zaterdag 3 december 2016

Kipjes-blok en naar Assen.

Ben van de week gezellig een paar dagen naar mijn lieve vriendin in het hoge noorden geweest, maar eerst laat ik jullie een nieuw blok zien van mijn boerenbruilofts-quilt.


Dit is het blok van het lachende kippenboertje. Twee kipjes lopen gezellig om hem heen en het derde kipje wordt geknuffeld.
Eigenlijk was dat in het patroon wel anders.

                                         

Daar hield het boertje de kip met weinig respect vast, alsof hij zo direct de pan in ging.
Kippensoep voor het bruiloftsmaal. Maar als vegetariër kon ik dat natuurlijk niet zo op mijn quilt maken. Nee, kipjes leggen eitjes en worden geknuffeld, veel leuker toch?


De rechter strook van de quilt is nu helemaal klaar, ziet er gezellig uit hè?
Dacht dat ik een foto had gemaakt van de quilt tot nog toe, maar nee, vergeten.
Nu ben ik aan de bovenste, en laatste strook begonnen, dan is de quilttop af. Maar daar gaat nog wel even tijd overheen.

Van de week ging ik dus logeren bij mijn vriendin in Assen.
Woensdagochtend in de trein gestapt waar we na mijn uitstappen begonnen met praten totdat ik er vrijdagochtend weer instapte :-)
Zo gaat dat met vriendinnen hè?


Donderdagochtend gingen we gezellig naar de kerstmarkt. Geen Intratuin, dus anders dan bij ons.
Ook leuk natuurlijk.


Maar ook hier ijsberen. Daar ben ik gek op.



Dit kleine ukkie moest natuurlijk even een aai over de bol.


Prachtig deze zwanen.


Is het geen schatje?


Ook hier gezellig sneeuw, veel lichtjes en ballen.


Even kijken wat het kost...

Er stond ook een versierde kerststoel waar je kon gaan zitten voor een foto.
Natuurlijk wilde Jut en Jul daar ook even op.... dit is Jut...


.... en hier zit Jul. Lekker stel hoor :-)


Mijn vriendin heeft ook ooit gequilt. Bij haar heb ik het voor het eerst gezien, maar toen sloeg de vonk nog niet over.
Ze liet me zo'n 20 jaar geleden haar blauwe blokken zien die ze gemaakt had.
Maar nu wilde ze er toch iets mee en werden ze van zolder gehaald. Ze kwam een blok te kort. Die gaat ze nog maken en wat dan?
Omdat ze het niet zag zitten om de top te gaan quilten heb ik aangeboden het voor haar te doen.
Wilde ze nog even over denken.... dus wordt misschien vervolgd.


Zo, nu even bijkomen en de laatste bladeren in de container gooien.

Lieve lezers, een fijne week gewenst!
Knuffel van mij,
Floor

18 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig uitje heb je gemaakt. Dat heeft een mens zo af en toe nodig. En er is toch niets fijners dan kletsen met een lieve vriendin? Mooie foto van Jut en Jul in de stoel! Ben je al weer bij gekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien hebben jullie het erg gezellig gehad.
    Je boerenbruiloftsquilt gaat vast en zeker heel mooi worden.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Floor,

    Wat leuk zeg dat boertje met zijn kipjes, en zoveel vriendelijker
    als het patroon..! Inderdaad, dat kippetje moest volgens mij de
    soep in hahahaha..Dat heb je zo mooi opgelost meis...

    Superleuk zo'n paar daagjes naar je vriendin, enne...ja dat praten
    dat herken ik maar al te goed hihi...ik ben na een dag met vriendinnen
    doodop, we praten, lachen en we springen vaak van de hak op de tak,
    maar dit is zo super tof en gezellig, maar wel vermoeiend hahaha..

    De foto's van jullie zijn natuurlijk helemaal geweldig, en van de
    ijsbeertjes..die zijn zo schattig, wat zullen jullie toch hebben genoten van elkaars gezelschap en de mooie taferelen in het tuincentrum..
    Heerlijk, dit zijn dan toch dagen met een vette gouden rand!

    Ja en dan kom je thuis, en dan moet je blaadjes vegen...hihi..
    maar ook dat hoort erbij he meis? En als het dan weer netjes is dan
    ben je toch ook weer blij?

    Dag Floor, nog een heel fijn weekend...X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig blokje van het boertje met z'n kippetjes! En altijd zo leuk om vriendinnen weer te ontmoetten en gezellig "beppen"met elkaar!!! Wat een prachtige mooie blauwe blokken heeft ze gemaakt, benieuwd of jij het mag door-quilten.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om zo een paar dagen van een goede vriendschap te kunnen genieten Floor. De blokken zijn erg leukgeworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn om te zien dat jullie zo hebben genoten. Je bent bovendien al helemaal in de Kerstsfeer gekomen. Mooie foto's. Je boerenbruiloft quilt wordt ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heerlijk blogje Floor. Zomaar super gezellig......
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezelligheid Floor samen met vriendin.En je quilt is mooi om te zien,leuk met al die kippen.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke dagen hebben jullie gehad en volgens mij heb je je vriendin weer enthousiast gemaakt voor het quilten!
    Wat kan je toch mooi appliqueren Floor! Zo fijntjes en netjes gedaan 👏
    Ik vind jouw versie met het kipje ook veel leuker en vriendelijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig een paar daagjes op stap. Kletsen hoort daar nu eenmaal bij. Ga je toch op weg naar huis in de stilte coupe zitten om bij te komen.
    Je boertje met kippetje vind ik ook veel leuker dan op het patroon. Dan maar geen soep...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn veel heerlijke vegetarische soepjes hoor, dus dat kipje kan lekker blijven leven.

      Verwijderen
  11. Het aangepaste blok oog een stuk sympathieker! In het origineel zit de kip compleet in de houdgreep en kijkt maar angstig, mooi opgelost zo.
    Leuk he, bezoekjes aan tuincentra. Bij mij was het er nog niet van gekomen, maar afgelopen vrijdag ben ik met mijn moeder en zus geweest. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jullie hebben heel gezellige dagen gehad, en wat wordt jouw 'boerenbruiloft'quilt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat weer leuke en mooie blokjes voor het bruiloft quilt
    Het boertje is zo mooier en liever.
    Gezellig logeren bij je vriendin, en samen een uitstapje maken
    Goede nieuwe week gewenst.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Floor,

    Wat een leuke foto van jou in die stoel! En je kippentafereeltje is inderdaad veel leuker en diervriendelijker dan op het origineel.
    Fijne week en knuffel terug, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik blijf de boerenbruiloft quilt bijzonder en mooi vinden.
    gezellig hoor even bij kletsen met een lieve vriendin. Soms hebben wij dames dat nodig. De tuincentra zijn op dit moment zo gezellig en heel aanlokkelijk om iets te kopen. Maar ja dat is ook de bedoeling.
    Fijne quilt week want het weer buiten is daar heel geschikt voor.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik denk dat je dat boertje even flink toegesproken hebt! Gelukkig heeft hij het begrepen en heb jij hem een handje geholpen. Heel gezellig wordt-ie.
    Jut en Jul, haha, onze dochter heeft die ook, in de tuin ..... een stel eenden!
    Heerlijk Floor zo een paar daagjes weg. Fijn bijpraten. Mooi is dat, zo'n vriendschap.
    Ik denk dat dienquiltnvan je vriendinnwel afgemaakt wordt, zeker door jouw hulp!
    Fijne week en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O wat heerlijk om zo een paar dagen met een vriendin op te trekken. Vrouwen onder elkaar is zo anders dan man/vrouw hè..
    Al zou ik dat ook niet willen missen hoor!
    Wat goed van je dat je het kippenblokje hebt aangepast; echt iets voor jou Floor... Wat ga je straks een ontzettend leuke boerenquilt krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen