zaterdag 9 december 2017

Twijfelen......

Ben inderdaad de hele dag al aan het twijfelen..... zal ik (op verzoek) weer een poppenblogje schrijven? Want sinds ik me op de Duitse Ebay heb aangemeld komen er weer diverse Schildpad  popjes naar Nederland.
Of zal ik over ons jaarlijkse uitje schrijven, de kerstmarkt bij Intratuin?
Dat is zo'n beetje het hoogst haalbare uitje momenteel.
Toch maar voor de kerst kiezen, wel gezellig met dit koude, donkere, natte en sombere weer.
Lopen jullie even mee?


Direct als je de kerstmarkt binnenkomt, zie je dit mooie kerkinterieur.
Net echt, je voelt de rust en de stilte als je daar binnenkomt. (foto is een beetje mislukt)


Glas in lood met kaarsen.


Mooi Mariabeeld, daar houd ik wel van.
 

We hadden vandaag sneeuw, en morgen nog meer, maar hier, droog en warm, ziet het er toch leuker uit.


Mijn man ging gezellig mee met de scootmobiel.




Mooi dat binnen-buitengebeuren.


Jammer dat de haard niet brandt.




Kan daar echt van genieten, al die lichtjes en mooie glanzende ballen.
Elk jaar komen er weer nieuwe hebbedingetjes bij.


De levende dieren ontbraken ook dit jaar niet, een trekpleister voor de kinderen, net als het rijdende treintje.


Na afloop dronken we overheerlijke warme kerst-chocolademelk in het restaurant.
Vergeten een foto te maken, maar het was een feestje om naar te kijken en te drinken.
Ook een lekker gebakje er bij, smullen maar.
Je moet jezelf maar verwennen niet waar?


Kijk deze mooie grote metalen kerstboom met led-verlichting kochten we dit keer.
Dat kleintje had ik verleden jaar al gekocht.
Natuurlijk komt er ook nog een echte, die gaan we van de week kopen.


Vanmiddag een grote pan vegetarische erwtensoep gekookt, met Gerookte Speckjes van de Vegetarische slager. Zag er heerlijk uit en smaakte voortreffelijk.
Nog voor 2 dagen over, dan is het nog lekkerder.

Lieve groetjes van mij en een mooie week gewenst,
Floor



18 opmerkingen:

  1. Echt Kerst bij Intratuin. Ik kies toch voor een poppenverhaal hoor. Volgende keer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben het wel van plan Baukje, maar ik weet niet of- en wat er tussenkomt.
      Doe mijn best, de foto’s zitten al in de map.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  2. Floor, wat een fijn uitje hebben jullie gemaakt. Prachtig, die kerst uitstalling. Zo heel anders, veel mooier en met echte sfeer dan ik ze ken. Meestal is het ballen per kubieke meter en pratende kerstbomen. Geniet samen van alle lichtjes en de erwtensoep. Dat is niet alleen voedsel voor het lijf maar ook voor de ziel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig filiaal van Intratuin hebben jullie! Het is dat je het er bij schreef, maar anders dacht ik toch echt dat je in een kerk was geweest en door een besneeuwde en koude straat had gelopen!
    Zo heel anders dan onze Intratuin..., ik word daar juist een beetje misselijk van alle luxe... En echte beestjes hebben ze al helemaal niet... Moet ik toch maar een keertje naar Utrecht komen zeker?
    Smul van de erwtensoep, dat gaat er wel in met dit weer! Wij eten het morgen ook.
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's van het tuincentrum in kerstsfeer, echt genieten. Heerlijk dat je man even samen met jou op pad gaat, lekkere traktatie is choco met gebak, mmmm.
    Geniet lekker van de erwtensoep, inderdaad, na een paar dagen smaakt het steeds beter.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ha zo ben ik ook op de kerstshow geweest! Misschien vind ik nog ergens tijd om te gaan. Julie een hele fijne avond gewenst. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Genoten van jullie kerst-uitje, doet me denken aan dat ik dat met mijn mam deed. Zo gezellig!!!
    Fijne zondag Floor, en nu verheug ik me natuurlijk ook op het poppenverhaaltje, maar doe rustig aan!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ik ga ook altijd wel even kijken in ons tuincentrum. Maar ik koop eigenlijk nooit wat. Wat is een vegetarische slager?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een merk van Vegetarische producten.
      Een man die slager was heeft ze bedacht. De meeste producten van dat merk zijn lekkerder dan andere merken. Je eet dus iets wat wel op vlees lijkt, maar het niet is.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  8. Klinkt als een gezellig uitje! Ben benieuwd naar de geimmigreerde schildpadpopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellig uitje Floor, en lekker warm en droog. Fijn om er samen even uit te gaan. De soep ziet er ook goed uit. (enne het poppenverhaaltje komt nog wel eens een keer)
    Fijne zondag toegewenst.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Floor,

    Dat ziet er uit als een heel gezellig uitje, fijn!
    Wat ontzettend fijn dat je man mee kon gaan, goed teken!
    Eet smakelijk, mmm goed idee, erwtensoep. Het is er echt weer voor.

    Lieve groet en fijne week,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's gemaakt van het uitje Intratuin.
    Fijn dat je man mee kon, heel gezellig samen weer even op pad.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk tuincentrum hebben jullie toch, ieder jaar weer een feestje rond kerst! De soep ziet er heerlijk uit, hier stond ook de Bruine Bonensoep weer opmhet menu in het weekend, het was er echt weer voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Floor.
    Fijn om te lezen dat jullie weer samen hebben kunnen genieten van een mooie kerstsfeer in het tuincentrum. En nog net op tijd want nu zou het haast niet meer mogelijk geweest zijn. Het is wel prachtig om naar buiten te kijken en te genieten maar erop uit gaan lijkt mij niet zo verstandig.
    Fijne week.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dankjewel Floor voor je lieve reactie op mijn blog. Doet altijd deugd om zo'n fijne reacties te lezen.
    Wat ontzettend fijn dat jullie weer eens met z'n tweetjes op uitstap zijn geweest. Het was denk ik al een tijdje geleden. Aan de foto's te zien was er héél wat te genieten daar. Zalig om zo in de kerstsfeer te komen.
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk gezellig uitje Floor. Mooie foto's heb je ervan gemaakt.
    Tja, en dat poppenverhaaltje lijkt me ook weer enig. Ben benieuwd.
    Lekkere snert wil er nu wel in hè.
    Hele fijne Kersttijd en een goed en gezond Nieuwjaar alvast.
    Groetjes, Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents.
    หนังเกาหลี

    BeantwoordenVerwijderen