zondag 12 maart 2023

Nijntje, en pech voor Theo.

Nijntje.... wie is er niet groot mee geworden?
Nou ik niet natuurlijk, maar mijn kinderen had ik er wel uit kunnen voorlezen, maar in tegenstelling tot de meeste moeders uit die tijd vond ik er niks aan.



Saaie tekeningetjes en saaie tekst.
Weinig te beleven in die boekjes, ook niet voor hele kleintjes.
Dus ik heb ze nooit gekocht, en nog steeds vind ik het niks.
Sorry voor al die enthousiastste ouders die mij niet snappen.

Waarom dan toch een blogberichtje over Nijntje?
Nou.... omdat ik er verleden week pas achter kwam dat Nijntje een meisje is. 😄
Kijk toch eens naar dat plaatje hier boven, dat is toch een jasje en geen jurkje?
Was dus heel verrast toen ik laatst in het Wilhelmina kinderziekenhuis hier in Utrecht was en een vitrine vol Nijntjes zag.


Het kan verkeren.... ik was gelijk verliefd op dit gehaakte Nijntje meisje, waarvan ik dacht dat ze in die boekjes Nina heet.
Dit is duidelijk een meisje met haar oranje jurkje met tulpjes.
Nina (of eigenlijk dus Nijntje) ging met mij mee naar huis, ook al omdat het geld naar een goed doel ging.
Had ik toch een excuus om het te kopen. 👶
Ben ik nu een Nijntje fan? Nee hoor nog steeds niet, ben nu een Nina fan hahaha!

Beetje druk geweest, dus eigenlijk niets te laten zien op quiltgebied.
Het gaat namelijk niet zo goed met Theo.


Hij heeft iets ernstigs aan zijn voet, waardoor die helemaal dik,  rood, pijnlijk en ontstoken werd.
Na de huisdokter naar het ziekenhuis, daar moest zijn onderbeen in het gips.
Geen loopgips. hij mag de voet niet belasten.
Dus de hele dag in de rolstoel en heen en weer naar de bank, het toilet, keuken en bed.


Er is inmiddels een hoog- laag bed gebracht dat nu in de kamer staat, want naar boven kan hij niet meer.
Boven douchen is ook geen optie. maar met kant en klare vochtige washandjes kom je een heel eind.
Gelukkig woon ik om de hoek om hand- en spandiensten te verrichten, maar ook zoon en kleinzoon helpen waar ze kunnen.


Jody vindt het maar niks, maar is er wel om troost te brengen, want we kunnen momenteel niks meer. Niet naar buiten (rolstoel kan ik niet duwen), niet naar een restaurant of iets anders leuks ondernemen.
Nu moet er elke week nieuw gips om en dat kan maanden gaan duren, waarbij de voet dus niet belast mag worden.
Het kan dus zo maar een saaie en eenzame zomer gaan worden.... 😢


Tot slot deze prachtige bloemenfoto, om ons een beetje op te vrolijken.
We hopen op een beetje zon deze week.

Liefs,
Floor


18 opmerkingen:

  1. Leuk om jullie reacties te lezen.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontstekingen in de voet kunnen nare dingen zijn. Toen ik nog op de voetenpoli werkte gebeurde het regelmatig dat ik patiënten naar de gipskamer moest brengen. Niet fijn voor hem / jullie. Hopen dat het goed komt, veel sterkte samen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Floor,
    Grappig om te lezen dat jij helemaal niks hebt met Nijntje.
    Ik heb hier wel wat boekjes en puzzeltjes voor de kleintjes. Tot op heden heb ik nog nooit iemand horen zeggen: "Ik hou helemaal niet van Nijntje"
    Maar er liggen hier boekjes genoeg zodat ze van alles wat meekrijgen.
    Wat een pech voor Theo (en daardoor ook voor jou).
    Het ziet er behoorlijk ernstig uit en het zal, zo te lezen, nog een hele tijd gaan duren voordat alles weer een beetje beter is.
    Je gewone leven staat behoorlijk op zijn kop na zo'n diagnose.
    Er moet van alles geregeld worden om toch wat zelfredzaam te
    kunnen zijn. Zooo jammer dat jullie de komende maanden ontzettend beperkt zullen zijn wat betreft het samen dingen ondernemen. Jullie zullen mekaar flink moeten ondersteunen
    om deze periode door te komen.
    Af en toe een fleurige bos bloemen gaat hier zeker bij helpen!!
    Lieve groet,
    Liliane


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een naar bericht wat jullie te horen kregen over Theo's gezondheid. Het zet alles op de kop de komende tijd. Hopelijk vind jij afleiding in steekjes zetten. Sterkte met alles, ik duim voor een goede afloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat akelig Floor. Sterkte gewenst voor jullie allebei

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach lieve Floor, wat een ellende voor Theo en natuurlijk ook voor jou. Jullie zijn nu totaal beperkt door de omstandigheden. Hoop dat wat Theo aan zijn voet heeft te genezen is, maar begrijp dat het wel wat tijd in beslag zal nemen. Wat naar voor jullie beide.
    En ja, wat Nijntje betreft, het zegt mij ook helemaal niets en vind de tekeningetjes altijd erg saai. Maar ik kan me helemaal voorstellen dat je op dat gehaakte Konijnenmeisje een beetje verliefd werd, en dan ook nog de opbrengst voor het goede doel, helemaal TOP!!! Lieve mensen, wens jullie heel veel sterkte toe met alle ongemakken, en hoop dat het met Theo zijn voet ook weer goed gaat komen.

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een nare berichten Floor. Ik wens jullie veel sterkte. Hopelijk lukt het in en om huis afleiding te vinden met elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had je al een beetje gemist was al bang dat het niet goed met jou ging maar dit bericht van Theo is helemaal niet leuk en verklaard waarom het op jou blog even stil was. Ik hoop toch zo dat het met de voet van Theo alleen maar beter wordt en dat jullie toch een prettige Lente/Zomertijd tegemoet gaan.
    Het poppetje ziet er zo lief en schattig uit dat kun je niet laten staan ook al ben je geen Nijntje fan.
    Ik vond vroeger en nu nog die boeken van Barba papa en Barba mama verschrikkelijk om voor te lezen. Hoe zou dat toch komen dat je daar absoluut geen fan van bent.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje wat heftig.
    Beterschap voor Theo.
    Hier in huis heel veel boekjes van Nijntje.
    Als we de eerste regel horen kennen we bijna het hele boekje uit ons hoofd

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beterschap voor Theo zeg en dat meisjes Nijntje is echt leuk zeg..........................Liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn ik kan weer reageren op je blog zeg................Liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat verdrietig voor Theo en ook voor jou dat het met zijn voet nu zo slecht gaat. Hoop dat de rust zijn voet goed doet en dat jullie toch eind van de zomer weer samen op stap kunnen.
    Heel veel sterkte voor jullie en een dikke knuffel.
    Weet je,ik vind niets aan de boeken van de Engelse schrijver van 'Sjakie en de chocolade fabriek' en 'De grote vriendelijke reus'.
    Vind de verhalen zelfs eng terwijl ik toch best veel fantasie heb...
    groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach....wat naar voor Theo Floor. Nu maar hopen dat het niet de hele zomer gaat duren voor hem en jou. Wens hem beterschap.

    Nooit te oud om Nijntje leuk te gaan vinden, zo die je maar..... Hier wel heel veel Nijntje voorgelezen. Kelly wilde niet anders bij het naar bed brengen. Ze kon de boekjes zelfs uit haar hoofd. Ik verzon dan vaak andere zinnen om de spanning er een beetje in te brengen, maar werd dan steevast gecorrigeerd.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik denk... ik kijk even terug bij de reacties... Maar mijn reactie staat er niet! Staat ie bij de spam, Floor?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij staat er inderdaad niet bij, maar ik kreeg je reactie wel binnen met de mail.
      Zet hem hier nog even bij:

      Wat een pech voor Theo en ook voor jou natuurlijk... Behalve de pijn, wordt je zo wel erg beperkt, allemaal heel naar. En zeker als het langere tijd gaat duren!
      En dan Nijntje... ik vind ze juist zo heerlijk rustgevend en puur.
      Dick Bruna maakte zijn tekeningen altijd veel complexer een haalde steeds meer details weg, net zolang totdat het meest essentiële overbleef. Ja, ik ben wel fan hoor...
      Maar dat maakt niet uit, smaken mogen verschillen. En nu hebt je toch een Nina-Nijn! Misschien mag ze wel bij Theo logeren... Beterschap gewenst voor hem!

      Verwijderen
  16. Dag Floor, je berichtje begon zo leuk met Nijntje en dat je verliefd bent geworden op Nina. Maar wat een triest nieuws over Theo. Hopelijk valt het al met al nog mee. Beterschapswensen van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach Floor toch, eerst jij in de lappenmand en nu lees ik pas dat het niet goed gaat met Theo's been/voet. Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor Theo. Nijntje is zo leuk, dat is echt een leuk jurkje met tulpjes. Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen