maandag 20 september 2021

Vakantie met een pechvogel.

Theo en ik zijn de afgelopen week op vakantie geweest naar IJhorst.
(Dit is een lang blogverhaal met heel veel foto's)


Dit was ons huisje. Groot genoeg voor ons drieën (Jody was natuurlijk ook mee).
Maar helaas waren we deze vakantie met ons vieren, er was namelijk een pechvogel met ons meegevlogen.

Laat ik voorop stellen dat we ondanks dat toch genoten hebben.
Van elkaar, het weekje samen zijn en dan ook nog prima weer.
De vakantie kon niet stuk zou je denken...

Het begon al toen ik de koffer uitpakte... toen bleek dat ik mijn ondergoed tegelijk met het opbergen van het schone wasgoed voordat ik weg ging, weer netjes terug in de kast had gelegd.
Was heel vervelend, maar ook weer snel opgelost. 
Zaterdag toen we boodschappen gingen doen even naar de Zeeman om een noodpakket in te slaan.
Als opwarmertje voor wat de pechvogel nog voor ons in gedachten had was dit dus niet zo erg.


Zondag stond een bezoek aan De luie tuinman gepland (Klik hier)
Had ik ergens op het net over gelezen en het viel me op door de leuke naam.
Mooie tuinen en ook lui zijn, dat leek me wel een spannende combinatie.


Maar.... voordat we weg gingen, brak zomaar opeens de bril van Theo doormidden...
Paniek alom, want hij was vergeten om een reservebril mee te nemen.
Gelukkig had ik de mijne wel bij me en heeft hij die op gedaan.
Was niet zo heel fijn, want ik heb een andere sterkte in beide delen van de bril, dus niet echt veilig op de weg.
Dikke pech dus.


Maar we kwamen gelukkig heelhuids in Ruinen aan.
Ze hebben daar een reuze gezellig theetuin, met leuke zitjes.
Deze was natuurlijk helemaal mijn smaak.


Er waren 25 kleine tuintjes die helemaal in elkaar overliepen.
Dit was "Bartjes bloeiende bloemperken".


Natuurlijk stond Bartje daar ook.







We genoten van al dat moois ook al was er al veel uitgebloeid. Groen zijn tuinen ook heel mooi.


Omdat er geen scootmobiel mocht komen (zou ook niet kunnen op die kleine paadjes) en Theo niet zo ver kan lopen, konden we maar een heel klein stukje bezoeken.  We hebben van  de 25 maar 8 stukjes tuin kunnen bekijken.
Ondanks dat hebben we er erg van genoten, ook van de lunch die we daar aten.

Hele aardige mensen van wie die tuinen zijn, erg behulpzaam ook.
Als we nog eens in de buurt komen gaan we zeker weer, een aanrader!
De pech van de gebroken bril was gelukkig even op de achtergrond geraakt.


De volgende dag maakten Jody en ik een mooie wandeling door het bos dat achter het park lag (gelukkig gaat het weer wat beter met mijn energie).
Maar dan moest je eerst over dit smalle gammele bruggetje zonder leuningen dat over een 1,5 meter diepe sloot lag.
Doodeng vond ik het...




Maar daarna hadden we een mooie wandeling, en moest Jody soms hindernissen nemen.




Zo vreemd om midden in het bos deze grote betonnen buis te zien liggen.
Er is toch geen riolering in een bos?


Maar het levert wel een mooi plaatje op.


Daarna nog twee keer naar het bos geweest over de enge plank. De pechvogel ging niet mee, die bleef gezellig bij Theo om zich klaar te maken voor het volgende plannetje:

Theo ging namelijk in de middag naar Meppel om zijn bril te laten lijmen bij een opticien.
De volgende dag zou hij hem weer kunnen ophalen.
Bij het huisje aangekomen bleek hij ergens in Meppel de sleutel van het huisje te zijn kwijtgeraakt...
Na melding bij de receptie, bleek een nieuwe 50 euro te kosten omdat deze beveiligde sleutel speciaal ergens besteld moest worden...
Op deze 3e dag dus voor de derde keer pech....

We hadden ons heel erg verheugd op dinsdag, we zouden naar Kampen gaan.
Fijn het prachtige stadje bezoeken en natuurlijk....


Naar de mooie quiltwinkel van Supergoof!
Daar schrijf ik volgende week wel over, want....

Ja hoor, ook hier ging het mis...
De losse delen van de scootmobiel werden uit de auto gehaald om in elkaar te zetten.
Normaal is dat gemakkelijk, maar het lukte niet.
Uiteindelijk met behulp van twee aardige stadswachters lukte het met veel moeite.
Het had 3 kwartier geduurd, maar we konden op weg....
Dachten we, want hij deed helemaal niks... dus toen maar weer inladen en lopend naar Supergoof.
Van Kampen hebben we verder nauwelijks meer iets gezien.


's Middags de ANWB gebeld. voor de scoot. Het bleek dat er een stekker verbogen was zodat hij daarom niet in elkaar klikte en geen contact met de accu maakte.
Werd snel gerepareerd zodat we de volgende dag weer op weg konden.


We gingen naar Meppel. De opticien had inmiddels gebeld dat de bril niet kon worden gelijmd, maar ze konden wel de glazen over zetten als Theo een nieuwe soortgelijke bril uitzocht.
Dat heeft hij dus maar gedaan.



Nog wat rondgekeken en wat winkels bezocht. Erg veel winkels die we hier in Utrecht ook hebben, dat was wel jammer.


Na een heerlijke lunch was Theo's bril gereed en konden we hem ophalen.
Zo werd onze vakantie wel steeds duurder, maar wel fijn dat hij weer optimaal kon zien.

Zo kwamen we een pechloze dag door en gingen we de volgende dag (donderdag) op weg naar Havelte.


Eerst naar het grootste hunebed, 18 meter lang.




Heel apart als je er onder kijkt. 


Met ons drietjes op de foto. Nog geen pechvogel te zien...



Een stukje verderop ligt een tweede hunebed, dat is wat kleiner.






Er stond nog wel wat heide in bloei.



Daarna nog een heel stuk gewandeld en genoten van de prachtige omgeving van Havelte.
Kijk, hier rijdt Theo nog fijn op zijn scootmobiel, terug naar de auto.


Tja.... en toen hadden we voor de 5e keer pech.
De voorband ging lek.
Lijkt bijna een soap, maar dan zou je zeggen dat het allemaal wel wat erg overdreven was.
Maar het was de bittere waarheid van onze laatste vakantiedag.


Met heel veel pijn in zijn benen en voeten moest hij terug lopen en samen de scoot voortduwen wat veel extra vermoeidheid en pijn gaf, ook daarna.
Helemaal terug naar de parkeerplaats.
Zo jammer dit einde van een prachtige dag waar we verder heel veel van genoten hebben.


De volgende dag weer vroeg naar huis.
We vroegen ons wel af of dit zonder pech zou zijn, maar waarschijnlijk is die ellendige vogel achtergebleven in IJhorst, op zoek naar een volgend slachtoffer.

Een heel verhaal geworden deze keer. Het was een vakantie om nooit te vergeten.
Volgende week een gezellig verslag van het het bezoek aan Kampen en Supergoof.

Liefs,
Floor








17 opmerkingen:

  1. Lief als er reacties komen op mijn verhaaltje.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend al die pech Floor. Toch heb je er met de nodige humor en mooi verhaal van gemaakt. Gelukkig waren er ook genoeg momenten om van te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat naar dat de pechvogel jullie uitgekozen had om vervelend te doen in jullie vakantie.
    Gelukkig is het bij materiële schade gebleven en geen persoonlijke kwetsingen op de pijnlijke arm- en beenspieren na.
    Leuk de tuinen van de Luie Tuinman...nog steeds niet geweest ondanks dat we hier al 18 jaar in de buurt wonen.
    Wel bij de pluktuinen even verderop bij Wapse.
    Benieuwd naar je verhalen over Goof en haar winkel.
    groetjes, Trijntje uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat ik je niet terug kan mailen Trijntje.
      Als ik in de buurt woonde van De luie Tuinman zoals jij, ging ik daar een paar keer per jaar heen, echt heerlijk om daar te zijn en inspiratie op te doen.
      Hele lieve mensen ook.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
    2. Zie bij jou ook geen mail adres staan zodat ik jou zou kunnen mailen. Weet ook niet of je op Facebook zit,dan kunnen we ook contact hebben.
      Ga zeker nu eens op bezoek bij de luie Tuinman! Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt!
      groetjes, Trijntje

