zaterdag 17 juni 2017

Rondje tuin.

Ben druk geweest om de blauwe blokken van Sylvia aan elkaar te maken, dus verder niet veel te laten zien.
Dan doen we vandaag maar een gezellig rondje tuin.


Juni, dus weer tijd voor de rozen. Ik heb er niet zoveel, maar deze vind ik erg mooi.


Je kunt zo leuk in hun hartjes kijken met mooie gele meeldraden.




Deze oude Engelse roos heeft dat minder, maar als ie helemaal open is komen ze toch te voorschijn.


Ook komen de Hortensia's weer tot leven, mijn lievelingsplanten.




De Astilbe bloeit ook, maar die mooie paarse die ik heb, komen pas later, dat is een ander soort.


Vrouwenmantel, leuk om in een vaasje te zetten bij een enkele roos.


Dit stuk tuin heeft mijn oudste zoon in het voorjaar helemaal leeggemaakt.
De planten die er stonden werden te groot en te wild.
Nog een beetje kaal, het moet allemaal nog groeien en er moet nog wat bij.


Van deze witte herfst Anemonen heb ik er een aantal geplant. Heb ze al in het roze, maar wit is ook mooi voor deze plek.


Zeeuws Knoopje.... meestal willen ze het niet doen in mijn tuin, komen ze volgend jaar niet meer op, toch nog eens proberen....


Roze potten met Lavendel doen het ook altijd goed in de tuin, vooral met op de achtergrond de roze rozen.


Overal staan gele klaproosjes.


Ben benieuwd hoeveel ik er volgend jaar heb, want ik heb het zaad dat er in overvloed uitkomt overal uitgestrooid.


Deze Geranium was ooit een klein plantje :-)
Heb er in het nieuw te beplanten stuk weer een paar aangeplant.


Tot slot van het rondje tuin nog de mooie pot die ik ooit eens van iemand kreeg, de tijm staat volop in bloei en wordt alsmaar groter.


Wat ook alsmaar groter wordt is natuurlijk onze jongste kleindochter, maar ook de courgettes in hun volkstuin.
Tja.... een weekje niet geweest, dan wil het wel groeien.
Dat wordt veel courgettesoep eten.


Net als deze reuze radijs! Het lijkt wel een biet, maar de kleine radijsjes groeien ook alsmaar groter als je ze vergeet te oogsten.


Hier staat mijn lieve roze autootje nog op de parkeerplaats, maar inmiddels is ie weg, verkocht :-(


Ga ook geen andere auto meer kopen, ik reed er vrijwel nooit meer mee, hij kreeg bijna vierkante wielen van het stilstaan.
Vind auto rijden niet leuk en omdat mijn man nu een kaart heeft voor invalide vervoer, kunnen we met de regio taxi weg als we dat willen, want ik kan dan ook mee als begeleider.

Verstandelijk gezien was het een goede beslissing, want een auto kost - ook als ie stilstaat - heel veel geld in een jaar.
Maar emotioneel gezien vond ik het wel erg moeilijk .... weer iets loslaten...

Wens jullie een heerlijke zomerweek toe.
Liefs,
Floor

11 opmerkingen:

