zaterdag 22 juli 2017

Jane, hartjes en blogpauze.

Al een hele tijd had ik niets aan mijn Jane blokjes gedaan omdat de SBS blokken al mijn aandacht vroegen. Soms moet een top gewoon af hè.
Heb gelukkig weer wat ingehaald, wat geen straf was, want het is heerlijk om aan die leuke kleine blokjes te werken.


Deze blokjes de laatste weken gemaakt, een hele strook die weer aan de lap kan.


Zo leuk om steeds lapjes te zoeken en kleuren te kiezen.


Soms een gezellig klein bloemetje, stipje of sterretje.




Naast het groen, roze en roze/rood gebruik ik ook soms wat oker voor de broodnodige spanning.


Het leukste is als er een strook af is...


Die komt dan aan "de grote lap", hoewel die nog niet zo groot is.
Toch kwam ik er tot mijn schrik achter dat ik al op de helft was, omdat ik er een vrij kleine wandquilt van wilde maken.
Dus heb ik besloten om hem groter te gaan maken, want het is zo leuk dat ik niet wil dat ie voorlopig klaar is. Ik zie wel hoe groot, maar voorlopig veel groter dan een vierkant van 8 x 8 blokken wat het oorspronkelijke plan was.


Ook heb ik weer hartjes klaar. Deze lap is ook weer een stukje gegroeid.





Zijn ze niet beeldig al die hartjes met plaatjes?
Veel lapjes van lieve lezers gekregen, dus leuk al die variatie.


Zo ziet de lap er nu uit. De juiste breedte van 1.30 m is bereikt.
Moet natuurlijk nog heel veel langer, dus heerlijk nog een hoop hartjes te gaan :-)


Nu ik zo lekker wat blokjes heb gemaakt ga ik vanavond dan toch beginnen aan het doorquilten van de SBS. Ook weer leuk om me in het blauw te wentelen.

Wat bedoel ik nou met blogpauze?
Gewoon, een tijdje geen blogs schrijven.


Heb mijn boeren Bruilofsquilt klaar en laten zien, ga aan mijn SBS quilten, dus voorlopig niets te melden.
Denk dat ik pas in september terugkom, natuurlijk met de hartjes en Jane blokjes die ik dan gemaakt heb, maar waarschijnlijk ook met een nieuw project. Dat "mag" toch als er iets af is niet?

Lieve trouwe lezers, ik wens jullie een fijne zomer met mooi weer, niet te warm, af en toe een bui, en veel genieten.
Natuurlijk blijf ik wel gezellig jullie blogs lezen, veel te leuk!
Veel liefs van mij en tot september!
Floor



29 opmerkingen:

  1. Fijne zomer en ik ben benieuwd wat je in September allemaal kunt laten zien.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne zomer Floor, geniet van de tuin, je projecten en hopelijk gezondheid. tenslotte is dat het allerbelangrijkst he?
    Ik stop ook even met bloggen hoor, heb ook behoefte aan rust...
    tot gauw en lieve groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie projecten heb je onder handen.
    De SBS heb ik ook een top van, moet hem eens dubbelen en dan gaan quilten. Maar je hartjes zijn ook schattig zeg.
    Fijne zomer blog verlof haha en ben nieuwsgierig naar je nieuwe hoor........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het wordt steeds stiller in blogland.Veel van ons willen even rust en even wat anders. Groot gelijk.
    Na meer dan 10 jaar bloggen doe ik al wat kalmer aan maar stoppen doe ik toch nog maar niet.
    Ik wens je een fijne zomer en veel quiltplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne zomer Floor en geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne vakantie.
    Je blokjes zijn weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig wat je allemaal weer laat zien. Geniet van je blogpauze en ik kijk al weer uit naar wat je allemaal hebt gemaakt in september!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Was het maar vast september! Gelukkig zit je niet stil deze zomer dus dan kun je ons van veel moois laten meegenieten. Good goan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een fijne zomer toegewenst,veel succes met het doorquilten. En vind je hartenquilt zo mooi worden.
    Liefs Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat wordt ongetwijfeld een heerlijke zomerpauze met zoveel prachtige projecten om aan te werken!! Geniet er maar lekker van. Tot weerziens in september!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij ook een fijne zomer gewenst! En ik vind wat je maakt prachtig. Benieuwd wat je in september laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een welverdiende rustpauze, Floor. Veel quilt- en poppenplezier gewenst!
    Groetjes,
    Josje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie blokjes en lieve hartjes o waar zouden wij zijn als wij geen stofjes hadden.
    Fijne zondag en fijne blog vakantie.

    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige blokjes! Succes met het quilten.
    Tot na de vakantie!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie Jane blokken heb je gemaakt en wat zijn de hartjes lief. Succes met quilten van de SBS. Fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijne vakantie.
    Mooie blokken en hartjes.
    Ben veel afwezig, mijn blog roept om een bericht te plaatsen
    Fijne vakantie
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat laat je weer mooi werk zien Floor! En wat is je boeren quiltje prachtig geworden. Wat 'n engelen geduld heb je toch en zeker heerlijk om te doen. Succes met al je mooie projecten deze zomer! Geniet ook van deze mooie zomer! En dank je wel voor weer zo'n heerlijk inspirerende, gezellige blog. Tot later. Liefs van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zit hier één voor één je blokjes te bekijken en wat vind ik ze mooi! Je hebt een heel goed kleurgevoel Floor en je maakt schitterende verrassende combinaties. De SBS heeft een prachtig evenwicht qua kleur, ik zou er ook zo zin in krijgen.
    Ja, patchwork is een heerlijke hobby. Als m'n haaktik over is, moet het dit maar worden...
    Jammer dat we je berichtjes even gaan missen, al snap ik het wel. Fijne zomer gewenst hoor!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldig mooie Boeren bruiloft quilt! Prachtig van kleur! De harten quilt wordt ook zo leuk.
    heel veel succes met het doorquilten van de SBS.
    Tot september en groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oooo als ik al je blokjes en quilts zie begint het bij mij ook zp te kriebelen ;)
    Ik ben bezig met het door quilten van een sprei, maar elke keer komt er iets tussen :( Komt goed hoor, ik hoop deze winter een inhaal slag te maken. Fijne vakantie en veel quilt plezier. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Moest nog weer even een paar blogverhalen bij lezen. Jeetje wat een productie. Je bruilofts quilt is geweldig geworden. En wat hangt hij daar mooi! Je hebt groot gelijk dat je je Dear Jane groter gaat maken. Leuk om te doen hè? Oh en wat een lieve hartjes allemaal, ik ga ook van die lieve stofjes sparen. Fijne blog vakantie. Groetjes, Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dag Floor,

    Ik wens je een paar hele fijne weken toe, met veel zon en quiltplezier!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heb je veel gedaan,en wat leuk allemaal.Volgens mij zit je nooit stil,altijd bezig.Een hele fijne zonnige blogvakantie.Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Op reis kon ik niet kijken .... maar nu weer wel :o))
    Wat mooi en lief je hartjes quilttop in wording !
    Fijne zomer ook nog gewenst hoor !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Floor, ga je internationaal? Leuk, zo'n fan maar weet jij wat er staat? Ik gok dat het een compliment is voor al het moois wat je maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie blokjes zijn het van Jane en de hartjes de bruilofsquilt is ook prachtig !! Fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen