vrijdag 16 februari 2018

Miesje muis.

Ja ja, ze is geboren van de week: mijn eigen Miesje muis!


Wat een superlief snoetje heeft ze hè?


Verleden week liet ik jullie het patroon van Jarige Jet zien dat in het nieuwe nummer van Het Klossie staat.
Viel gelijk op haar, want ik ben gek op muizen.


Dus een kopie gemaakt van het patroon, alles uitgeknipt en lapjes uit eigen voorraad gezocht.
Natuurlijk weer mooie antieke kleuren, want daar houd ik van.
Zal ik een blauw jurkje doen of een antiek rode?????


Alle onderdelen van haar lijfje geknipt en op de naaimachine genaaid. Daarna alles opgevuld.


Haar kontje verzwaard zodat ze goed kan zitten.
Ze is nog best groot hoor, 45 cm!


Het is toch een rood jurkje geworden, mijn lievelingskleur.
Hier en daar heb ik wat veranderd, geen mutsje op en geen schortje voor.
Ook geen tierelantijnen op haar jurkje en schoentjes, daar ben ik niet zo van.


Even het park in om wat foto's te maken.


Lief hè, die rode wangetjes. Heb haar ook een paar haren gegeven op haar kopje, staat wel grappig.


Het ijs staat op het gras achter haar. Ik met mijn dikke jas naar buiten en Miesje in haar jurkje.... zielig....


Even op de brugleuning poseren.


Kampioen paalzitten, ze kan het allemaal.


Staat zo leuk die grote flaporen.
 

Miesje even tussen de sneeuwklokjes en dan heel snel naar binnen naar de warme kamer.
Daar geniet ik de hele dag van d'r, echt een schatje en leuk om te maken.

Wat ook heel leuk is, maar vooral heel mooi:


Dit boek van Janet Bolton dat ik eindelijk heb gekocht.
Een uitgave van Quiltmania dat al enige jaren oud is. Nogal een duur boek, maar ik heb al haar boeken en ben gek op haar prachtige werk, dus nu dan toch maar aangeschaft.
Echt genieten is het.


Ben heel blij met mijn eigen creativiteit, en ben eigenlijk nooit jaloers op iemand anders, maar de creaties van Janet.... o, wat zou ik dat ook graag kunnen. Op haar ben ik best een beetje jaloers hoor.
Heb er zelf ook al een paar gemaakt in haar stijl, maar zo mooi als die van haar..... zucht....

Wens jullie een heerlijke week!
Liefs,
Floor

16 opmerkingen:

  1. Wat een super leuke muis gemaakt.
    Mooie foto's gemaakt , echt fotogeniek jou jarige Jet.
    Fijn weekeinde.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Floor,

    Nou, jij bent toch ook een grote kunstenaar, hoor! Wat is Miesje leuk! En wat heeft ze mooie kleren gekregen, ze staan haar fantastisch. Geniet er maar heerlijk van ... Ze is ook een goed model ;)

    Fijn weekend! Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuke muis heb je gemaakt.
    En ja soms moet je gewoon een boek kopen.
    Fijn weekend...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat moet zalig werken geweest zijn aan die lieve Mies de muis. Ik lees dat je gek bent op muizen. Voor de echte loop ik toch tot in China als het moet hoor -:))
    Ik ben ook fan van het werk van Janet Bolton. Het ziet er allemaal eenvoudig uit totdat je zoiets probeert te maken. Héél kunstig die kleine werkjes van haar.
    Jij ook een fijn weekeind!
    Groetjes, liliane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig ben ik ook niet bang voor echte muizen hoor.
      Als klein hummeltje graaide ik al in de bak met echte muizen die we thuis hadden.
      Vind ze nog steeds schattig. Heb ze thuis wel eens gevoerd in de keuken, maar dat is eigenlijk niet zo'n goed plan.
      Net wat je zegt, het werk van Janet Bolton maak je niet zo maar na, een kunst op zich om zoiets te kunnen maken.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  5. Schattig Miesemuisje heb je gemaakt. Dat zal een heel gepriegel zijn geweest. Hebben de aapjes al kennis gemaakt? Daar zit vast wel een mooi verhaal in.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dit is werkelijk een schatje... Maar goed dat er geen poezen bij jullie in huis rondlopen!
    En wat heb je haar met veel plezier gemaakt; zie het zo ongeveer voor me..
    Leuke details; de wangetjes en de haartjes...
    Nou, en dat boek van Janet in jouw bezit... eh ... daar gaat vast mee van komen!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatje die Miesje! En wat knap van je dat je in zo'n korte tijd na het uitkomen van de Klossie al zo'n leuk muizebeest hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is jou Miesje mooi, leuke kleertjes ook. Zal je vertellen, de kleur van het jurkje is ook mijn favoriete kleur!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke muis is jou Miesje geworden
    en mee naar het park was vast heel gezellig ! :o)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kunt het Floor, hij is echt heel erg leuk geworden!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een scheetje! Echt helemaal hartstikke uber leuk! En die oortjes...... het is een mega muis! Je hebt haar eer aan gedaan, al die frutsels heeft ze ook helemaal niet nodig. Geniet lekker van de winter kou komende week. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldige muis heb je gemaakt Floor! En Janet Bolton maakt inderdaad erg mooi en bijzonder werk. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Miesje is fantastisch leuk geworden! Wat knap gemaakt! Wat een dotje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat super je muis, geweldig die paar haren boven op het koppie. Een heel park avontuur samen er van gemaakt, heb je niet effe rond gekeken dat jullie wel samen waren hihi....................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat'n geweldig lief muisje heb je gemaakt met prachtige kleertjes! Voor de echte zit ik boven op de kast. Lieve groet Marianne H.

    BeantwoordenVerwijderen