vrijdag 12 oktober 2018

Naaidoos.

Deze week een kort blogje, want ik krijg een heel druk weekend.
Mijn vriendin Dorien - wij zijn al 57 jaar vriendinnen! - komt logeren, dus krijgen we het heel erg druk met praten. Want vriendinnen raken nooit of te nimmer uitgepraat, dat weten jullie toch wel?


Maar ik laat graag even deze mooie oude naaidoos op poten zien die ik onlangs op een veiling heb gekocht. Natuurlijk weer gezellig jaren 50/60, daar hou ik nu eenmaal van.
Wilde graag een hoge naaidoos, omdat ik dan beter overal bij kan als ze naast me staat.


Zo stond ie op de veilingsite. Vol met oude spullen (ook wel een beetje erg vies) maar ook boordevol klosjes garen, dus die 25 euro die ik er voor betaald heb dubbel en dwars waard.


Nadat ik de naaibox had schoongemaakt, opgeruimd en gevuld met ook mijn eigen klosjes en andere spulletjes, ziet hij er zo uit, leuk hè, en zo handig alles bij elkaar.


Als ik niet aan het naaien ben, staat hij gezellig naast de oude kast te pronken, ik kan er echt van genieten.


Waar ik ook van geniet als ik naar buiten kijk..... deze lieve schatjes die ik bij Intratuin gekocht heb. Ze zijn groter dan normaal en feller van kleur, maar daarom vallen ze ook zo leuk op in de tuin.
Er zijn nog meer soorten van..... misschien nog eens terug naar het tuincentrum...…  :-)


Tot slot nog even laten zien dat mijn zelfgemaakte Miesje muis in het Klossie staat!
Ik had haar gemaakt naar het patroon wat in het vorige nummer stond, daar heet ze jarige Jet.


Had destijds een paar foto's gestuurd toen ze klaar was, en was blij verrast dat ze er in stond. 
Miesje zit nog steeds in mijn atelier, maar madam voert geen steek uit hoor. Ach, ze hoeft ook alleen maar leuk en lief te zijn toch?

Zo, even het bed voor mijn lieve logé opmaken.....
Wens jullie een fijne (na)zomer week toe!
Liefs,
Floor








20 opmerkingen:

  1. Leuk als ik een reactie van je krijg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik wens jou een heel erg fijn weekend met jou vriendin. Geniet ervan en pas op hoor dat jullie tongen niet verslijten. O ja en leuke naaidoos gezellig toch zoals hij daar in jou kamer staat.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel fijn je vriendin logeren.
    De naai box is prachtig, zelf heb ik zoiets van hout.
    Deze lijkt me groter Goed een bericht je van jou in de klossie.
    Fijn weekeinde.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel plezier met je vriendin,dat wordt vast gezellig.
    En een ergonomische naaibox,leuk.
    Veel plezier! Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn Floor, vriendinnen voor zovele jaren! Heel veel plezier.
    I vind je naaidoos geweldig mooi, wat een bijzondere aankoop en daar zul je veel plezier van hebben. De vogeltjes zien er lief uit. Zo ook jou Miesje, die dan zomaar in de Klossie staat. Erg leuk!
    Fijn weekend en geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk een foto van je Miesje in de Klossie, is ze meteen beroemd in heel Nederland. Een heel gezellig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke naaidoos heb je gekocht. Ook nog helemaal gevuld met allerlei naaigerief. De hoogte is idd erg handig. Volgens mij ga de naaidoos met veel plezier gebruiken.
    Wat ontzettend leuk dat Miesje in het Klossie staat. Je mag er fier op zijn. Zo prachtig als ze erop staat!!
    Veel plezier met je vriendin gewenst. Zal wel genieten worden met het heerlijke zomerse weekend dat voor de deur staat!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ontzettend fijn Floor dat je afleiding krijgt. En dan nog wel van een dierbare vriendin.
    Vriendinnen zijn kostbaar, je deelt er alles mee en dat is zo belangrijk he?
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige naaidoos heb je gekocht.
    En een heerlijk weekend krijg je.
    En het weer is ook helemaal super...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterende en handige naaidoos heb je gekocht. Prima aankoop die zijn geld dubbel en dwars waard is. Ik wens jou en je vriendin een heel fijn weekend samen toe. Zaten jullie 57 jaar samen op school te giechelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat wordt vast een heerlijk weekend, Floor. 57 jaar vriendinnen. Dat is bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke naaidoos. Ik ken ze alleen van hout, deze is echter veel leuker.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah, die vogeltjes zijn lief... Misschien ga ik je wel na-vogelen...
    Miesje Muis is natuurlijk een prachtig beestje; wat leuk dat ze in Klossie staat!
    Grappig wat zo'n oude naaidoos allemaal verbergt hè.. Niemand haalt die spullen er ooit uit en zo zit de nieuwe eigenaar meteen met de erfenis van de vorige... Jammer dat het allemaal een beetje vies was, maar soms zijn dingen toch nog wel bruikbaar. In elk geval ziet jouw naaidoos er nu helemaal top uit en zal je niet snel misgrijpen als je met je hobby bezig bent!
    Gezellige tijd met je vriendin gewenst hoor...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn zo'n oude vriendschap. Heerlijk bijpraten Floor en wat een prachtig naaikistje heb je daar. Heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Floor,

    Leuke aankopen, veel plezier ermee! Gezellig dat je vriendin komt! Kan ze ook gelijk je leuke muis bewonderen ...

    Fijne week en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kan mij voorstellen dat je "gevallen" bent voor dit leuke naaikastje, wat een leukerd zeg. En inderdaad erg handig om bij je te hebben staan. Ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad met je vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schitterende naaibox. Mijn oma had vroeger ook zoiets. Voor mij was het destijds meer speelgoed. Heerlijk om met knopen en klosjes te spelen. Niet wetend dat ik later zelf zoveel met naald en draad zou gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. PRECIOSO EL COSTURERO.
    Y ESE CONEJO UN AMOR!!!
    SALUDITOS

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi all dear !!
    great article and information, with your blogcomment.
    I see your blog daily, it is crispy to study.
    Your blog is very useful for me & i like so much.
    หนังฝรั่ง

    BeantwoordenVerwijderen