  1. Door jouw tuin wandelen aan de hand van de foto's is puur genieten. Prachtig, al die verschillende planten en kleuren. Wat een knotsen van courgettes en radijs, nooit zo groot gezien.
    Ja, het verkopen van je mooie roze autootje zal je niet meegevallen zijn, het is moeilijk om altijd maar verstandig te zijn. Hoe ouder we worden, hoe verstandiger we moeten worden helaas.
    Het wordt een mooie week, geniet ervan in de tuin. Good goan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige rozen heb je zeg. Inderdaad lijkt dat mij even slakken als je je auto moet missen..........liefs.conny. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige rozen heb je zeg. Inderdaad lijkt dat mij even slakken als je je auto moet missen..........liefs.conny. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige rozen Floor, maar voor mij zijn de hortensia's ook veruit de favoriete plant, zo mooi!!! Je hebt een leuke tuin.
    Wat een joekel die courgette's en radijs, uit de kluiten gewassen zeg!!!
    Wat jammer dat je niet de auto meer hebt, altijd moeilijk om een stapje terug te doen, maar je zal vast nog wel fietsen?
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige tuin. Het is volgens mij ook een heel goed rozenjaar. Ze bloeien overal zo uitbundig.
    Geweldig die reuze radijs.
    En dan je auto wegdoen, dat lijkt me best wel heel moeilijk.
    Ook al gebruikte je haar dan niet veel het is inderdaad wel iets inleveren.
    Sterkte ermee, gevoel en verstand zijn soms lastige combinaties.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk je tuin, ben benieuwd hoe die van ons erbij staat! Dat zal wel een rotzooitje wezen. Zou zo een radijs nog wel smaken zo groot? Overigens heb ik ze nog nooit zo groot gezien. Zou wel passen in dit land van BIG. Ja los laten is altijd lastig, en een auto helemaal. Dat is toch een stukje vrijheid wat je opgeeft. Als het niet bevalt is er zo een ander gekocht! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me ook moeilijk Floor, weer een stukje vrijheid inleveren. Ondanks dat je er achter staat, het is een proces waar je naar toe groeit denk ik.....?
    Wat staat je tuin er weer prachtig bij, de natuur is bij jullie iets voor op ons hier aan de kust.....ik wacht met smart op de bloei van mijn hortensia's. Echt genieten! En wat een giga gourgettes! Wat voor mest geef jij? Of praat je met ze, dat schijnt ook te helpen voor de groei 😉
    Je kunt voorlopig soep eten in ieder geval! Fijne vaderdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie bloemenfoto's, Floor! Dat zal er in je tuin prachtig uitzien. Zo grappig: ook bij ons staan (o.a.) hortensia's, roze geraniums, Zeeuws knoopje, vrouwenmantel, roze en witte anemonen en lavendel. Leuk hè!
    En ja, ik weet nog van onze volkstuin destijds, dat je er echt regelmatig heen moet om te oogsten! Die enorme courgettes herinner ik me nog goed, haha...
    Verstandig besluit hoor, van je auto... maar kan me voorstellen dat je even moest slikken...
    Fijne zondag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig mooi weer, dus niet veel aan de computer.
    Mooi rondje tuin gedaan bij je. Mooie bloemen
    De tuin zal droog zijn nu.
    mijn man sproeit geregeld met een pompje in de sloot achter, en een lange slang naar voren, Ja als je weinig meer rijd, moet het autootje weg hé. Regio taxi helpt en openbaar vervoer is er misschien ook bij jullie
    Fijne goede nieuwe week
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie tuinfoto's Floor. Zal mijn tuin ook eens laten zien op mijn blog.
    De gevoelens wat jouw auto betreft kan ik me helemaal in vinden, alleen ik heb wel een andere gekocht. Ik heb mijn oude Toyota Starlet te koop staan. Het was starten en lopen. Onze dochter kocht een grotere auto en zo kwam haar Twingo te koop en die heb ik dus maar overgenomen in de hoop nog een enkele jaren plezier van te hebben.
    Wij wonen in het buitengebied van Vorden en dan is het wel fijn een extra auto te hebben. Het openbaar vervoer in de Achterhoek is niet optimaal.
    Het is moeilijk iets op te geven met het besef dat het niet weer komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O ja, blokken aan elkaar zetten is een hele klus! Maar je gaat dan wel goed zien hoe het geheel wordt, een beetje de kroon op al het werk hè..
    Nou, qua bloemen hebben we dezelfde smaak; rozen ..., lavendel, hortensia's ... schitterend!
    Wat een schat van een kleindochter, dit is een hele leuke foto.
    Natuurlijk gaat het autootje je aan het hart, het is toch een stukje van je leven geweest. Maar je blijft humoristisch Floor; vierkante wielen, hahaha... En je laten rijden is ook prettig, dan kun je meer om je heen kijken dan als je op het verkeer moet letten!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen