dinsdag 24 mei 2022

Vakantie en 12,5 jaar bloggen.

We zijn weer terug van ons weekje vakantie in Harderwijk. 



Wat een schitterend weer hebben we gehad, voor het eerst in een vakantie buiten kunnen eten, daar was het meestal te koud of te nat voor.
Heb heel veel foto's gemaakt, maar zal een strenge selectie maken:


Ons chalet... heerlijk veel ruimte.


Grenzend aan het bos....


..... dus werd er veel gelopen met mijn Jody.


Zaterdag deden we zoveel mogelijk boodschappen voor de hele week.
Zondag naar de haven van Harderwijk...


...... waar het druk was aan het kleine strand.
Maar honden mochten daar niet komen, dus wij ook niet.
Gezellig op een terras gezeten en genieten van de drukte op afstand.


Echtpaar zwaan, die op hun nest met eieren zaten trokken zich niks aan van de drukte om hen heen.


Ze waren een toeristische trekpleister, zouden ze daarom hun nest zo dicht bij de pier gemaakt hebben,
een soort van BN'ers in de dierenwereld?


We gingen nog even wat bekijken in het oude deel van Harderwijk.
Kijk, dit is toch een verrukkelijk beeld?


Even met Jody samen op de kiek ๐Ÿ˜€



Een mooi stadje met oude huizen.


Maandag was een heel vermoeiende maar leuke dag.
We gingen naar de Zandsculpturen in Garderen.
Bij de kassa stond deze ouderwetse kar waarmee de straatveger vroeger rondfietste om het vuil uit de goten te vegen.
Voor ons een heel bekend beeld van vroeger. 
Aan zo'n klein karretje hebben ze tegenwoordig niet meer genoeg...  ๐Ÿ˜ž
We genoten van al die mooie beelden en voorstellingen die uit zand gemaakt zijn:






Kijk, over-over-over opa Van Rijn was er ook  ๐Ÿ˜œ


Als je heel dichtbij kijkt zie je hoe prachtig de details zijn, wat een kunst om dat zo te maken.




Uit verschillende landen komen de zandkunstenaars naar Garderen.
Deze man was nog aan het werk.


Hij wilde wel even poseren. Aan dat mooie beeld rechts op de foto heeft hij 3 weken gewerkt vertelde hij.


Deze vond ik zo aandoenlijk, met de drie kleine prinsjes. Heel mooi gemaakt.



Hier kijkt Theo naar een grote uitgebreide voorstelling over de 2e wereldoorlog.
Echt de moeite waard om daar te gaan kijken als je in de buurt bent.
We hadden een fijne ochtend, die we afsloten met een lekkere lunch.

Een grappige bijkomstigheid was dat ik in het restaurant werd herkend door iemand die mijn blog leest.
Hoe leuk is dat? Had het hier echt niet verwacht. ๐ŸŒž



Eigenlijk was ik heel hard toe aan een rustdag, maar ja een weekje samen gaat snel, je wilt er alles uithalen wat er in zit.
Dinsdag dus naar Hattem, waar we even hebben rondgewandeld om wat oude straatjes en gebouwen te bekijken.



Kijk, hier doen de werkmannen al net zo "rustig aan" als bij ons in Utrecht.
Leunen op de schep of op je telefoon bezig zijn.
Ja ja, hard werken hoor....



Er werden heel veel foto's gemaakt door ons allebei.


Na wat drinken op een terras moest ik een plasje, en op het toilet zag ik deze mooie tegels die een inspiratie zouden kunnen zijn voor een rand van een quilt.






Jody moest overal maar meelopen, niks leuks voor haar te ontdekken.
Ze was steeds erg moe, ze wordt oud....

Woensdag een stukje door het bos gelopen en daarna lang op een terras gezeten, lekkere chocolademelk met veel slagroom en als lunch een pannenkoek.

Donderdag alweer de laatste dag, wat zullen we gaan doen....


We reden naar Kampen, waar de leukste en mooiste quiltwinkel is van heel Nederland en omstreken, Supergoof! ๐Ÿ˜†
Theo ging naar het museum wat tegenover de winkel van Ingrid staat, zo hadden we allebei een uurtje voor onszelf.


Jody werd vastgebonden bij de lapjes, en ik ging snuffelen in de vele bakken.
Had me voorgenomen om alleen voor de gezelligheid te gaan en niets te kopen....
Maar dat kunnen wij quilters niet hรจ!





Zie die grote kabouter van Maileg? Daar zat er nog eentje naast toen ik de winkel binnenkwam....


