zaterdag 5 juni 2021

Boterbloemenfeest.

Het kan best zijn dat ik deze titel al eerder heb gebruikt in een ander jaar om deze tijd, want ik schrijf elk jaar wel over al die prachtige boterbloemen in mijn park naast mijn huis.


Zo ongeveer gelijk bloeit natuurlijk ook het Fluitenkruid, elk jaar weer genieten van deze fijne kanten bloemen met hun lekkere geur.


Hier en daar nog een uitgebloeide paardenbloem, ook heel mooi, vooral van dichtbij.


In deze voormalige paardenwei is het altijd geel van de boterbloemen.
Loop maar even met me mee voor een rondje park...











Hier was het nog genieten....


Maar gisteren zag ik opeens dit! Ik was verbijsterd 😠


Grote delen van de mooie boterbloemvelden waren gemaaid! Niet te geloven toch dat ze dit doen als het park op z'n mooist is!
Normaal gebeurt het maaien eind juni, als er vrijwel alleen nog maar grassen staan, boos de Gemeente gebeld, maar ja dat helpt natuurlijk niet...


Gelukkig valt er in eigen tuin ook nog wat te genieten.





Weten jullie nog dat ik in het vroege voorjaar deze foto van een van mijn plantenbakken in de voortuin liet zien?
Door de kou zagen de planten er niet uit.


Maar gelukkig, de natuur herstelt zich snel en alles staat weer in bloei.



Ze hebben zich overal uitgezaaid, dat staat zo leuk.


Wat ook leuk is... Theo kwam in een kringloopwinkel dit bankje tegen en heeft het gelijk voor me gekocht.
Nee, niet om in de huiskamer op te zitten hoor...


.... het is een klein schattig poppenbankje, waarop twee van mijn oude Schildpad poppen nu heerlijk kunnen uitrusten.

Heb ik dan nog wel steekjes gezet na al dat genieten in het park en tuin met dit mooie weer???


Natuurlijk wel! Vanmorgen de laatste rijgsteekjes door de hartjesquilt gezet. Dus het doorquilten kan beginnen. 
Maar eerst nog even de laatste hand leggen aan de Kersenmuisjesquilt, die vrijwel af is.
Natuurlijk inmiddels ook een nieuw project begonnen, dus voorlopig genoeg te laten zien. 😉

Vanavond gaan Theo en ik uit eten in een restaurant waar geen terras is.
Vanaf vandaag mogen we weer binnen eten, jippie!



Update: Het eten was heerlijk! 😃

Fijne week gewenst.
Lieve groetjes,
Floor




14 opmerkingen:

  1. Bedankt voor jullie leuke reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's.
    En snap dat je geschrokken bent van dat maaien van alle boterbloemen. Ik ben blij dat ik niet bij de groenvoorziening werk. Ik zou dat niet kunnen. Net als na het maaien van veldjes in de wijk dat dan alle straten vol gemaaid gras ligt. Zou me kapot schamen.
    Veel plezier en lekker eten vanavond. Ben zelf niet van buiten de deur eten dus ik kook zelf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's. Dat was echt genieten. Heel jammer dat alles gemaaid is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer van de boterbloemen, zonde ook voor alle insecten die dat van profiteren. Veel plezier met jullie etentje, heerlijk dat dat weer kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt ons een mooie wandeling door het park laten maken, heerlijk om daar elke dag te kunnen lopen. Wat jammer van de boterbloemen, dat kale stuk ziet er niet uit en de insecten zijn er ook niet blij mee. Hopelijk herstelt dat veld zich net zo als jouw bloembakken. Het bankje is een snoepje met dat mooie stofje erop en die piepkleine spijkertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Floor,
    Ik word er ieder jaar weer zo blij van wanneer ik het fluitekruid in bloei zie staan. De aankondiging dat de zomer in aantocht is.
    Indrukwekkend hoeveel boterbloemen er in die wei bloeien. In deze grote getale heb ik het nog maar zelden gezien. Ik kan me jouw ontgoocheling heel goed voorstellen toen de boterbloemen er plots niet meer waren.
    Wat heb jij een leuke raamsticker!!!
    Fijn dat er vooruitgang wordt geboekt met beide quiltprojecten.
    Geniet van elkaar en van het etentje. Zalig dat het weer kan. Hopelijk blijft iedereen voorzichtig zodat het niet voor de zoveelste keer opnieuw de verkeerde kant uitgaat
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja doet de natuur zijn best dan verprutsen wij mensen het weer. Jammer toch. Gelukkig heb je nog een fijne tuin. En kun je daar zelf laten groeien en bloeien wat je wilt. Heerlijk weer uit eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellige foto van jullie twee!! Zo fijn dat uit eten gaan weer kan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zonde van dat gemaaide veld, maar de rest van het uitzicht via je foto's is prachtig!
    Lekker hè, weer uit eten kunnen :)

    Fijne week en groetjes, Carolien

    P.S. Geniaal bankje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat woon jij bij een PRACHTIG park, Floor.. Je hebt er natuurlijk wel eens meer over geschreven en iets van laten zien, maar nu ik deze foto's zie, denk ik ... WOW...
    Heel jammer dat er gemaaid is! Ik houd mijn hart hier ook vast voor het moment dat ze bij ons de bermen gaan doen.
    Ja, die tuin... je staat vaak verrast hoe het gaat hè. Maar fijn hoor dat alles nu weer groeit en bloeit. Zo genieten!
    Enig bankje kreeg je van Theo, hij weet ook wel precies waar hij je blij mee kan maken.
    Leuk..., samen aan de smikkel. Er is nog genoeg over, zie ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een enig bank je heeft Theo gevonden voor je! Daar zijn je poppenkinders vast blij mee. Wat erg dat ze zo'n mooi veld maaien! Zo zonde!
    Hier ook een en al boterbloem, het viel me op dat ze ook zo groot zijn, wel 40 cm hog, vast door het natte voor jaar.
    Gelukkig valt er nog genoeg te genieten in je eigen tuin, en weer heerlijk uit eten, wij zijn nog nergens geweest, binnenkort maar eens een terrasje pakken, we zijn nog niet volledig gevaccineerd.......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een domme actie van die grasmaaier, echt jammer! Hopelijk houden ze er volgend jaar rekening mee. Het fluitenkruid was ook zo mooi en nu overal margrieten en klaprozen, echt genieten!
    Wat een prachtig bankje heeft Theo gevonden. De poppen zullen het wel fijn vinden om er op te zitten. Mooi rondje door je tuin. Met dit weer kun je er volop van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen