zaterdag 8 juni 2024

Nieuw project en veel bloemen.

Na al die affo's had ik weer heel veel zin om iets nieuws te beginnen.
Heb altijd veel ideeรซn op voorraad,  maar soms (vaak ๐Ÿ˜) word je ook op slag verliefd op een patroon, dat herkennen jullie vast wel.
Heb al twee blokjes gemaakt.



Tja, weer een mandjesquilt. Daar heb ik er al verschillende van gemaakt, maar nog niet helemaal in het blauw.


Kijk, zo gaat ie worden, heel leuk met al die verschillende mandjes. 
Is het geen snoepie?
Denk dat ik deze keer wel het patroon ga volgen en er weinig aan verander.
Kan niet wachten om verder te gaan, maar er zijn ook nog andere quilts die ik af wil maken.

Kan het natuurlijk niet laten om weer de mooie bloemen in mijn tuin te laten zien:


Deze mooie Leeuwenbekjes zijn spontaan in mijn bloembak gegroeid, zo leuk.



De klaproosjes raak je nooit meer kwijt in de tuin, maar dat hoeft natuurlijk ook niet.


Soms jaren niks, maar verleden jaar zag ik opeens weer veel Vingerhoedskruid opkomen in mijn tuin.
Die bloeien dan pas het volgende jaar, nu dus. 
Echt genieten van deze prachtige planten.





Inmiddels bloeien de Hortensia's weer, die houden wel van al die regen.


De Valeriaanplant, ook komen aanwaaien.


De rozen, elk jaar weer genieten.


De Thalictrum, een van mijn lievelingsplanten.


De Astilbes hebben nog nooit zo gebloeid, die houden nu eenmaal van weinig zon en veel water.
Laat het bij mij nou net andersom zijn ๐Ÿ˜€


In het park was het steeds genieten van alle bloemen, zoals hier de overvloed van Boterbloemen....



..... en daarna van de vele mooie bloeiende grassen.

Maar, dat was gisteren weer over, de grote maaimachines kwamen weer langs om alles kort te maken.
Gelukkig lieten ze hier en daar nog wat stukjes staan.

Wens jullie (en mezelf) nu eindelijk eens veel zon en ook meer warmte.
Liefs,
Floor





10 opmerkingen:

  1. Dag Floor,
    Dit nieuwe project is helemaal jouw ding. Het ziet er beeldig uit en zeker ook de eerste blokjes.
    Wat ga je weer veel gezellige uurtjes beleven bij het maken van die mandjes !!
    Wat laat je ons weer mooie foto's zien van de prachtig bloeiende bloemen in je tuin.
    Ik leer hier nog wat bij want jij kent al die planten bij naam ๐Ÿ˜‰
    Volgens mij woon je dicht bij de stad maar heb je toch best veel groen in je omgeving.
    Dat is toch een mooie combinatie ๐Ÿ‘Œ
    Ook hier snakken we naar wat warmte en wat uurtjes zonneschijn.
    Maar wanneer ik een blik werp op de weersvoorspellingen dan komt er toch weer frisser en natter weer aan.
    Nog steeds geen standvastig zomerweer.
    Dan maar gezellig binnen met de lapjes bezig zijn ๐Ÿ˜„
    Veel plezier met het nieuwe project en tot blogs!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enjoy your new project, blue & white quilts are beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie quilt in wording, Floor. Prachtige kleuren en allerlei mooi applicatiewerk. Echt iets voor jou. En ter afwisseling even door je tuin lopen, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. the baskets are lovely............love blue..........
    your garden has some very pretty flowers..........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je al heerlijk enthousiast bezig met je nieuwenquiltje Floor, en het gaat zeker weer een juweeltje worden. Prachtige stofjes gebruik je daarvoor, erg mooie blauwtinten en ook prachtige motieven op de stoffen. En wat mooi om even mee te kunnen genieten van je prachtige tuin. Wat een enorme bloemenzee geweldig gewoon. Het vingerhoedskruid is altijd zo mooi, vooral als je de hommels er helemaal in ziet inkruipen, een eldorado voor ze. En die wilde gele klaproosjes zijn zo lief, jheb ze ook in de tuin staan en komen elk jaar weer te voorschijn. De hortensia's hebben het met al die regen zeker naar de zin, die houden wel van een flinke slok. Alle staat er echt zeer mooi bij. Net wat je schrijft, als het zonnetje en de temperaturen nu iets beter worden zou het dubbel genieten zijn. Wens je veel plezier met het maken van de volgende blokjes.......

    Veel liefs,
    Josephine ๐Ÿ”ท◾๐Ÿ”ท

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat staan jouw bloemen er prachtig bij. Genieten van al die kleuren. Oh, en dan de nieuwe quilt. Alles in blauw, top. Ik zou hier ook voor vallen. Heb je er een patroon van of vogel je het zelf weer uit? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit word een prachtige quilt. Dat kunnen we van jou wel verwachten.
    Bij mij weinig bloemen in de tuin. Zal wel de regen en kou op zijn geweten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zon en warmte, we zijn er zรณ aan toe. Hier heb ik zelfs de verwarming weer aan.....bbrrrr....
    Je tuin ziet er prachtig uit, maar nog mooier met een zonnetje denk ik. Je nieuwe project is weer een snoepje! Fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tegenwoordig kijk ik regelmatig even terug op de blogs waar ik heb gereageerd, en dan blijkt - net als nu bij jou - dat mijn reactie er niet staat! Waarschijnlijk weer bij de spamberichten... ik ben benieuwd of jij mijn reactie wel hebt gelezen...

    BeantwoordenVerwijderen