dinsdag 16 april 2024

Klosjesquilt klaar.

Jaren lang maakte ik een klosje tijdens de bee.
Meestal maar ÊÊn, want je wordt op een bee snel afgeleid, dat is bij alle quilters zo.
Dus echt opschieten was er niet bij.


Maar, geduld wordt beloond, de top is af.
Een vrij kleine top geworden (70 x 70 cm), maar wel heel leuk.
Gemaakt van kleurige 10 x 10 lapjes.
De rode rand is gemaakt van een oud overhemd van Wim. 
Nu kan ik gaan dubbelen en quilten.


Mijn 40 jaar oude Krentenboompje heeft weer prachtig gebloeid, helaas was door de vele regen de bloesem snel verdwenen.


Het Turkse tortelduifje zit elke ochtend klaar voor zijn ontbijt, soms komt ie zelfs voor het raam zitten omdat het hem te lang duurt.
Vind ze altijd zo schattig.


De vele witte wilde bolletjes zijn wel heel erg wild.
Het is eigenlijk onkruid geworden, want de hele tuin staat er vol mee.
Er uithalen heeft geen zin, want dan staan er volgend jaar op dezelfde plek nog meer.
Dus pluk ik wel wat bosjes voor binnen, want buiten zitten is er nu even niet bij.


De appelboom staat in bloei, maar de bijen vinden het momenteel te koud om te vliegen.


Dit vind ik altijd zo bijzonder. 
Je kunt je niet voorstellen dat uit dit kleine wondertje een hele beukenboom kan groeien. 
Nou ja, van deze niet meer, die ligt in de kliko 😒


Momenteel heel veel Paardenbloemen, maar het heerlijke Fluitenkruid begint ook aan haar gloriedagen!



Viooltjes.... die mogen eigenlijk nooit ontbreken in je tuin.
Als kind was ik er al gek op. Die zachte fluweelachtige schoonheid als je in dat hartje kijkt... daar moet je toch wel heel blij van worden?


Waar ik deze week niet blij van werd, was deze supergrote wesp die in mijn quiltkamer zat.
Ruim 2 x zo groot als een gewone.
Snel gevangen in een potje en een foto van gemaakt.

Eerst dacht ik dat het een Aziatische Hoornaar was.
Die moet je melden en doodmaken want ze doden hele bijenvolken. 
(Een goede zachte methode is met potje en al in de diepvries zetten)

Maar via Google kwam ik er achter dat die een meer bruin achterlijf hebben en gele poten.
Dit was dus een relatief onschuldige Europese Hoornaar.
Die heb ik dus weer buiten gezet.


Toen het laatst zo mooi zonnig en warm weer was, kwamen de bijen in grote hoeveelheden naar mijn bijenhotel.
Niet te geloven wat een gezoem dat was naast mijn stoel.
Als je de foto uitvergroot kan je zien dat het er heel veel zijn.
Inmiddels zijn de meeste kamertjes alweer verhuurd.

Wens jullie veel mooie zachte en vooral droge dagen.
Liefs,
Floor 


7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig quiltje, Floor. Echt een Floorquilt. Mooie zachte kleuren en een leuk patroon. Wat ziet je tuin er toch prachtig uit. Jammer dat het weer regende, maar zodra de zon schijnt kun jij lekker buiten zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je klosjesquilt is een JUWEEL geworden Floor, als ik he goed geteld heb zijn het 53 klosjes. En wat een mooi idee om de rode rand van een oud overhemd van Wim te maken, het staat er ook perfect bij. Haha dat Torteltje, ja ze weten het precies hoor, als je dagelijks wat neer legt, en het komt niet snel genoeg dan laten ze het wel even merken. Zo schattig om te zien, dat is toch puur genieten!!! Wat staat er al weer veel moois te bloeien in je tuin, de bloesem van de appelboom is altijd zo mooi, moe zelf ook even naar acheren lopen om te kijken hoever die bij ons inmiddels is. Maar het gazon is net geverticuteerd en opnieuw ingezaaid dan is het beter om er even niet overheen te lopen. Dat was dus een lieve Hoornaar, best schrikken denk ik opeens zo'n joekel in je huis, brrrr. En wat mooi dat alle kamertjes inmiddels al bijna verhuurd zijn in dat mooie hotelletje van je. Lieve Floor, hoop dat we snel weer wat beter weer zullen krijgen, zodat we weer fujn in ons tuin kunnen scharrelen en genieten. Dikke knuffels voor je caafjes.

    Veel liefs,
    Josephine
    💗💛💙💚💗

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je toch een mooie tuin Floor. Toch schrikken zo'n hoornaar , fijn dat het niet de Aziatische is. De klosjes quilt is prachtig, mooi dat je er een overhemd van Wim in hebt verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Floor,
    Met kleine stapjes vooruit bereik je ook de aankomst 😉
    Dat is zeker waar voor deze klosjesquilt.
    Het is weer een superleuk werkje geworden.
    Gelukkig goed hanteerbaar om te quilten. En met de les die je geleerd hebt van je vorige quiltje zal het ditmaal vlotter verlopen 😊
    Prachtig om te zien hoe de tuin weer tot leven komt.
    Fijn dat jij daar zo van kan genieten.
    Hopelijk komen er snel wat warmere dagen aan. Dat maakt het genieten nog veel aangenamer 🌞
    Fijne week en tot blogs!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klein maar fijn. Het is een schattig quiltje geworden met ook weer een herinnering aan de Bee en Wim. Buiten in de tuin is het genieten de kleuren zijn prachtig in het voorjaar heeft het groen ook een mooie en frisse uitstraling. Als het nog een paar dagen warm weer wordt kunnen we genieten van het bloeiende Fluitenkruid ook altijd mooi om te zien.
    Fijne week ook al laat het weer ons een beetje in de steek.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk klosjesquiltje is het geworden. Een mooie herinnering aan elke bee waar je was. Ja, jammer dat de bloesem door die vele regen en wind weer zo snel weg was. Van fluitenkruid word ik altijd blij en viooltjes vond ik als kind ook al mooi. Die onschuldige Europese hoornaar heb je toch maar eventjes mooi op de foto gezet. Fijn dat het hotel al weer volgeboekt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een erg leuk quiltje is het geworden, je klosjes-quilt, met als herinnering erin aan Wim. Je hebt weer mooie tuin en natuurfoto's geplaatst, leuk om te zien dat alles zo groeit en bloeit, alleen jammer dat het weer niet echt meezit. Je bijen-hotel is al erg in trek, mooi om te zien. Liefs van mij (nog bedankt voor je lieve reactie op mijn blog) Ineke

    BeantwoordenVerwijderen