woensdag 13 maart 2024

Courthouse steps.

Naar de bee neem ik altijd een makkelijk te maken blokje mee, zodat ik niet te veel hoef op te letten wat ik doe, want praten en kijken naar wat de anderen doen is ook belangrijk.
Omdat ik alle klosjes blokken die ik nodig heb voor een quiltje klaar heb, "moest" ik iets nieuws.
Bij  Ingrid van Supergoof zag ik haar beeldige kleine Log Cabin blokjes, waar ik gelijk verliefd op werd.


Omdat ik om de één of andere reden moeite heb met het maken van het Log Cabin blok, heb ik gekozen voor een klein Courthouse steps blokje.
Het is totaal 8,5 cm klein.


Heb met een mooi papiertje een klein mapje gemaakt om de geknipte blokjes in de doen.


Zo kan ik ze gemakkelijk meenemen naar de bee.


Natuurlijk toen ik daar was ook een paar lapjes gescoord bij Diana van onze nieuwe quiltwinkel. 


Al mijn klosjes hangen nu op mijn ontwerpwand.
Zo ga ik ze aan elkaar zetten, hier zitten ze dus allemaal nog los.
Wordt vast heel fleurig als het klaar is.


Zo af en toe werk ik een half uurtje in de tuin om die lenteklaar te maken.
Dat kost me heel veel moeite omdat het lopen en bukken zo slecht gaat.
Met de rollator lukt het niet over het smalle paadje in de tuin, maar toen bedacht ik om een looprek te kopen.
Daaraan maakte ik twee tassen.
Eén voor gereedschap en de grote tas voor het afval.


Nu heb ik steun en lukt het om alles mee te nemen naar de groencontainer.
Soms ben ik best een slimme meid 😀
Duurt wel even voordat de hele tuin klaar is, maar ik doe het zelf!!!


Het is weer Viooltjestijd, dus een gezellig bakje vol gekocht.


In de tuin wil er ook van alles groeien en bloeien.




Afknippen voor binnen is ook een goed idee.


In het park en bij de buren zag ik ook veel moois in bloei staan.






De reiger in het park zit rustig te wachten totdat er een visje of kikkertje voorbij komt.


Zelf zit ik voornamelijk op de zon te wachten 😎
Maar zo af en toe komt ie even te voorschijn achter de wolken.

Liefs,
Floor






15 opmerkingen:

  1. Wat gezellig dat jullie een berichtje achter laten!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slim Floor, om een mapje te maken voor je blokjes. Ben je misschien links? Dat zou een reden kunnen zijn dat je de log cabin lastig vindt om te maken. Je moet dan nl andersom denken.
    Maar gelukkig heb je een mooi alternatief en ben je weer goed bezig. De tuin ziet er mooi uit. Veel werk, maar heerlijk om te doen, zeker nu je je beter kan bewegen met het looprek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, ik ben rechts.
      Maar de log cabin is ongelijk zeg maar.
      Die ik nu maak daar zijn de lapjes in een bepaalde lengte precies tegenover elkaar, dat kan ik wel.
      Iets in spiegelbeeld maken of knippen lukt me ook niet.
      En dus kies ik voor een makkelijk blokje.

      Verwijderen
  3. Leuke blokje hoor, en ja logcabi moet ik altijd hel goed na denken .
    Knap en slim van je zo toch tuinwerkjes te kunnen doen.

    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn zulke leuke kleine log-cabinnetjes, ik vind ze ook zo leuk toen ik ze bij Supergoof zag. En je klosjeswand is erg mooi, voor welk doel heb je ze gemaakt? Een kleedje? En wat slim van je, de looprek aanschaffen en gelijk paar tassen aan vast maken. Ja ja, erg slim. Groetjes en succes met het lente-klaar maken van je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handig tuinhulpje heb je bedacht. Handige map voor de losse log cabin onderdelen. Wat een vrolijk klosjes quilt maak je. Ik maak er 1 in blauw. Is wel oppassen dat het niet te saai wordt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi mapje voor je blokjes. Leuk patroon.
    Fijn dat je met het looprek nog uit de voeten kunt in de tuin. Slim bedacht de tassen. Hopelijk komt er ook snel beter weer om fijn in de tuin te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook dit gaat weer een heel mooie quilt worden Floor, en 8,5 cm per blokje is echt wel een priegelwerkje zeg,. Gezellig weer zo naar de bee gaan, en wat heb je daar een prachtig en zeer handig napje voor gemaakt. Als je dan fijne gesprekjes hebt met de dames kan je toch makkelijker ook wat steekjes zetten omdat je het zo handig al in volgorde meeneemt. Mooie lapjes heb je weer gescoord, wat kan een mens daar toch blijmoedig van worden hé. Heerlijk dat de tijd er weer aan komt van rommelen in de tuin, en hee handig dat looprekje dat je gekocht hebt. En dan die twee tassen aan de zijkanten echt geweldig Floor. Ze zeggen niet voor niets, "als je niet sterk bent moe je slim zijn, en dat ben jij zeker. Mooi je tuinfoto's , het is genieten wat je allemaal weer tegen komt. Morgen krijgen we een echt lentedagje voorspellen ze, dus geniet er maar volop van.🌹🌼🌷🐦🌻

    Veel liefs
    Josephine.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent inderdaad een slimme meid om een looprek aan te schaffen met tassen er aan. En nu maar rustig aan de tuin opknappen. Gezellig om tijdens de bee aan de mini log cabins te werken. Gelukkig heb je zo ook tijd om te praten en rond te kijken, dat is toch ook een heel belangrijk aspect van een bee. Veel plezier met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,
    Zie ik daar een lap met allemaal klosjes aan de wand hangen! Was precies helemaal vergeten dat je daar mee bezig was.
    Toch super leuk dat je nog steeds naar je bee kan gaan. Een klein werkje is ideaal om daar aan te werken. Je hebt een mooi patroon gekozen voor je nieuwe project. Heerlijk hoe je schrijft "Ik moest iets nieuws beginnen" haha!!
    Zo gaat dat met ons hé!
    Je bent idd een slimme meid. Zoeken totdat je een oplossing hebt gevonden om toch maar fijn je eigen tuintje te onderhouden.
    Je bent een doorzetter!! Dat is top!
    Praktisch boekje heb je gemaakt voor die kleine blokjes.
    Blokjes voorbereiden om mee te nemen naar de bee is op deze manier super handig. Daar ga je veel plezier aan hebben.
    Morgen maar lekker van het zonnetje genieten.
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een slimme ideeën en mooie foto`s. Ja, ik vind de courthouse step ook overzichtelijker om te maken! Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gaaf mapje laat je zien en nog sjiek de friemel ook...
    En je bent ook zo vindingrijk hè met dat looprek!
    Ik ben jaloers op je mooie violen en maandag gaan we naar het tuincentrum en dan...
    Het is echt genieten buiten nu er al zoveel uitloopt, wel veel te vroeg ..., maar ja.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb bewondering voor je Floor, ondanks de tegenslagen vindt je toch weer een manier om je ding te kunnen blijven doen. Knap van je! Je courthouse step blokjes worden leuk net als je klosjes.
    Fijn weekend gewenst, zo fijn dat het buiten weer een beetje groen wordt hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve blokjes en kleurrijke klosjes. Fijn he om met stofjes bezig te zijn als het buiten te nat of te koud is.
    En als dan de zon schijnt is het heerlijk om buiten aan de slag te gaan.
    Iedere dag iets maakt toch dat de tuin er geweldig uit gaat zien en je deze zomer weer kunt genieten.
    Je hebt al mooie voorjaars kleurtjes in de tuin.
    Fijne zondag.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I so enjoy seeing what you are stitching,FLoor. I'm just finishing a Courthouse Steps quilt and used FPP to make sure it was all even, accuracy being an issue for me. Spring has sprung in your area and actually, we seem to be done with snow for this winter here too in Ontario, Canada. I'm loving it.

    BeantwoordenVerwijderen