vrijdag 17 augustus 2018

Blokjes Jane klaar!

Hallo lieve mensen.
Na 3 weken pauze waarin we het erg moeilijk hebben gehad door de hitte, ga ik weer gezellig een blogje schrijven.
Met de ventilator binnen bereik heb ik gelukkig wel kunnen handwerken.


Jody, laat jullie alle blokjes van mijn kleine Jane zien die inmiddels klaar zijn.
Misschien dat jullie denken "nu al?"
Nou, zo snel is dat niet hoor, want met alle andere projecten die ik tussendoor heb gemaakt of waar ik aan bezig ben, werk ik al 2 jaar aan kleine Jane.


Maar ik heb ook niet alle blokjes gemaakt, dat was ook niet de opzet toen ik er aan begon. 
Hier heb ik kruisjes staan op de nummers die ik uitgezocht had.


Op dit schema uit het boek heb ik alle gebruikte lapjes geplakt. Reuze makkelijk met het uitzoeken van een volgend stofje.
Hierop kan je ook goed zien hoeveel kleiner ze is, momenteel 1 x 1 meter zonder rand.
Over de rand zo meer, eerst maar even de laatste blokjes laten zien....





Deze laatste twee vond ik best lastig om te maken, heel goed opletten dus, maar het is gelukt.


Even een foto toen alles aan elkaar zat, een mooie wandquilt gaat het worden.
Mag wel eens een nieuw bankje kopen zie ik :-)


Even wat dichterbij, ben heel bij met de kleuren.
Er komt wel een rand langs, maar ik ben zelf niet zo gek op die puntenrand die er eigenlijk aan hoort, dus heb ik wat anders bedacht.


Ik wil een rand maken met grote harten van dezelfde stoffen. Eerst zo neergelegd, maar ik was niet helemaal tevreden....

Kijk, zo ziet het er leuk uit, de punten van de harten die naar binnen wijzen.
Langs de buitenkant ga ik na het quilten wel z'n gegolfde rand maken met de afwerkbies, zoals bij de originele Jane ook is. Die wordt dan weer dat warmte roze net als de sashings.
Leuk om mijn eigen ideeën in de quilt te verwerken, ben heel benieuwd hoe het eindresultaat is straks.


Zoals ik al schreef zijn we blij dat het weer koeler is en de grond weer wat vochtiger.
Heel bijzonder was het toen ik dit plantje opeens ontdekte tussen de tegels van de voortuin.
Oeps! Er mag wel eens geveegd worden :-)


Ze heet Erigeron en heeft zichzelf uitgezaaid vanuit een bloembak. Niets bijzonders natuurlijk, maar wel als het weken en weken droog en heet is, en dan opeens staat daar een nieuw plantje wat ook nog gewoon gaat bloeien!
De natuur is een groot wonder, en ik hoop dan ook dat die zich de komende tijd weer helemaal gaat herstellen.

Fijne koele week gewenst!
Liefs,
Floor

 










21 opmerkingen:

  1. Wat een mooie quilt weer. Je kleuren zijn schitterend bij elkaar en de hartjesrand is echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig mooi quilt geworden, de harten zo mooi in de rand
    Goed weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je Jane is erg mooi geworden. Goed gevonden kleurkeuze. Al een beetje het najaar gevoel. De harten zijn weer wat anders. Ik houd daarvan: variëren op een bestaand patroon. En dit is erg leuk.
    Heerlijk he, dat het wat koeler is. Iedereen komt helemaal bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je weer terug bent Floor! Wat een mooi, klein quiltje wordt het zo, ben ook zeer gecharmeerd van de hartjes rand.
    Leuk om zo je eigen draai aan een bestaand patroon te geven!
    Eigenlijk vind ik dat vaak nog leuker dan strikt het patroon volgen!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig, daar ben je weer. Mooi, die hartjesrand langs de Jane, origineel bedacht en perfect uitgevoerd. Wonderlijk dat zo'n klein wit bloemetje zich weet te handhaven ondanks de droogte, het is kennelijk een taai ras. Nu maar hopen dat de rest van de tuin de droogte heeft overleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is je DJ mooi geworden, prachtige kleuren! En die hartjes maakt het helemaal af!
    Mooi hé Floor, de natuur! Ik verbaas mij er ook over, wat er nu allemaal zo weer gaat groeien en bloeien na zo'n lange periode van droogte!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben helemaal verliefd op de hartjes rand.
    Mijn dear Jane ligt,ook zonder de punten, te wachten op een mooie rand.
    Toch maar weer eens uit de kast pakken en ook zelf een rand verzinnen. Moet ik toch ook kunnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is je kleine Jane mooi. Prachtig al die blokken en de rand ook zo mooi bedacht die maakt haar helemaal Af. Ik ben ook blij dat de erge hitte voorbij is. En ja de natuur die blijft bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed idee om de lapjes van je dearjane op te plakken! Voor een goed overzicht :0))
    Mooie kleur roze voor de sashings en de rand gekozen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kleuren Floor en die hartenrand is een leuke vondst. Inderdaad de bolling naar buiten was ook mijn keuze dan sluit straks de geschulpte afwerkrand er ook weer mooi op aan. De natuur geeft mooie cadeautjes. Goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super Floor wat leuk!!!
    Heerlijk om je eigen fantasie te gebruiken. Die hartenrand doet het goed, dat wordt echt mooi.
    Heerlijk he dat de hitte voorbij is. de komende week boffen we maar, zo moest het eigenlijk blijven.
    geniet er van....
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jouw versie van Jane wordt super leuk Floor. Heerlijk om zo je eigen draai aan een quilt te kunnen geven. Dat is juist zo prettig als je dan ervaring en kennis hebt, om hier zelf lekker over na te denken. Ik ben ook erg blij met het iets minder warme zomerweer. Zo fijn dat het weer geregend heeft, je ziet bij onze benedenburen het gazon gelukkig al weer wat groen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Floor,

    Dat plantje lijkt wel op mijn franse plantje, weet je nog? Leuk!
    Je Dear Jane wordt prachtig en ik vind de rand zo ook véél leuker :) En je showende Jody steelt natuurlijk ook de show.
    Fijn he, wat minder warm, lekker van genieten. Fijne zondag alvast!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie eigen versie heb jij van de DJ quilt gemaakt. Knap hoor om zo'n icoon van een quilt naar je eigen hand te zetten. De blokjes zijn erg mooi gemaakt en de kleuren zijn top!!
    Volgens mij komt het helemaal goed met die hartjesrand!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je kleine Jane is mooi geworden! Geniet maar lekker van het koelere weer.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat wordt dat weer een mooie quilt Floor. En wat een goed idee om de lapjes te plakken zodat je de kleuren meteen goed kan uitkiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je kleine Jane is erg mooi zeg. Wat een ander en leuk idee die harten erom. Lekker je eigen quilt van maken.
    Dat kleine plantje zag je erg veel in Engelse tuinen, zo lief plantje...............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig wordt je "kleine"Jane en wat een leuk idee zo'n hartjesrand!!
    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke blokje gemaakt. Jij bent dus wel actief geweest ondanks de warmte. En Jody is er zo te zien ook wel trots op.
    Veel plezier met het maken van de andere blokjes want het ziet er mooi uit.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een mooie kleine Jane is het geworden, ik vind de harten er perfect bij passen! Gelukkig is de warmte een beetje uit de lucht, tijd om weer lekker bezig te zijn..

    BeantwoordenVerwijderen