vrijdag 23 september 2022

Mandjesquilt en andere mandjes.

De afgelopen 2 weken hebben in het teken gestaan van mandjes.


Natuurlijk mijn mandjesquilt, waarvan ik na heel lang kijken, zoeken en veranderen alle blokken naar mijn zin op mijn ontwerpwand had "geplakt".
Had verschillende kleuren uitgeprobeerd voor de randblokken, eerst allemaal dezelfde kleuren, dus blauw, roze of crème.
Maar dat was niet naar mijn  zin, en kwam uiteindelijk uit op alle verschillende stofjes gebruiken die ook in de mandjes gebruikt zijn.
Ook op aanraden van al mijn bloglezers, de mandjes lekker door elkaar gehusseld.


Bij het strijken van het laatste mandje ging er nog iets mis...
Blijkbaar was het kantje niet van katoen 😕
Even opnieuw dan maar...


Nu ben ik lekker bezig om ze allemaal aan elkaar te zetten.
Leuk werkje, want je ziet de quilt nu snel groeien.


Vandaag de volgende rij aan elkaar gezet, lekker ontspannend om te doen, en dat heb ik momenteel ook wel nodig.

Want die andere mandjes waren natuurlijk weer de lappenmand.
Maar mandjes, dat zijn er meer toch?


In dit geval twee. Ik zat weer 14 dagen in mijn eigen lappenmand, maar ook Jody deed "gezellig" mee, en zocht ook haar lappenmandje op.
Zie je dit zielige snuitje?


Dat komt omdat ze naar de dierenarts moest omdat het weer niet goed ging met haar gebit.
Ze moest onder narcose om alles schoon te laten maken, maar ook moesten er weer veel elementen worden verwijderd.
Dat gebeurt elk jaar weer.
Kijk eens naar die kaart? Er zijn nu al 36 elementen verwijderd. 😢


Heeft ze dan nog wat over?
Ja, nog 4 zoals je op de kaart kunt zien. De kiesjes die nog wit zijn zitten nog in haar bekje.
Eten gaat moeilijk, maar ze krijgt mini-mini brokjes, dus lukt het nog wel, die slikt ze heel door.


Mijn arme meisje had heel veel pijn, maar dankzij de pijnstillers gaat het nu weer beter en wordt ze weer haar gezellige zelf.
Met mij komt het ook weer goed hoor, gewoon even gas terugnemen.

Fijne week gewenst.
Liefs,
Floor




13 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhh wat vervelend te lezen dat jullie niet lekker/fit zijn. Zelf ziek zijn is niet leuk maar een huisdier is helemaal vervelend.
    Je mandjes quilt wordt weer helemaal te gek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend dat jij en Jody in de lappenmand zitten. Hopelijk komen jullie er gauw weer uit en kun jij verder met de mandjesquilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och Floor, dat zielige snuitje van Jody spreekt boekdelen,
    gelukkig maar dat de medicatie de pijn doet verminderen,
    en jij ook in de lappenmand verdorie, hoop dat je je snel
    weer beter gaat voelen. Inderdaad een post vol mandjes.
    Maar de mandjesquilt gaat een schoonheid worden, best
    nog een behoorlijk uitzoekerij hoe je alles geplaatst wil
    hebben maar als je eenmaal de goede samenstelling
    voor ogen ziet kan je heerlijk aan het werk gaan. Lijkt
    me zeker een heel rustgevend werkje.
    Wat had je trouwens op mijn blog allemaal leuke ideetjes
    om in de mapjes van dat boekje te stoppen, je kan er
    inderdaad alle kanten mee op, je bent heel fantasierijk
    leuk om te lezen. Wens je met alle mandjes het allerbeste,
    en succes met de vorderingen van de mandjesquilt,

    Heel fijn weekend, en een knuffel voor Jody
    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat akelig om weer ziek te zijn! Ik hoop dat je snel op knapt en dat geldt natuurlijk ook voor Jody...
    Je mandjesquilt wordt een schoonheid; heerlijk nostalgisch in die zachte kleurtjes en dan vind ik zo'n mix daar prachtig bij passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beterschap en veel plezier met je mandjes!

    Liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beterschap Floor (En Jody) niks aan, ziek zijn. Hopelijk werk je je met die prachtige mandjes-lap weer uit de lappenmand.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn de mandjes mooi, Floor. Je hebt er echt een mooie combinatie van gemaakt. Vervelend dat je nu weer ziek bent, ik hoop dat je er gauw weer bovenop komt. Samen met Jody!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,
    Toen ik de titel las dacht ik al meteen dat er een vervelende lappenmand bij zou zijn!
    Maar beginnen bij de eerste mandjes. Ik kan me jouw gepuzzel perfect voorstellen. Momenteel ben ik alle blokken van de hexagonquilt aan't schikken en dat is net zo'n gepuzzel als bij jou. Welke kleuren moeten waar? Wat is zo'n ontwerpwand dan een handig ding. Mijn quilt is te groot en ligt daarom op de grond. Af en toe een foto nemen zoals je suggereerde is ook zéér behulpzaam.
    Ik zie dat het helemaal goed komt met jouw mandjesquilt. Zoals jij de mandjes hebt geschikt is het een erg mooi geheel.
    Wat jammer van de andere twee mandjes. Wat een trieste blik laat Jody ons hier zien. Pijnlijke zaak die tandproblemen!!
    Hopelijk ben je zelf ook weer wat opgeknapt. Gelukkig kan je wel rustig verder werken aan die mooie quilt. Dat geeft toch wat verstrooiing en afleiding.
    Ik wens je een fijne week!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De mandjesquilt wordt mooi, lekker door elkaar en mooie zachte tinten. Jammer van het ene kantje.
    Vervelend dat jullie in de lappenmand zijn, jij en Jody. Beterschap voor jullie. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vervelend dat het even tegenzit voor je, en arme Jody, altijd triest als je diertje iets mankeert. Hoop dat jullie alletwee weer snel opknappen. En je mandjes zien er heel lief uit.
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De mandjes worden mooi , ze zijn leuk om te maken hé
    en beterschap voor jullie.Groetjes Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieve zachte kleurtjes hebben jou mandjes, maar wat vervelend dat je in de lappenmand bent, hoop voor je dat het alweer wat beter gaat. En die zielige Jody, het is sneu als ze zich niet lekker voelt. Beterschap voor jullie
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen