk in mijn kerststofjes-bak gedoken ben en er wat leuke lapjes uitgezocht heb.
Het linker engeltje heb ik naar mijn vriendin Gea gestuurd en de rechter hangt hier gezellig aan de deur. Omdat ik ze wat kaal vond heb ik ze haren gegeven. Lieve koppies hè?


Nu Sylvia. Dit is weer een mooi blokje gemaakt met blauwe, bruine en creme lapjes.
Zoals jullie zien lijkt het creme steeds heel lichtblauw, maar dat is het dus niet.


Dit blokje had ik niet per ongeluk eerst te klein gemaakt, nee het hoort zo met die twee extra lapjes er aan. Mooi dat middelste stofje....


Nummer drie voor deze week. Had er eerder al 4 laten zien en heb er inmiddels de sashings en de cornerstones aan gezet, zodat ik dat later niet achter elkaar hoeft te doen.


Gek smal fotootje is dit, maar zo ziet het er nu uit. De 7 blokken zijn de breedte van de quilt.
Er komt uiteindelijk ook nog een rand van 7 cm omheen zodat de quilt 1.30 m breed en 1.70 m lang wordt, een fijne bankquilt dus.


Even een rondje door de tuin met de strook blokken...




Ziet er gezellig uit met die zachte antieke blauwen, en dan te bedenken dat ik eerst helemaal geen blauwe lapjes had omdat ik daar niet zo gek op ben. Het kan verkeren dus, ik zit momenteel in mijn "blauwe periode"  :-)


Tot slot nog even een foto van ons kleine kerstboompje, dit jaar in het rood.
Een beetje weinig versiering ja, daar houden we van, niet te druk en niet te vol.


Als ik de folders en de winkels moet geloven, gaat kerst alleen nog maar over veel en luxe eten en dure kadootjes. Soms denk ik dat de meeste mensen niet eens meer weten waarom we eigenlijk kerst vieren...

Mijn lieve blog lezers, ik wens jullie fijne, stress-vrije en liefdevolle kerstdagen toe, en een gezellige en veilige jaarwisseling.
Hou even kerstpauze en ik kom in 2016 weer met een nieuw berichtje en natuurlijk om iedereen een goed nieuwjaar te wensen.

Tot blogs en veel liefs van mij,
Floor

17 opmerkingen:

  1. Floor, je blauwe periode levert prachtige blokken op. Met die schattige engeltjes en het mooie boompje ga je vast fijne kerstdagen tegemoet. Dank voor je stijlvolle kerstkaart, wat is het toch een bijzondere quilt. Tot in 2016, good goan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jullie ook fijne feestdagen. Ik denk dat je onze kerstboom VRESELIJK lelijk zult vinden...... Die zit prop vol, met ballen van vervlogen tijden, en ballen van recentere datum. Wat maakt het uit. Geniet ervan. Grappig hoe wij quilsters toch met ons werk aan de wandel gaan voor een leuke foto! Ziet er prachtig uit. en dat je gelijk je sashing aanzet is alleen maar slim! Tot in 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve engeltjes zijn het, wil ze ook nog maken, maar ben momenteel veel aan het overwerken. Na dinsdag gaat het dus gebeuren, dan ben ik van plan om 5 dagen veel te gaan handwerken en lekker rommelen in mijn handwerk-zolderkamer.
    De blauwe blokken worden prachtig, blijf jij maar even in de blues! Zo mooi!!! En je hebt een leuk kerstboompje staan.
    Verder wens ik je dus ook fijne feestdagen met je man en familie, ook een goede jaarwisseling. Tot volgend jaar, liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele fijne rustige dagen Floor ook voor jullie.
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk het strookje blokken voor je Sylvia!
    Wederkerig heel fijne feestdagen en een goed begin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattige engeltjes heb je gemaakt Floor! En mooi hoor die eerste rij voor je sampler. Ik wens jou en je man ook heel fijne feestdagen! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je Kerstengeltjes zijn echt heel erg leuk geworden, in het echt zijn ze nog schattiger, vooral die haartjes. Je blokken voor de Sylvia zijn ook erg mooi, zo aan elkaar gezet begint het al echt ergens op te lijken. Ik wens jou en ieder die je lief is ook hele fijne dagen, en graag tot volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Floor,

    Jij ook hele fijne kerstdagen gewenst en alle goeds voor het nieuwe jaar!
    Je engeltjes zijn schattig geworden!
    Ik moest glimlachen toen ik las over een niet zo volle kerstboom, dat hebben wij ook. Wij hebben ook altijd een waarschijnlijk voor anderen héél sobere kerst en dat is voor ons prima ...

    Groetjes en veel plezier met je mooie blauwe blokken,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een enige engeltjes zijn het geworden met die lieve koppies! Mooi ook je blokken in die blauwe tinten. Leuk zo'n blauwe periode! Gezellig je kerstboom met stal, die staat hier ook. Al die overdaad overvalt mij soms ook een beetje. We houden het hier ook liever wat soberder hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeps....ik was te snel! Lieve Floor, voor jou en je man natuurlijk ook hele fijne dagen gewenst en heel veel geluk en gezondheid in het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Floor.
    Lieve engeltjes heb je gemaakt, ben niet meer lid van quiltnieuws, dus had ik ze niet gezien. Wat zijn de blokken mooi, blauwe kleurtjes echt mooi.
    Heel Goede en Fijne kerstdagen gewenst.
    We hebben ook hier de kerstboom en de lichtjes.
    Verder zijn we gezellig met elkaar, maar heel gewoon, geen cadeaus en overbodige luxe.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je kerstengelen zijn heel leuk geworden. Mijn boom staat inmiddels ook, precies het tegenovergestelde van de jouwe. Flink vol met zelfs een paar bizarre versiersels. Die zijn gewoon leuk omdat ze zo lelijk zijn ;-)
    Hele goede kerstdagen toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk zijn je 'blauwe' blokjes. De boom bij mij is door ons zeilmeisje versierd. Lekker vol dus deze keer.
    Hele fijne feestdagen.
    Hoop morgen energie te hebben om de kerstkaarten te schrijven. Een operatie gaat niet in je koude kleren zitten. Vooral als je niks mag. Bijna 6 weken... Word er gewoon lui van. Hihi....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wens jou en je man ook hele fijne feestdagen en een gezond, gelukkig en creatief 2016. Bedankt voor al je berichtjes elke keer weer. Hoop je blogjes ook weer in 2016 te mogen lezen. Lieve groetjes, Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een snoepertjes, die engeltjes. Met haartjes zijn ze helemaal compleet.
    Wat ga je weer snel Floor, met de SBS. Mooi met die blauwe tinten.
    Ik ben het helemaal met je opmerking eens dat veel mensen, ik denk de meesten, niet meer weten waarom we kerst vieren! Daarom wens ik jou en Wim een hele 'echte' kerst!
    Hier staat trouwens wél 5 kg. kalkoenen dijen te garen. Ruikt heerlijk. Is op bestelling van onze dochter, voor 2 of 3 dagen... Wij vieren Chago's verjaardag bij haar, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schattig zijn je engeltjes Floor. Je blauwe blokken zijn ook super. Erg leuk in 't blauw.
    De Kerst is voorbij maar wens je een fijne jaarwisseling en een heel goed, gezond en creatief Nieuwjaar.
    gr.Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Thanks for sharing this post. After a long time, such a post has been seen, it is a very interesting subject, people like it. When someone shares this kind of article, the mind is happy The
    Clothing
    Bussiness Dropshipping
    establish good relationship
    Gurgaon VIP Girl
    Gurugram Party Girl
    Gurgaon Dating Girl
    VIP Girl Gurgaon
    health tips for students
    Health tips family

    BeantwoordenVerwijderen