      Verwijderen
    3. Jawel hoor Trijntje.
      Als je op "mijn volledige profiel" klikt, dan kan je op mijn mailadres klikken.
      Het is: FloorvanRijn@Casema.nl

      Verwijderen
    4. Als je een 'vreemde mail in je inbox vindt-- dan ben ik dat....

      Verwijderen
  4. Wat een ellendige gast hadden jullie mee, ongelooflijk wat een pech voor jullie. Maar zoals ik je een beetje ken, blijf je optimistisch en zit je niet bij de pakken neer. Ik hoop dat het bij Supergoof beter ging en dat je wat stofjes meegenomen hebt als herinnering aan deze rare vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Floor,
    Oh, oh wat was me dat allemaal!! Hoeveel pech kan je op één vakantie hebben. Nou jullie hebben je deel wel gehad. Dat je er nog zo'n geweldige blogpost over geschreven hebt. Knap gedaan Floor!! Chapeau dat jullie de moed niet hebben laten zakken en toch van iedere dag hebben genoten. Jullie hebben mooie plaatsen bezocht. Dat kon gelukkig wel. Ben blij om te lezen dat het weer een stuk beter gaat met jouw energie. Zo dapper van je om die brug te trotseren om nadien met Jody in het te kunnen gaan wandelen. Het zal deugd gedaan hebben!!
    Nu ben ik natuurlijk héél benieuwd hoe je bezoekje aan de quiltwinkel van Supergoof verlopen is.
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een boel pech allemaal.
    Maar je schrijft het zo leuk dat ik het toch met een glimlach lees.
    Nu lekker uitrusten van de drukke week

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Man o man, Floor o Floor..., wat een pech op een rijtje!
    Weet je wat ik nu zo geweldig knap vind? Dat jullie positief blijven... Het lijkt erop dat het humeur niet beneden pijl is gekomen ...
    Ik had het jullie graag anders gegund, maar het was wel een 'heerlijk' verhaal om te lezen zoals jij het allemaal hebt verwoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een vervelende pechvogel hadden jullie ,,maar je hebt wel mooie foto's gemaakt en hopelijk heb je die pechvogel niet mee naar huis gebracht.
    groetjes .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt hoor Floor, je had zoveel pech dat je er nu voor een hele tijd vanaf bent. Ik voel het!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een vervelende vogel hadden jullie bij zeg..jullie troffen het niet, maar gelukkig hrb je er wel een vrolijk verhaal van gemaakt. Het is te hopen dat bij een volgende vakantie die pechvogel niet meevliegt.Prachtige foto's Floor
    Liefs Coby😍

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hopelijk blijven de mooie herinneringen jullie langer bij dan al die pechmomenten. De foto's van jullie uitjes zien er goed uit. De volgende keer die pechvogel mooi thuislaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou Floor, wat een bizar verhaal! Die pechvogel moest jullie wel hebben in jullie vakantieweek. Wat goed dat jullie er nog zo positief onder zijn gebleven en je niet uit het veld hebben laten slaan. Volgende keer de onderbroeken maar weer inpakken en de pechvogel thuislaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje Floor, wat een verhaal, maar wat een ellendige reisgenoot hadden jullie zeg... Die pechvogel mag denk ik snel op de lijst "uitgestorven diersoorten" terechtkomen. Ik was lichtelijk verbaasd toen ik las dat je bij Supergoof in de winkel was geweest, en daarna ging je door naar de rest van het verhaal. Maar ik las dat hier nog een extra blogpost over komt, dus ik vermoed dat je je wel vermaakt hebt. Ik kijk er naar uit, ben benieuwd wat jij er van vond. Ik vind het in ieder geval een heerlijke winkel, echt helemaal in haar eigen stijl.

    BeantwoordenVerwijderen