zaterdag 21 oktober 2017

Hartjes!

Jane ligt weer even stil en ik ben weer helemaal in de ban van mijn hartjesquilt.
Leuk toch die afwisseling?


Deze foto liet ik jullie al een paar weken geleden zien. Toen was er weer een hele rand hartjesblokken aangezet.


Maar de hartjes die ik toen gemaakt had, daar had ik nog geen foto's van geplaatst.


Zo leuk al die verschillende plaatjes, die wil ik jullie niet onthouden.


Heb destijds veel leuke stofjes voor de hartjes gekregen van verschillende lieve quilters, dus misschien herken je je eigen stofje? Anders komt dat nog, want er liggen er nog heel veel te wachten.


Grappig hè, dat eigenwijze kattenkopje :-)

Maar natuurlijk heb ik er inmiddels weer een stel af, weer genoeg om een rij aan de lap te zetten.
Het blijft leuk om te doen omdat de stofjes zo lekker afwisselend zijn.








Zijn ze niet snoezig?


Kijk, die rij moet er nu nog aan, en dan is mijn top weer groter gegroeid.
Ga hem steeds leuker vinden met al die plaatjes, daar blijf je naar kijken.


Waar ik ook naar blijf kijken is dit lieve egeltje in de tuin.
Nee, het is geen echte. Die komt ook wel eens langs, maar altijd als het donker is en dat hoort ook zo.
Deze zag ik in een bloemenwinkel en hup naar de kassa natuurlijk, want zoiets laat je toch niet staan?
Hij staat nu binnen op mijn antieke kastje met wat dorre bladeren er omheen, zo lief!


Veel lezers vragen hoe het nu met mijn man is.
Helaas nog niet veel beter, eigenlijk helemaal niet verbeterd....
Hij verblijft nog steeds in het revalidatiecentrum en er is sprake van dat hij misschien weer terug moet naar het ziekenhuis.
Dinsdag is hij jarig, niet echt een leuk feestje dus.
Jody miste het baasje ook, dus neem ik haar nu mee achter op de fiets in haar mandje, daar genieten ze allebei van.
Afwachten hoe het verder gaat, erg verdrietig en moeilijk allemaal, we maken een zware tijd door.
Gelukkig kan ik me wat ontspannen door het maken van de hartjes en het knuffelen van Jody.

Wens jullie een fijne en gezonde week toe.
Liefs,
Floor

17 opmerkingen:

  1. Lieve Floor, ondanks het verdrietige bericht over je man, heb je er toch een, letterlijk en figuurlijk, "hartverwarmend" verhaal van gemaakt. Fijn, dat jij afleiding vindt in het maken van al die hartjes. En natuurlijk draagt Jody ook zijn steentje bij, fijn dat hij mee mag naar het baasje. Good goan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach toch wat een verdriet toch allemaal. Jammer dat het nog niet verbeterd met je man. Maar je hartjes geven bezigheid en troost en zeker dat lieve Hondje Jody. Fijn dat die mee mag naar zijn baasje...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat jammer Floor, dat het allemaal nog niet wil lukken met de gezondheid van je man. Fijn dat Jody mee mag naar het baasje. Dan zijn de hartjes een goede afleiding. Als je nog om lapjes verlegen zit, hoor ik het wel van je. Heel veel sterkte voor beiden ,liefs Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar toch Floor, dat het met je man maar niet beteren wil... Een doorlopende zorg, en ook al kan je je zinnen verzetten met lieve lapjes en gezelschap hebt van die lieverd, het zit toch in je hoofd, hè, en je mist hem thuis. Wel fijn dat Jody mee mag daarheen, leuk voor het baasje èn de hond.
    Veel sterkte en beterschap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn die hartjes leuk en wat lopen de randen er omheen mooi door. Eigenlijk zo eenvoudig en als geheel prachtig.
    Beterschap voor je man en sterkte in alles toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Floor, wat een zware periode voor jullie en dan ook nog de verjaardag van je man. Toch wil ik hierbij mijn felicitaties overbrengen, veel sterkte en beterschap voor hem.
    De hartjes worden prachtig, zo lief, al die lieve plaatjes erop.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi, lief en grappig zijn de hartjes :o))
    ( bekende lapjes zag ik ook ;o)
    Veel sterkte voor jullie allemaal hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie quilt wordt je hartjesquilt,een quilt met een verhaal met al die gekregen lapjes.Wat verdrietig dat de gezondheid van je man niet echt vooruit gaat.Heel veel sterkte en hopelijk toch een fijne verjaardag.Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt weer flink je best gedaan het ziet er weer mooi en kleurrijk uit.
    Volgens mij word Jody niet alleen door jou plat geknuffeld zo te zien op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat jammer dat je man niet opknapt... Je bent toch het allerliefst bij elkaar! Da's een hele domper voor jullie hoor...
    Ik bewonder je moed om toch te kunnen genieten van je lapjes. De hartjes zijn zo prachtig, elk met een glimlach en vol liefde gemaakt. Het spat er echt van af hoor, Floor!
    Sterkte in alles en geef Jody maar een knuffel van me...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. vind dit heel erg dat je lieve man maar niet beter word, ik wens hem toch een mooie verjaardag toe

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Floor,

    Wat naar dat de zorgen niet minder worden, sterkte ermee en hopelijk toch een fijne verjaardag samen!
    Je hartjes zijn weer schattig en ja dat egeltje ook natuurlijk ;)

    Hou je haaks, lieve Floor, en een fijn weekend verder!
    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste Floor.
    Wat zijn je hartjes mooi en ook lief.
    Heel veel sterkte voor jou en ook je man.
    Mag de verjaardag toch een goede dag worden.
    Goede zondag gewenst.Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hartjes zijn prachtig. Oh dat egeltje heb ik dus gisteren wel laten staan bij het tuincentrum en ik had er gisterenavond al spijt van ;). Hè wat naar dat de gezondheid van je man maar niet wil opknappen. Heel veel sterkte en ondanks jullie zorgen toch maar proberen er dinsdag een mooie dag van te maken. In ieder geval alvast gefeliciteerd. Lieve groetjes Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben een beetje laat met blogjes lezen.
    De verjaardag van je man zit er alweer op.
    Nog gefeliciteerd, hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad.
    Het egeltje had bij mij ook spontaan in mijn karretje gesprongen zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. In mijn zoektocht naar hartjesquilts kwam ik op je blog terecht. Prachtig wordt jouw hartjesquilt. Mijn kleindochter wil zooooo graag een roze hartjesquilt, dus inspiratie genoeg. Nu nog op zoek naar stofjes. Ik ga je blog toevoegen aan mijn "leeslijst". Kan ik jouw vorderingen bijhouden! Sterkte met je man!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat fijn Floor dat je jullie verdriet kan delen. Het geeft zeker steun in deze moeilijke en onzekere tijd. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen