zaterdag 16 januari 2021

Kan het niet laten....

Omdat er een paar lieve lezers van mijn blog zo nieuwsgierig waren naar mijn nieuwe liefde, had ik die vandaag willen laten zien.
Maar het eerste blokje is nog niet af, dus laat ik maar wat andere nieuwe liefdes zien, namelijk weer wat nieuwe oude poppen die ik in de loop van het afgelopen jaar heb gekocht.
Op 14 maart 2020 liet ik mijn nieuwste aankopen zien, met de mededeling dat dit nu echt de laatste waren, mijn poppenkamer was vol.


Maar zeg nou zelf, als je dit schatje op Marktplaats ziet staan, dan ben je toch om?


Het is een Schildpadpop van het type Paul Hunaeus, en ik heb dit lieve jongetje, met zijn aardbeien pakje Jordy genoemd, want alle poppen krijgen bij mij een naam.
Nee, die kan ik niet allemaal onthouden van 128 poppen, schrijf ze allemaal in een schriftje.


Margrit heet deze Schildpadpop vanuit de fabriek, maar bij mij heet ze Saskia en is in de jaren 50 geboren.



Kijk, ze zit op mijn laatste plankje bij 3 andere schatten en dat maakt dat er nu echt geen plek meer is.


Maar mijn zwakte is dat ik toch blijf kijken of ik nog mooie poppen zie, en deze vond ik toen op de online veiling Catawiki. Ook een Schildpadpop, maar veel ouder dan Jordy, namelijk van ongeveer 1920-1930.


Zucht..... mooi hè, heb haar Leah genoemd en ze is 50 cm groot. Ze heeft ook een antiek jurkje aan.


Dit meisje kwam een tijdje later in beeld en is ongeveer even oud en maar 30 cm cm, ook van Schildpad en heet nu Nelleke, maar haar type naam is Klein-Ella.


Die oogjes....


Hier zitten ze gezellig samen op het antieke kastje in de huiskamer, want ja, de poppenkamer is vol.


"Nou is het klaar hoor",  zei ik aan het einde van het jaar.... maar ja toen zag ik deze op Marktplaats, kon er echt niks aan doen dat ik even ging zoeken op Schildpad pop.... het gevoel is nu eenmaal sterker dan het verstand.
Mijn hart sloeg wat slagen over toen ik deze plots zag staan...


Wat een juweeltje met ook een antieke jurk, alles uit 1920.
Welke meisjes zullen daar allemaal mee gespeeld hebben vraag ik me dan af.


Waarschijnlijk best veel, want ze is behoorlijk bespeeld. Ook haar onderjurkje en broekje, alles nog aanwezig.


Zo'n mooie antieke en voorname pop moet een mooie naam hebben vind ik, dus heet zij Victoria.


Zou deze schat van 70 cm! nu mijn laatste zijn? Ik denk het wel (alweer?) maar anders laat ik het natuurlijk weten.
Maar de poppenkamer was toch helemaal vol????


Nou, er konden er net 3 op het antieke kastje 😁


Dat waren heel veel foto's en dit is de laatste.... een witte wereld in Utrecht.
Net gemaakt in het donker om 8 uur, er is best al veel gevallen.
Zo, nu weer steekjes maken, anders komt het 1e blokje nooit af....
Fijne week lieve lezers.
Liefs,
Floor





 

16 opmerkingen:

  1. Ben altijd blij met de reacties die ik van jullie krijg!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hoeft je niet te verontschuldigen Floor, we snappen best dat je deze schoonheden niet kon laten liggen. Mijn favoriet is Leah met dat prachtige antieke jurkje aan. Ja, welke poppenmoedertjes hebben met deze popjes gespeeld? Wat zouden we dat graag willen weten. Geniet van je poppenfamilie, veel plezier ermee gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatjes, Floor. Groot gelijk dat je ze kocht. Hier is het ook wit. En koud!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Floor,

    Prachtige toevoegingen aan je collectie, hoor. En kinderen blijven toch ook niet op 1 kamer? ;)

    Fijn weekend! Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er is bij jullie meer gevallen dan hier aan de kust zie ik. Bij ons was het niet eens helemaal wit.
    Wat een prachtige exemplaren heb je weer aan je verzameling toegevoegd. Vooral die laatste pop in originele staat. Als die toch eens haar verhaal zou kunnen vertellen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alle poppen even mooi en lief.
    Heel fijn zo een liefde voor je schatten.
    Heerlijk hobby en zo mooi
    Ik denk dat er nog wel eens een lieveling bij komt.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vind je antieke dametjes erg mooi,en er is toch altijd wel een plekje te vinden voor een nieuwe aanwinst?
    Heel veel plezier met de nieuwe poppenkinderen.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat jou poppen het niet erg vinden als ze wat dichter tegen elkaar komen te zitten. En een kleintje kan makkelijk bij een grotere op schoot.
    Denk (ben bang) dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha Floor, je hebt vast nog wel poppenruimte in een andere kamer!?! Je bent een echte verzamelaar. Leuk dat je ons weer laat meegenieten van je mooie vondsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow wat een prachtige verzameling heb je zeg, geweldig.
    Ben bang dat je oog af en toe blijft kijken naar deze poppen haha. Gewoon nog een plaatje maken he...........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lieve hoofdjes. Leuk hoor zo'n verzameling. Heb je er ook een paar in jouw werkkamer staan en moet je zelf ook wel eens kleertjes maken? Een mooie kinderwagen met een antiek quiltje is ook wel leuk daarbij.😉

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach Floor, of het nu lapjes of poppen zijn het heeft beiden een hoge aaibaarheids factor. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je bent onverbeterlijk, Floor! Ik ben bang dat je, zolang je op Marktplaats blijft kijken, een overbevolking aan poppen in huis krijgt... Boven op alle kasten een rij poppen, in de vensterbanken, en zelfs op de eetkamertafel.. Of misschien nog wel extra planken aan de muur...
    Ach nee, ik snap het wel een beetje hoor! Het zijn toch stuk voor stuk schatjes.. Als ik er één mocht kiezen, dan zou ik voor Victoria gaan. Wat vind ik dat een bijzonder mooie pop!
    Ik denk ook niet dat dit je laatste poppenaanschafblogbericht zal zijn... hahahahaha...
    En nu maar wachten totdat je je nieuwe verliefdheid met ons wil delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja Floor dat heeft een naam "verslaving" maar wel een hele leuke. De popjes zien er zo lief uit ik zou er ook voor vallen en kies voor Nelleke. En wat zitten ze allemaal voor een leuke quilt.
    een gezellig stel hoor.
    Het gaat een heerlijke quilt week worden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Floor,
    Vorige keer geloofde ik nog echt toen je schreef dat het echt je allerlaatste aankopen waren geweest. Hoe grappig om te zien dat je het verzamelen van deze prachtige poppen niet kan loslaten. Dat lijkt op een verslaving. Maar als dit je zoveel plezier geeft en gelukkig maakt waarom dan niet? Ook nu heb je weer héél bijzondere poppen weten te vinden. Wat fijn dat ze bij jou terechtkomen. Een betere thuis kan ik me moeilijk indenken voor deze schatjes.
    Volgende keer krijgen we vast je nieuwe quiltproject te zien. Spannend......
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen