vrijdag 1 november 2019

Mijn quiltwinkel geopend!

Ja, lieve lezers, het is zover, mijn quiltwinkel is vandaag geopend, de verkoop van de mooie stoffen is begonnen!


Trudie is mijn vaste verkoopster want zelf heb ik geen tijd om vaak in de winkel te staan.
Hoe is het allemaal zo begonnen?


Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier op mijn blog schreef dat ik een oud winkeltje had gekocht op Marktplaats.
Heb alles wat niet bij een quiltwinkel past er uit gehaald en de winkel schoongemaakt.
Daarna begon ik met het bestellen van de stoffen.
Kan je zeggen, dat is heel veel werk.


Had eerst Margje aangenomen als verkoopster, en ze was hard aan het werk, maar bleek de boel op te lichten, daar heb ik al eens eerder over geschreven.


Dus gelijk ontslagen en Trudie aangenomen, waar ik heel tevreden over ben.

Kijken jullie even mee wat ik allemaal te koop heb ik mijn winkel?


Eens kijken.... mooie roze, rode, crème en gele stoffen...


....paars en daaronder wat ruitjes en streepjes...


...ruitjes en zwarte stoffen...


.... een mooie voorraad blauwe, groene en bruine stoffen.
Wat een keuze hè!


Deze mooie quilt met hart heb ik speciaal voor de opening van de winkel gemaakt.


Op de schommelstoel en het quiltrek hangen een paar quilts ter inspiratie.


Natuurlijk ook fatqualters om lekker snel wat lapjes uit te zoeken.


Heel klein natuurlijk, in een klein bakje, zo leuk!


En wat zou een quilt zijn zonder fiberfill om de quilt te dubbelen?


Heb ook een inpaktafel met een papierrol, want plastic zakken worden hier natuurlijk niet gebruikt.


Tot slot op de vloer een prachtig Perzisch tapijt.


Vlak voor de opening werd er een hele stapel effen stoffen gebracht. De z.g. Amish stoffen.
Die moesten van ver komen, maar gelukkig net op tijd binnen, hoewel Trudie wel weer druk aan de slag moest die arme meid.


Natuurlijk werden die stoffen met paard en wagen gebracht, want de Amish gebruiken geen auto's.


Maar alles stond gelukkig net op tijd keurig in de winkel.


Nog even de puntjes op de i zetten, zodat het er netjes uit zag op de grote dag.
Oeps, ze staat daar wel een beetje gevaarlijk op dat trapje!


En toen was het zover, vandaag op 1 november was de opening een feit. De eerste kopers stonden al vroeg voor de deur en stroomden naar binnen, zodat Trudie het gelijk heel druk had.


Kijk, als je al die klanten zo voor je toonbank ziet staan, slaat de stress wel even toe.
Dus heb ik haar maar snel even geholpen.


Deze dame met een lief kindje in de wagen kwam voor babystoffen.... oeps, die heb ik niet in de winkel, maar gelukkig kocht ze wat roze en witte stoffen, zodat ze toch tevreden de winkel uit ging.


Margje kwam ook nog even langs, ze wilde even kijken hoe het geworden was. Zowaar heeft ze ook nog stofjes gekocht.


Inmiddels hebben we twee poezen in de winkel. Ze kwamen zomaar binnen lopen, en namen gelijk bezit van een rol stof....


.... en van het mooie kleed. Als dat maar goed gaat... maar het is wel heel gezellig.

Ik hou even een blogstop, want je begrijp dat ik voorlopig even druk ben met de winkel, want er moet weer het één en ander besteld worden en de administratie worden gedaan.


Volgende week zaterdag ga ik ook nog een weekje op vakantie, dus dat was wel een probleem.
Maar dat heb ik opgelost. Een extra kracht aangenomen, Tommy, die Trudie dan komt helpen.

Een man ja, dat kan heel goed hoor, bij Carol Cox hier in Utrecht werk op zaterdag Gert, een prima kracht die heel veel weet van quilts en stoffen, net zoals deze Tommy, dus dat komt helemaal goed.

Wens jullie een fijne week en ik schrijf op 23 november weer een berichtje.
Liefs,
Floor

29 opmerkingen:

  1. Vind jullie reacties altijd zo gezellig!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat je zelf niet in je mooie winkel bent, ik ben vast van plan deze volgende week te bezoeken. Zo een prachtige winkel met een mooie collectie stoffen daar moet je wel heen. Een hele fijne vakantie gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Floor, ik word helemaal blij van dit blogje! Wat presenteer jij jouw prachtige winkeltje ontzettend leuk. Heel fijne vakantie gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend verhaal over een prachtige winkel, dat was genieten. Het is een hele klus geweest de winkel in te richten maar je hebt eer van je werk. Ga nu maar lekker een week op vakantie, die heb je wel verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige winkel is het geworden, Floor, daar zou je voor je plezier iedere dag in willen vertoeven. Jammer dat ik nu niet kan, maar zou graag een bezoekje willen brengen aan je winkel, zodat ik ook wat lapjes en spulletjes zou kunnen kopen. In ieder geval wens ik je een heel fijne vakantie en Tommie zal vast een goede hulp zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige winkel is dit geworden.
    En ohh wat is het Ieniemienie klein.
    Super!
    En nu terecht een weekje vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie winkel met heel veel kleine details.
    Fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dit een geweldig leuk blogje. Ik heb er van genoten. Al twee keer uitgebreid bekeken. Fijne vakantie, Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige presentatie van je winkel en de opening was een groot succes. Geweldig zoals je dit allemaal aan ons laat zien. Wens je een fijne vakantie toe.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je nieuwe prachtige quiltwinkel.Wat een plaatje van een winkel,daar wil iedere quilters naar toe.Mooie Amish stofjes ook en het hartenquiltje,zoooo leuk.Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk blogje over het nieuwe winkeltje, de inrichting, het personeel en de bezoekers! Het schildpadpopje achter de toonbank doet me denken aan mijn eigen schildpadpop van vroeger met die krul onderaan in het haar. Na een paar ongelukken (mijn vader die erop ging zitten (poppendokter heeft dat toen nog redelijk kunnen repareren) en de val van de kast, moest ik haar helaas laten gaan. Fijn om haar in het klein terug te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een vreselijk leuk quiltwinkeltje! Echt alles erop en eraan. Zelfs heb je al klanten. Nu maar spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ontzettend leuk, twee hobby's zo combineren. En die bak met fatquarters... zó schattig! Je gaat het er vast druk mee hebben, maar geniet maar lekker van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel gezellig weer op je blog.
    prachtig de quiltwinkel.
    Bediening en de klanten.
    En heel fijne vakantie gewenst.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is je winkel leuk geworden. Mooie stofjes heb je en de inrichting is ook zo gezellig. Als ik het zo zie, kun je zeker wel een weekje op vakantie, je winkel wordt goed beheerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou nou... jullie hebben niet stil gezeten! Zo'n winkel opzetten is een enorme klus. En voordat je dan echt open kunt... poeh... wat een werk moet er dan verzet worden!
    Maar je hebt het nu opeens wel heel druk... Laat die administratie ook maar aan Tommy over hoor, anders komt het bloggen nog in gevaar...
    FIjne vakantie gewenst hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een werk en wat een plezier om dit te maken ,ik kijk er altijd met plezier naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goedemorgen Floor.
    Ik ken maar een woord voor jou quilt winkel "GEWELDIG" zo mooi je hebt werkelijk aan alles gedacht. Het zal veel werk geweest zijn maar je zult er ook met heel veel plezier aan gewerkt hebben.
    Fijne zondag en fijne vakantie.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Floor,

    Wat een geniale post en wat heb je dat prachtig gedaan en vastgelegd op de kiek. Dank!
    Fijne vakantie!!!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb je een geweldige winkel geopend Floor! Wat een werk en liefde zit daar in. Dat is goed te zien. Fijn dat je ook goed en betrouwbaar personeel hebt gevonden. Dan kan je na al dat werk fijn gaan genieten van je vakantie! Veel plezier gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb je dat prachtig gedaan, de hele sfeer maar ook zo knap, al die details, heel mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat is de winkel mooi geworden! En wat een fijn priegelwerk, echt prachtig. Ook een heel leuk verhaal weer. Hele fijne vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk beschreven, Floor! En wat een leuke foto's! Dat was een heel werk, al die stofjes in het juiste formaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Proficiat met de opening.Super Floor..wat een drukte in je winkeltje.
    En wat fijn dat je goed personeel hebt.
    Altijd leuk om jouw blog te lezen.
    Tot morgen☕Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Floor, je bent weliswaar al even open, maar nu ben ik dan eindelijk even in de gelegenheid om langs te komen in je winkel. Wat een goede opening zeg, en wat ziet het er gezellig uit :-) Je hebt een mooi assortiment, en goed personeel kan ik natuurlijk alleen maar toejuichen. En een man in een quiltwinkel kan inderdaad prima, goed dat je qua personeelsbeleid ook aan diversiteit werkt. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat geweldig zo'n winkeltje wat een leuk idee !

    Groeten Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De opening heb ik gemist maar nu heb ik alle tijd en ruimte om rustig je winkeltje binnen te gaan en alles goed te bekijken.
    Man, man, man wat heb je dit ontzettend leuk gedaan Floor!!!
    Ik kijk mijn ogen uit op de manier waarop je de winkel hebt ingericht. Echt zó mooi gedaan. Zelfs aan het volumevlies is gedacht.
    Veel succes met de nieuwe zaak maar eerst van een weekje vakantie genieten!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ha Floor, ik zie het mijn reactie staat er niet op. Kennelijk niet verstuurd. Nu nog maar `n keer proberen. Ik reageer als Marianne H. En je nieuwe winkel vind ik Super! je hebt ook wel fijn personeel,moet ik zeggen. Succes en ik kijk uit naar je volgende blog. Succes! Marianne H.

    BeantwoordenVerwijderen