zaterdag 18 februari 2017

Jonathan wil een vriendje.

Soms wordt mij gevraagd wanneer er weer een avontuur van Charlotte op mijn blog verschijnt.
Tja.... Charlotte is een stuk rustiger geworden sinds ze moeder is geworden.
Maar van de week was ik toch (stiekem) getuigen van een avontuur van Jonathan haar zoontje, die zich nu oud genoeg voelt om alleen op pad te gaan:


J: Mamma.... ik verveel me zo, ik zou zo graag een broertje of zusje hebben om mee te spelen.....
C: Denk niet dat dit gaat gebeuren Jonathan...


J: maar ik voel me zo eenzaam....


J: ik moet alsmaar huilen omdat ik me verveel en zo alleen voel...


C: lieve jongen.... waarom ga je niet met aapje Jochem spelen? Die zit boven bij de poppen en is ook alleen...


J: Oooh mam, wat goed dat je daar aan denkt en dat ik al zo groot ben dat ik alleen naar boven mag!


J: hallo Jochem, we zijn allebei alleen, en al zien we er anders uit, we zijn allebei aapjes en kunnen     best met elkaar spelen...
Jo: ja, dat is leuk Jonathan, wat zullen we spelen?
J: ik wil graag spannende avonturen beleven, net als mijn mamma vroeger...
Jo: ik ben denk ik niet zo van "spannend", ik ben een rustig aapje.
J: dat komt vanzelf wel, ga maar met me mee.


J: kijk Jochem, dit is een bak met lapjes van baasje Floor in haar atelier, daar kunnen we heerlijk in gaan zitten en de boel door elkaar gooien, leuk joh!
Jo: denk niet dat baasje Floor daar blij mee is, dat mag vast niet Jonathan...


J: dan gaan we naar de kamer van baasje Wim, lekker tegels kapot slaan, die heeft hij nodig voor zijn mozaïek...
Jo: denk niet dat dit mag Jonathan, dat doet hij liever zelf en het is ook gevaarlijk ...


J: zo leuk, moet je eens kijken Jochem, al die poppen, daar zit ik de hele dag tussen, je kunt gezellig met ze knuffelen...


..... of aan hun nek gaan hangen....
Jo: maar die popjes gaan heel snel stuk Jonathan, dat moet je niet doen!


J: jij wil ook niks, ongezellig hoor! Kom we gaan naar de badkamer, daar kunnen we leuk met de wasmachine spelen...
Jo: Jonathan, dat is gevaarlijk! Straks doet baasje Floor hem dicht omdat er gewassen moet worden en dan zit jij daar nog in!


J: dat is waar Jochem, dan gaan we maar heerlijk dollen in de borduurmand, zo leuk al die draadjes...
Jo: Jonathan......


J: nou, dit mag vast wel Jochem, we gaan buiten bengelen een het rek...
Jo: dat durf ik niet.... ik heb hoogtevrees...


J: naar de kamer dan maar, gaan we met die rare oranje hond spelen, die slaapt toch, merkt ze niets van...


Jo: ooohhh, pas op Jonathan, ze is wakker en boos, ze gaat je bijten!!!


J: mamma... er is niets aan met aapje Jochem, hij is overal bang voor, wat heb ik aan zo'n vriendje?
C: Jochem is anders dan jij, daar verander je niet veel aan Jonathan, maar er is wel iets wat altijd leuk is om samen te doen...
J: o ja, wat is dat dan?


C: dat is samen eten!
J en Jo: jaaa!!! dat vinden we leuk, lekker en gezellig!


J: knuf, knuf, knuf, dank je wel mam, nu heb ik toch een vriendje, een vriendje om samen mee te eten, ben ik toch niet meer zo alleen...


C: is goed jongen, er is altijd een manier om iets samen te doen, dat heb je nu dan toch maar geleerd.
Veel plezier samen met Jochem!

Een fijne week gewenst!
Liefs,
Charlotte, Jonathan, Jochem en Floor

19 opmerkingen:

  1. Wat een kostelijk verhaal heb je ervan gemaakt, heerlijk om te lezen en te bekijken.Hoe kom je er op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat je toch een oplossing hebt bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke verhaaltje van de avonturen van Jochem en Jonathan.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha geweldig leuk Floor! kostelijke foto's erbij. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, heerlijk. Baasje Floor heeft niet alleen lapjes, een wasmachine, borduurmand, rek, nee, ze heeft óók heel veel fantasie. Daarbij verveelt Jonathan zich zeker niet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe kom je er op! Geweldig verhaaltje weer! Je kunt zo een kinderboek schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou jij bent druk geweest! je moet er maar op komen. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb je de kleine toch zelf gemaakt 😲
    Leuk verhaal heb je er bij gemaakt. 📖

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk verhaal weer Floor,en zoveel foto's, je bent er druk mee geweest. fijne zondag toegewenst. Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Floor,

    Wanneer komt je boekje uit???
    Wil je mij dan op de bestellijst zetten?

    Ohh...wat een kostelijk verhaal van jouw
    lieve apen kindjes...en het kleinste aapje
    is me daar toch een schatje...!

    Heerlijk vind ik jouw tomeloze fantasie,
    het kind is in je gebleven...dat is zo tof!

    Het was weer een feestje om jou blog te bezoeken meis..

    Dikke kusXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk verhaal heb je geschreven altijd leuk om je blog te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ine. Jij hebt geen blog hè? Anders zou ik bij jou ook eens gaan kijken.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  12. Ach Floor wat een heerlijk verhaal over de kleine ondeugende aapjes. Ze zijn ook schattig om te zien en Jody blijft er rustig onder dat is ook heel belangrijk.
    Groeten
    Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lief hoor :o)) Mozaik ziet er ook uit als een mooie en leuke hobby !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die apen zetten de boel wel lekker op stelten zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Floor,

    Leuk hoor, die apenavonturen ... Zo leuk, dat geknuffel met de poppen. Bungelen aan een wasrek is ook een geniale vondst voor aapjes ;)
    Je top is prachtig geworden!!!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, die Jonathan is een regelrechte aap van een aap! Wat een ondeugend kereltje is dat, zeg hem dat maar... Geen wonder dat het niet matcht met Jochem. Maar ze kunnen allebei wat van elkaar leren. Nou Floor, je bent mooi in de aap gelogeerd met dat stel, hahahaha...

    BeantwoordenVerwijderen