zaterdag 14 januari 2017

Weer een hondje !

Hallo lieve mensen.
Ja, jullie lezen het goed. Ik heb weer een hondje!
Het is nu een jaar geleden dat mijn lieve Terra overleed, en toen ook laatst mijn oude poesje Yindee er niet meer was, kwam de wens voor weer een hondje weer sterker naar boven.
Een huis zonder dier... ik kan me er niets bij voorstellen. Heb altijd wel één of meerdere dieren gehad.
Dus op zoek naar een klein lievertje....


Dit is haar geworden, ze heet Jody. Is het geen schatje?


Jody is een kruising tussen een Chihuahua en een teckel, een z.g. Chihua-teckel :-)   en heeft de grootte van een teckel. Haar leeftijd wordt geschat op 5 jaar.


Ik heb al vaak op de site van het asiel hier gekeken sinds Terra er niet meer is, maar daar zijn bijna alleen maar grote honden of een kleintje met problemen.
Een pup wilde ik ook liever niet, en tot 5 jaar was het prima, dus was Jody een perfecte keuze.


Ze komt uit Roemenië, dus een lief klein asielzoekertje.
Daar hebben veel honden (en ook mensen) het slecht en hier in Nederland worden ze met liefde opgevangen en geplaatst bij mensen die er wat voor over hebben om zo'n diertje weer een fijn bestaan te geven.
Sommige hebben ook veel doorstaan en zijn daardoor wantrouwend naar mensen geworden.


Gelukkig heeft Jody daar geen last van, het liefste wat ze doet is de hele dag knuffelen.
Laat ik dat nou ook zo fijn vinden...


Mijn man was eigenlijk niet zo'n voorstander van een nieuw hondje.... maar kijk nou eens! Ze zijn gek op elkaar, heerlijk toch?
Het is zo best uit te houden voor man en hond.


Maar onder een quilt is het ook goed te doen hoor haha! Het is nu al een verwend hondje.


Natuurlijk werd er ook het één en ander aangeschaft voor de kleine meid. Waaronder dit hele stoere tuigje. Met uitlaten aan de riem is dit prettiger voor de hond dan aan de halsband.
Dit tuigje is ooit ontworpen voor Oostenrijkse reddingshonden... ik ben nu dus super veilig, er kan me niets gebeuren of Jody komt mij redden, wel een fijn idee toch?
Eigenlijk kijkt ze op deze foto helemaal niet als een reddingshond... nou ja, er zit een handvat bovenop, dus in geval van nood kan ik haar redden :-)


Nu dus weer 4 keer per dag het park in, een wandelingetje maken, gezellige contacten hebben met andere hondenbezitters.... zucht..... ik ben heel blij en gelukkig met haar en ga elke dag van haar genieten.

Wens jullie ook een hele gelukkige week toe!
Liefs,
Floor

24 opmerkingen:

  1. Floor, wat een knufelschatje is Jody. Jullie zullen vast heel veel plezier met elkaar hebben. De foto van man en hond is helemaal een prijsplaat maar van jou met Jody ook hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word er helemaal blij van ... Wat een geweldig nieuws Floor!
    En wat doet het je goed, je straalt helemaal...
    Jody is een knap hondje om te zien hoor, maar wat veel belangrijker is dat het een lieverd is, een lekkere kroel!
    Wat een warmte en gezelligheid brengt zo'n beestje toch in je huis. Echt heerlijk voor jullie!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Floor,

    Wat heerlijk voor jullie en natuurlijk helemaal voor Jody! Het is zo'n mooie hond ook. Ik hoop dat jullie nog heel wat jaren van elkaar mogen genieten! Leuke foto's ook, genieten.

    Groetjes en een fijn weekend verder, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukerdje en zo mooi met dat prachtige bruin. Lekker genieten....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend fijn voor jullie!! En Jody is echt een dotje... (en een bofferd dat ze een nieuw thuis bij jullie heeft gekregen). Heel veel geluk samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah lieve Floor, wat een schatje, daar ga je zeker de hele dag mee knuffelen!
    Gefeliciteerd en een hele fijne tijd samen met haar.
    Fijne zondag😘

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hay lieve Floor,

    Ohhh...wat een lief schatje is Jody!!!!!
    Een plaatje is het met haar witte snoetje en haar
    glanzende zwarte oogjes...

    Wat een ontzettende leuke foto's van jou en Jody,
    kind je straalt helemaal van geluk! Wat wordt ik toch
    blij als ik naar deze foto's kijk.

    Enne...die foto dat Jody lekker warm met je man op
    de bank ligt hahahaha...ze heeft hem nu al helemaal
    betoverd hahaha...heerlijk gewoon.

    En hou jij ook zo van knuffelen? Dat is toch zalig Floor,
    dat je al je liefde aan zo'n lief hondje kunt geven?

    Ik wens jullie een hele superfijne tijd samen, lekker
    genieten van elkaar...

    Heel veel liefs en een knuffel voor jullie allemaal,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leukerdje! Ik hoop dat jullie heel veel gezelligheid aan elkaar hebben.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Joh, wat een leuk nieuws zeg! Wat een liefie is het, zo'n schattig koppie. Het is dat wij beiden allebei werken, anders had ik ook al lang een hondje in huis gehad. Veel plezier met Jody.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn voor haar en voor jullie !
    veel gelukgewenst met elkaar :0))

    (Ik heb voor t eerst van mijn leven een hond
    en nooit geweten hoe bijzonder ze zijn en zooo lief:0))
    Iedere dag weer blij !)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heeft ze een lief snoetje en wat is het fijn dat ze jou gevonden heeft! En niet alleen jou maar ook je man, want die foto op de bank, die zegt alles!
    Heel veel geluk samen!
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi lief hondje, zal zeker een goed thuis hebben bij jullie.
    Kan je ook weer mooi aan de wandel met Jody.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schatje zeg!
    En volgens mij is je man er ook heel blij mee. En Jody is ook al heb op quilts...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die Jody heeft het maar getroffen met zo'n lief baasje. Gezellig hoor en zij lijkt mij ook heel erg lief zoals ze daar ligt bij haar nieuwe baasje.
    En jij hebt weer een goed reden om naar buiten te gaan.
    Fijne week
    groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heerlijk om weer een hondje te hebben Floor, wat een schatje, veel plezier gewenst met haar en vooral ook veel mooie wandelingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is ze leuk Jody. Ik wens jullie er heel veel plezier mee zo te zien gaat dat zeker lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk hondje, Floor. Veel plezier met Jody!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heerlijk dat jullie weer een viervoetertje in huis hebben. Het zal jullie goed doen.
    lief hoor
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh Floor wat een lieverd, dat koppie daar word je toch spontaan verliefd op. Heel veel plezier met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heerlijk voor je Floor! Het lijkt me echt een lieverd, geweldig dat ze bij jullie een fijn nieuw thuis heeft! Heel veel plezier met haar! Als ik kijk naar de leuke foto's van jullie samen zit dat wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi hondje, dat snoetje is zo schattig. Ze ziet er ook echt uit als een knuffelhondje. Heel veel plezier met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel veel plezier en mooie wandelingen met jullie Jody.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja
    🐶🐶🐶

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ach Fleur wat heerlijk, heerlijk heerlijk voor je! Wat zal je daar van genieten, en wat zal dat leuke beestje bij jou het geweldig goed hebben, echt iets voor jou om voor zo,n hondje te kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen