donderdag 22 juli 2021

Dip, quiltdip en dilemma...

Nou, de titel van mijn blogbericht belooft deze week niet veel goeds 😟
Dit keer eens geen vrolijk blogje voor de afwisseling.
Ten eerste ben ik al een week ziek. Veel hoesten en koorts. Thuistest en GGD test gaven een negatieve uitslag, dat is gelukkig goed nieuws. 
Nu maar wachten totdat ik me weer beter ga voelen na de medicatie die ik van de huisarts kreeg.

De quiltdip en het dilemma, is het volgende onderwerp.
Laat jullie eerst eens wat mooie blokken zien van mijn moderne quilt met Kaffe Fasset stoffen die er de laatste tijd zijn bij gekomen.






Ik vind alles aan deze quilt leuk.
Het boek met patronen, de stofjes die ik gekocht heb. De blokken tekenen, het uitzoeken van de stoffen, het tekenen en het naaien.
Niks aan de hand zou je zeggen.... het is allemaal even leuk, echt een feestje!



Wat is dan de dip en het dilemma???
Ik heb de blokken die ik af heb, even op een zwarte lap gespeld. 



Kon ik even een beetje zien hoe het ging worden....


Nou, zo werd het dus. Alleen even snel opgespeld, maar je krijgt een indruk.
Nou, die indruk is dat ik het zo aan elkaar helemaal niet mooi vind đŸ˜ĸ
Zo druk en zo rommelig! Ben zo verschrikkelijk teleurgesteld.
Was zo blij met dit patroon, en nu wil ik er niet meer mee verder, als ik deze zou af maken gaat ie gelijk op de onderste plank in de kast.
Ik baal hier zo van.
Moest het gewoon even aan jullie kwijt, dat lucht toch een beetje op.

Fijne week gewenst.
Liefs,
Floor


 

22 opmerkingen:

  1. Lief als je een berichtje achter laat.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Floor, heb je gekeken naar de layouts voor de quilttop achterin? Daarmee kun je eenheid geven aan de zeer verschillende blokjes. Bv met dunne sashings ertussen, iets bredere, of verdeeld over brede banen. Die laatste optie heb ik gekozen, is mooi geworden.

    Je blokken zijn zo leuk, zonde als ze blijven liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb ik natuurlijk gekeken Marlies. Vind zelf smalle sashings er tussen het mooiste, ietsjes breder dan zoals ik ze nu dus op de zwarte stof heb gelegd. Zou wel een foto willen zien van jouw quilttop, maar ik heb geen mailadres van je, dus ik hoop dat je dit leest.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  3. zou er effen blokken tussen doen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O Floor , ik vind m prachtig. De stof, je kleurkeuze. Echt mooi. Er is zoveel op te zien met die mooie KF stoffen. Wat jammer dat je niet tevreden bent. Misschien een lichtere baan ertussen? Ik hoop echt dat je oplossing vindt. Maar als je hem echt niet mooi vindt, kan je hem wegleggen. Wie weet kijk je er volgend jaar anders tegenaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat naar Floor, dat je ziek bent. Zomergriepje? Hopelijk helpt de medicatie snel. Je kijkt waarschijnlijk met een negatief gevoel naar de KF blokken omdat je je niet goed voelt. Dus, even laten liggen tot je beter bent. De blokken zijn prachtig, die mogen niet onder in de kast verdwijnen. Misschien een beetje kleur bij kleur leggen en zo banen vormen? Je krijgt vast wel meer tips aangereikt, wacht maar af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even schrikken dat je ziek bent, maar gelukkig geen corona.
    Dus snel weer opknappen he, dus beterschap.
    Ik vind de blokken echt prachtig en blijf er naar kijken.
    Is het een idee om die lichte roze blokken even apart te leggen
    en de rest weer neer leggen. Dat zijn veel sprekende kleuren en warmer dan die lichte. vind die zwarte stof ertussen toch wel erg mooi hoor. Effe blijven puzzelen, komt vast goed...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer Floor dat je niet tevreden bent. Het is ook zo anders als je eerdere werk. Maar verschuiven qua breedte van banen Ên kleur kan al een heel andere top laten zien. Meer ruimte met bv tussenblokken kan ook: zo veel mogelijkhedebn meer als wat je nu laat zien. lekker laten 'weken'en dan weer opnieuw kijken. Succes en ik kijk uit naar je oplossing tzt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oepsie, dat klinkt allemaal niet leuk! Probeer eerst maar even uit te zieken.
    Ik vind je blokken GEWELDIG en ik heb een tip voor je, die wel ff wat tijd kost.. vooral om na te denken.
    Als je nu elk blokje even op een stukje papier spelt van gelijke afmeting, dan kun je ze gemakkelijk verschuiven op je zwarte achtergrond.
    Als het mijn blokken waren, ging ik voor een behoorlijk brede zwarte tussenstrook (geeft rust) en misschien wel met breedte verschil.
    Je blokken met een bepaalde kleur zou ik bij elkaar groeperen. De overwegend blauwe bij elkaar, de roze, de bruinige...
    Foto ervan maken en dan de volgende weer eens wat proberen en opnieuw een foto, net zo lang totdat het je bevalt!
    Zet 'em op Floor! En beterschap gewenst...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beterschap.
    En dan maken de blokjes je ook niet vrolijk.
    Zelf hou ik niet van deze stoffen en vind het lastig om je te adviseren.
    Misschien zie je het als je weer fit bent allemaal rooskleuriger.
    Je blokjes zijn wel super strak gemaakt.
    Kan ik nog wat van leren 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is even schrikken Floor,hoop dat de medicijnen aanslaan en dat je weer snel beter bent.
    Wat Elizabeth voorstelt lijkt een prima idee, gewoon even apart leggen eerst beter worden,en dan bedenk je zelf een mooie oplossing,de blokken zijn te mooi om in de kast te leggen.
    Gauw beter worden hoor.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Floor
    Wat sneu dat je nu midden in de zomer ziek moet worden 🤒. Ik wens je een spoedig herstel toe. Wanneer je je weer beter voelt zal die quiltdip hopelijk ook verdwijnen.
    Ik heb je blokken eens goed bestudeerd. Ik hou van traditionele quilts en vind dit een beetje moeilijk om te beoordelen. Hoe langer ik kijk hoe duidelijker het wordt dat er een paar blokken mij echt "pakken". Het zijn de blokken met de cirkels in rij 3-4 en 5.
    Zou het geheel beter werken wanneer je de pastelkleurige bloemenblokken eruit zou doen? Ik zou graag wat meer van die felle cirkelblokken zien. Het blok met die blauw/oranje cirkels vind ik erg mooi. Zou je kunnen spelen met die "pijlen" die in dit patroon zitten? Teken eens iets uit op papier.
    Lijkt me best een boeiende oefening đŸ’ĒđŸ’Ē.
    Ben benieuwd of dit een vervolg krijgt.
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Floor, het komt vast doordat je ziek bent dat je het niet mooi vindt of niet ziet hoe mooi het is. Ik vind het geweldig. Alleen dat zwart wat minder. Maar de blokken... prachtig. Beterschap hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Of slechts aan 2 kanten sashing , links en onder bijvoorbeeld.
    Je blokken zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gauw beter worden Floor, dat zal wel lukken. Gelukkig geen Covid!!
    Tja, ik vind die blokken natuurlijk wèl leuk, houd van die stofjes. Zoals anderen al opmerkten: brede sashings of effen blokken er tussen. Ik zou ze lekker een poos bewaren en dan weer eens gaan puzzelen.
    Fijn weekend Floor en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. HOI Floor,
    De blokken zijn fantastisch en ik snap jouw probleem. Ik zou het ook zo voelen. Is het misschien en idee om bij Carol Cox informatie te halen en iets met een ander stofje te proberen? het is toch geen wet van Meden en Perzen dat zwart moet zijn. Of ook met Fasset stof (jes? sashings te maken? Lijkt mij leuker.
    Pak er maar eens een Fasset boek bij. Groet Alice.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Floor, allereerst van harte beterschap. En een quiltdip is niet zo gek wanneer je je ziek voelt en wanneer het quiltwerk ook niet naar je zin is.
    Gewoon even wegleggen en iets anders leuks doen, maar eerst natuurlijk beter worden.
    De tip van Elizabeth kan ik me wel in vinden.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hopelijk vind je nog een mooie oplossing voor het samenbrengen van deze prachtige blokken. Misschien vind je inspiratie bij de quilts van KF, dus even speuren op het internet. Beterschap gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wens je van Harte Beterschap en neem de tijd want goed uitzieken is toch het beste. Ik kan je geen advies geven over de KF blokken maar kan mij voorstellen dat het je erg tegenvalt. Het is zo anders dan de quilts die jij maakt. Het lijkt mij inderdaad ook het beste om eerst te zorgen dat je je beter voelt en het advies van Elizabeth lijkt mij dan een goed oplossing om te proberen. Wens je het allerbeste toe.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat naar dat je ziek bent, ik hoor meer zomergriep gevallen om me heen. Het moest er toch een keer van komen denk ik.... hopelijk knap je snel op.
    Inderdaad zijn al die blokken bij elkaar wat rommelig en druk, maar wat als je ze op de punt zou zetten, met zwarte blokken ertussen? Dan springen die mooie blokken er denk ik heel mooi uit! Er is vast een manier om ze toch te gebruiken en goed tot hun recht te laten komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. You will find a way that it will work out for you. So many beautiful fabric combinations can't be wrong.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als eerste veel beterschap. Ik hoop dat je snel weer bent opgeknapt. Wat jammer toch als je iets maakt en het is niet naar je zin. Misschien een effen blok er steeds tussen of een rand of sashing van een rustige kleur. Ik zeg maar wat. Ik hoop dat je toch een manier vind om er iets van te maken en anders.....

    BeantwoordenVerwijderen