vrijdag 23 oktober 2020

Blues in Bloom.

Op 5 september schreef ik over mijn nieuwe project, "Blues in Bloom". 
Het patroon staat in het boek "In full Bloom" van Barb Adams en Alma Allen.
Dat boek heb ik helaas niet, maar zoals ik al schreef heb ik het patroon zelf overgetekend vanaf een foto van de quilt die ik tegen kwam op het blog van Laura.


Inmiddels heb ik alweer een hele tijd een paar blokken klaar.
Deze vind ik zo leuk met dat vogeltje.
Heerlijk om aan te werken, en buiten al die kleine rondjes gaat het verbazend snel.


Die rondjes zijn nog het meeste werk.
Eerst de geknipte stofjes om het plastic rondje rijgen, strijken, loshalen, weer strijken en dan opnaaien.
Nou ja, jullie weten wel hoe dat gaat en hoeveel werk dat is.


Maar het geeft zo'n leuk effect!
Kan bij elk blok ook heerlijk in mijn blauwe lapjes voorraad duiken.


Van de week ook mijn mini-mandjes-quiltje doorgeregen, zodat het quilten kan beginnen.
Maar momenteel ben ik weer bezig met wat hartjes voor mijn hartjes quilt.
Hou wel van een beetje afwisseling.


Ben niet zo van mooie stofjes voor de achterkant gebruiken, maar deze keer toch maar een schattig lapje gebruikt, pas wel bij de lieve mandjes.


Ik voer de musjes het hele jaar door. Maar momenteel komen ze wel met heel veel tegelijk naar mijn vogelvoederhuisjes.
Om 9 uur zitten ze klaar met z'n alleen, en vallen al op het voer aan als ik bij het eerste huisje ben.
Misschien de foto even vergroten om het goed te zien, want die is genomen vanuit de huiskamer, dus niet zo duidelijk geworden.
Hier geniet ik elke dag van, en kleine genietjes zijn belangrijk ik deze treurige tijd.

Fijne herfstweek gewenst!
Liefs,
Floor


17 opmerkingen:

  1. Gezellig als je me een berichtje stuurt.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, Floor, je blauwe blokjes! (Ben ook gek op blauw...) En de minimandjes zijn zo schattig; mooi bijpassend stofje. Wat gezellig, al die musjes. Leuk dat die er bij jou in Utrecht nog zo veel zijn! Wij in Rotterdam-Zuid zien ze hier nauwelijks meer... gelukkig wel veel andere vogeltjes. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige blauwe bloem heb je gemaakt. Lijkt me inderdaad een heel gepeuter met die rondjes. Maar die maken het blok wel af, dus nog maar even door peuteren. De mussen hebben het goed bij jou en dat weten ze. Veel plezier met dat gefladder in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige blokjes Floor, je ziet het plezier dat je er aan hebt echt aan af. Mooi die afwisseling met het quiltwerk en de tuinvogels.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt een mooi quiltje Blues in Bloom. Maar wat een monnikenwerk die rondjes. De mandjes zijn ook leuk, kan het me niet meer herinneren maar heb jij toentertijd ook nog mandjes gemaakt met een rond hengseltje? Geniet van het werken aan deze schoonheden. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige blauwe blikken, Floor. Als blauwe lapjes fan snap ik hoe leuk het is om steeds bij je stofjes te zoeken naar mooie combinaties. De mandjes gaan ook goed. Fijn hè om zo lekker bezig te zijn.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi dat blauw Floor, echt weer heel knap gedaan. Je bent lekker bezig met je projecten.
    Inderdaad is het nu belangrijk te genieten van de kleine dingen en ze te willen zien. Die musjes boffen maar met dat restaurant van jou! Gratis maaltijden, wie komt daar niet graag op af.....
    Een goed ding aan deze nare tijd is denk ik wel dat we de kleine dingen in het leven weer gaan waarderen. Dat is ook wel eens goed voor een mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, Floor, die musjes hebben het heel goed bij jou. Ze komen bij jou nooit tevergeefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een uitvinding die plastic rondjes hé? Je bedoelt die Perfect Circles toch? Mijn rondjes worden echt veel mooier nu ik dat gebruik.
    Leuk al die vogeltjes in de tuin... bij ons zijn er ook altijd heel veel want wij zorgen ook dat er iets te smikkelen valt voor ze wanneer het moeilijker voor ze wordt om het zelf te vinden in de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niet zo van een mooi lapje op de achterkant? Want? Dat zie je nooit? Oh wat jammer! Ik houd ervan om ook de achterkant te laten stralen. Het doet zoveel voor je voorkant. Maar goed, we zijn allemaal verschillend en dat is maar goed ook! Mooi je bloemenquilt. Altijd even prachtig en even secuur gemaakt. Je bent een artiest! Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Floor,
    Ik ben zo druk geweest met vanalles en nog wat dat ik nu pas je blogpost zie.Zoals altijd kijk ik weer met verbazing naar jouw appliquerwerk. Dat is altijd zoooo netjes gedaan. Prachtig vind ik het. Ik snap niet dat jij dat vogelbekje zo netjes krijgt. Daar zal ik nog veel op moeten oefenen voordat me dat lukt.
    Heerlijk zo'n klein quiltje doorquilten. Dat gaat lekker snel. Héél wat anders dan zo'n grote quilt.
    Gezellige vogelhuisjes bij jou. Altijd fijn als je het leven in de tuin kan gadeslaan. Verbazend hoe je in deze tijden weer van de gewone dingen kan genieten.
    Fijne week en blijf gezond!!!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat zijn echt prachtige blokjes, Floor... En allemaal zo strak en netjes gepatcht!
    Toch wel erg leuk zo'n klein quiltje met mandjes. Misschien zit je inmiddels al te quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi zeg je je vogelhuisje..en wat een werk die rondjes maken.Hoeverl blokken moeten her worden? Zoals je weet ben ik een haakster, maar ik vind je quilten prachtig.Wat geinig dat je vogeltjes zo goed de weg weten te vinden naar je vogelhuisje.Ze kunnen nu in de natuur natuurlijk weinig voedsel vinden.Geniet er maar van en verwen ze maar.
    🥰Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The bright blues work so well in your applique block.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wonderful applique blocks, it is always good to have a quilt in the frame for handquilting. So much fun.

    BeantwoordenVerwijderen