Toen we terug reden zat die opeens zomaar in een heuse Maileg kasteeldoos op mijn schoot!  ๐Ÿ˜


Was natuurlijk weer verliefd geworden ....


Net als op deze beeldige stofjes... 
Ja, ik weet het, heb ze helemaal niet nodig...
Denk maar zo, ik rook en ik drink niet, dat is een mooie excuus toch?


In de middag toen we weer thuis waren viel er een flinke hoeveelheid regen uit de lucht.
Het bospad werd direct onbegaanbaar.


Maar gelukkig was de weg naar het nabij gelegen Italiaanse restaurant wel droog en hebben we lekker gegeten.


Toen we vrijdag weer in Utrecht waren zag ik deze aankomen op de buienradar. 
Oeps! daar viel in รฉรฉn keer heel veel regen uit. De natuur heeft het hard nodig dat dan weer wel...


Heb ik nog wat steekjes gedaan in de vakantie? 
Had een hele stapel Kaffe Fasset blokken meegenomen om de randen er omheen te naaien, maar het werden er maar vijf.

Dank jullie wel dat je het hebt volgehouden tot het eind van dit hele lange blogbericht met heel veel foto's.
Nog รฉรฉn ding dan:
HET IS VANDAAG PRECIES 12,5 JAAR GELEDEN DAT IK MIJN EERSTE BLOGBERICHTJE SCHREEF !!!
Hoop het nog lang vol te houden, want ik vind het gezellig om mijn belevenissen met jullie te delen en die van anderen te lezen.

Liefs,
Floor









22 opmerkingen:

  1. Dank dat jullie dit lange verhaal gelezen hebben :-)
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Gezellig zo'n lang blogje hoor en zo zie ik tenminste ook nog wat van al dat moois ook, want ik reis zelf nooit meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met het 12,5jaar blogjubileum,dat je maar lang blijft bloggen.Wat een leuke vakantie,mooie foto's en prachtige bezienswaardigheden,en wij quilters moeten toch altijd een voorraad aan stofjes hebben,anders is er niets te kiezen.
    Fijne week toegewenst,groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie jubileumblog, Floor! Ik heb gelijk al weer zin in vakantie. Zullen we samen gaan ๐Ÿ˜€?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gedeliciteerd met 12,5 jaar bloggen ! Dank voor al je mooie en leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie hebben een fijne week gehad, veel inspiratie opgedaan (zelfs op het toilet) en wij mochten weer mee genieten. Ongelooflijk wat die zandkunstenaars maken, prachtig. Helaas is Rembrandt jouw over-opa niet want zijn kinderen stierven kinderloos. Maar ergens zal er toch wel een lijntje liggen, gezien jouw artistieke gaven. Succes met de nieuwe lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke vakantie hadden jullie, zo fijn dat je dan mooi weer hebt en er heerlijk op uit kunt. Gefeliciteerd met jouw jubileum! Ik ga graag lezen waar die leuke lapjes uiteindelijk voor gebruikt gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super leuk blogje.
    Met allemaal herkenbare plaatsen.
    Alleen de zandsculpturen heb ik nog nooit gezien. Wat is dat kunstig gemaakt.
    Gefeliciteerd met je 12,5 jarig jubileum

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat hebben jullie een leuke week gehad in een hele leuke stad. Gefeliciteerd met je blogverjaardag ik hoop ook nog veel logjes can je te lezen. En de maileg kabouter fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Floor,
    Wat was dat genieten van je vakantieblogje!!
    Leuk vakantiehuisje en zeker zo fijn om al die ruimte te hebben op vakantie. Het weer hadden jullie ook helemaal mee. Zo fijn om op vakantie buiten te kunnen eten. Dat geeft toch een echt vakantiegevoel.
    Mooie uitstapjes hebben jullie gemaakt. Die zandsculpturen zijn echt verbazingwekkend mooi gemaakt. Zoooo gedetailleerd. Ongelooflijk hoe men het voor mekaar krijgt.
    Als kers op de taart ook nog een bezoekje aan de winkel van Goof. Wat heeft ze toch een prachtige stoffen. Jammer dat het voor mij veel te ver weg is. Ik zou er mijn gading ook wel vinden.
    Je hebt leuke pastelletjes uitgezocht. Helemaal mijn smaak!!
    Aan Theo zijn reactie te lezen gaan jullie snel weer op vakantie gaan -:)
    En last but not least gefeliciteerd met al 12,5 jaar bloggen.
    Ik ben geen volger vanaf het eerste uur maar vanaf mijn aansluiting heb ik telkens hรฉรฉl erg genoten van jouw blogjes.
    Ik heb veel bewondering voor jouw prachtige werkstukken. Allemaal zo mooi gemaakt. Altijd weer genieten als ze voorbijkomen!!
    Dat er nog vele blogjes mogen volgen!!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat was een mooie vakantie, leuke uitstapjes hebben jullie gemaakt. Die zandsculpturen wil ik ook nog zien. Gefeliciteerd met 12,5 jaar blog. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn om te lezen dat je het leuk hebt gehad. Het ziet er ook gezellig uit. Oude stadjes, leuke quiltwinkel en mooie lapjes gekocht als herinnering en nu heerlijk nagenieten,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk verslag over jullie vakantie! Ik heb genoten van de foto's en alles zo leuk erbij geschreven, net of ik even mee liep. Jullie hebben echt alles eruit gehaald wat maar mogelijk was, allemaal leuke herinneringen gemaakt. En wat een leuke aanwinst, de Maileg-pop en de lapjes. Heerlijk toch, om af en toe iets leuks te kopen!
    Van harte gefeliciteerd met je jubileum, als ik mijn oude blog niet had gewist (stom, stommer, stomst wat ik gedaan heb) dan had ik ook bijna een jubileum gehad. Nou ja, nu doe ik het maar met mijn "nieuwe" blog, is ook over 3 dagen alweer 4 jaar!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen lieve Floor, hartelijk gefeliciteerd met je mooie jubileum, en wat hebben jij en Theo een heerlijke vakantie gehad, jullie stralen op de foto's. Ik vind het een heel goed idee van Theo,... ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou nou nou... , jullie kunnen er wat van hoor! Dat is een hele actieve week voor jullie leeftijd, petje af..
    Het is aan de foto's al te zien dat jullie super genoten hebben, mooi stel zijn jullie!
    En hartelijk gefeliciteerd met je blog jubileum... heerlijk dat je het zo lang hebt volgehouden en ik hoop dat je nog een poosje door gaat. Ik waardeer je reacties ook altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met je blog jubileum!! Dat er nog heel veel mogen volgen net als je vakantie samen met Theo. ๐Ÿ˜‰
    Veel bekende foto's uit Harderwijk waar we ook gewoond hebben en het plezier straalt vanaf de foto's van jullie samen.
    Geniet van je nieuwe familielid uit Kampen.
    groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Allereerst van harte gefeliciteerd met je blogjubileum, dat we nog maar lang van je avonturen mee mogen genieten. Ik heb werkelijk geen idee hoe lang ik zelf al blog, ik zou dat eerst uit moeten zoeken om te weten te komen. Wat een leuke vakantie hebben jullie gehad, en inderdaad geboft met het weer. In Garderen zijn wij (in de coronaperiode) ook al een keer geweest, erg kunstig gemaakt. En een bezoek aan Supergoof is altijd leuk, zo'n leuke winkel en zoveel mooie stoffen. Maar de grootste verrassing vond ik dat jullie in mijn geboortestad zijn geweest: Hattem! Ik heb hier 26 of 27 jaar gewoond, dus geboren en getogen. Ik herken natuurlijk alle plekjes die je hier laat zien. Mijn broer en schoonzus wonen hier nog steeds, dus ik kom er regelmatig. Geniet lekker na van je vakantie, en het lapjes naaien komt vanzelf wel weer op gang.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd Floor! Wij zijn dus in dezelfde maand en hetzelfde jaar begonnen met bloggen! Wij behoren inmiddels tot de 'die hards' in blogland. Hopelijk kunnen we nog lang van je blogjes genieten.
    Wat een heerlijk weekje hebben jullie gehad, veel gedaan, veel gezien, en ook nog wat lieve lapjes gescoord. Ja, en niet veel blokjes gequilt, dat herken ik wel. Veel te druk in de vakantie met andere leuke dingen en dat is ook wel eens goed. Nu dan maar weer lekker uitrusten en weer wat blokjes maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een jubileum! Gefeliciteerd en het was weer genieten ... Wat een leuke kabouter woont er nu bij jou!
    Fijn weekend en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Floor. Dank je wel voor de prachtige foto's en het gezellige blogje met een verslag van jullie leuke vakantie. Fijn dat het weer zo prachtig was en jullie mede daardoor zo genoten hebben. Het beeld vind ik zo geweldig mooi. Net als de zandsculpturen.
    Wij gaan volgende week naar Putten en nu ik jou plaatjes gezien heb staat een dagje Garderen zeker in onze agenda.
    Mooie lapjes. Heerlijk he om ze te aaien en er van te genieten.
    Fijne week.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een super mooie week hadden jullie! Die zandsculpturen, wat is dat toch prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen