maandag 8 juli 2024

De drie R's...

Weten jullie het nog? Vroeger leerde je als je moeder ging worden alles over de drie R's:
Rust, Reinheid en Regelmaat. Dat was goed voor de baby.
Maar ik pas dat nog steeds toe. Niet op mijn zonen, maar op mezelf.
Alleen die Reinheid heb ik vervangen door Ruimte, ook met een R. ๐Ÿ˜


Ik heb behoefte aan RUIMTE om mijn eigen ding te doen, zonder bemoeienissen, RUST om genoeg energie over te houden voor mijn quiltwerk, en REGELMAAT zodat ik elke dag wat steekjes kan maken en kan werken aan mijn quilts.
Maar die Regelmaat mag ook wel eens doorbroken worden door een nieuw project.
Was pas begonnen aan mijn blauwe mandjesquilt, maar nu ben ik druk met stapels lapjes knippen van heel andere kleuren.


Kijk, zo wordt het grote blok in elkaar gezet.


Inmiddels heb ik al een tijdje drie blokken klaar en wordt dit de breedte van de quilt.
Nog twee van deze rijen en dan is ie klaar, daar ben ik nu lapjes voor aan het knippen.
Er komt nog een rand omheen, alleen heel jammer dat de rode stof op is en niet meer te koop, daar moet ik dan iets voor verzinnen.
Maar : Voor alles is een oplossing" is mijn vaste overtuiging, dus dat komt wel goed.

Natuurlijk doe ik zoals altijd weer een rondje tuin.
Heb niet zoveel verschillende planten meer als vroeger, maar nog altijd genoeg te zien:



Natuurlijk de prachtige Hortensia's 


De rij Pluimhortensia's beginnen net aan hun bloei...



De mooie Thalictrum Delavayi met haar bescheiden bloemetjes op de lange stelen.



De vaste Fuchsia's, waarvan ik er diverse in mijn tuin heb staan.
Ze bloeien door tot de vorst.


De hoge Verbena plant is zo mooi.
Daar stond vroeger mijn halve tuin mee vol, maar helaas nu nog maar een enkele plant.


Deze grappige foto van Theo en mij in onze scootmobiel is gemaakt door mijn overbuurvrouw die het zo leuk vond om te zien dat wij gezellig zaten na te praten na een ritje van het winkelcentrum.
Wat een lekker stel hรจ! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Volgende keer komen mijn blauwe mandjes weer aan bod.
Nu wordt het weer hoog tijd voor mijn RUST...
Veel zon gewenst. 
Liefs,
Floor


11 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie lieve reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Drie R's niks mis mee hoor ik probeer ze ook te gebruiken in het dagelijks bestaan. Wat een mooie kleuren van lapjes met prachtige motiefjes jammer dat het rood op is maar er komt altijd een oplossing. De bloemen en kleuren in de tuin zijn geweldig de Hortensia's doen het ook goed dit jaar. De Verbena is bij mij ook minder dan vorig jaar dus zou het toch aan de kou en het vocht liggen. Een vaste Fuchsia met de mooie bloemen lijkt mij ook wel wat voor in de tuin.
    Leuke foto van Theo en jou samen gezellig ook om er samen op uit te gaan.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ruimte, rust en regelmaat. Wat goed bedacht, Floor. En je nieuwe quilt ziet er geweldig mooi uit. Wat een mooie kleuren heb je gekozen. En die bies, die komt er ook wel. Leuke foto van jou en Theo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto van jullie samen. En die rust ruimte en regelmaat is iets waar ik ook van hou. Je bent weer heerlijk bezig met je lapjes, fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Floor,
    Wat fijn om te zien dat je een nieuw project bent gestart. Dat wil zeggen dat je lekker bezig bent met de lapjes.
    Dit is patchwork zoals ik het graag zie. Een eenvoudig maar mooi patroon. En een prachtige stofcombinatie!!
    Wat een mooie ecru stofjes gebruik je. Zowel de stof met het wolkje in als de stof met het groene takje erin zijn super mooi.
    Daarbij de groene stofjes in combinatie met het rood vind ik helemaal geweldig!!
    Ben benieuwd welke oplossing er uit de bus gaat komen nu het rode stofje geen optie meer is.
    Wat laat je ons weer mooie tuinfoto's zien. Jij kent dan ook nog eens alle namen van die planten. Dat moet je aan mij niet vragen hoor -:))
    Die buurvrouw had gelijk om dat mooie tafereeltje vast te leggen met de camera. Zo fijn voor jullie om deze foto te hebben.
    Fijn om zo'n maatje te hebben waar het goed mee klikt!!
    Ik wens je een fijne week toe en tot blogs!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De R van ruimte is een goede toevoeging. Fysieke en geestelijke ruimte is ook erg belangrijk voor de mens. Mooi begin van de quilt, ook rust, regelmaat en ruimte. De reinheid is de nieuwe Quiltstof. De tuinen hebben heel wat te lijden met de weersomstandigheden. Wat een prachtige foto maakte de buurvrouw van jullie, betrapt ๐Ÿ˜‚. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh Foor, dit gaat ook een prachtige quilt worden, en daar heb je inderdaad letterlijk veel ruimte voor nodig. De stofjes zijn weer allemaal om te zoenen zo mooi. Vind ook dat je heel ijverig bent hoor, het is toch een behoorlijke klus om alles allemaal zo mooi passend te krijgen en jij bent daar echt heel goed in. Van mij krijg je een DIKKE 10 PLUS!!! Heerlijk ook om even al je moois in je tuin te kunnen bewonderen. Voor de Hortensia's is al die regen die we gehad hebben een zegen geweest want die doen het dit jaar allemaal fantastisch goed. En wat zijn jou Puimhortensia's al ver, hier nog maar net het prille begin van de pluimvormen. ook een heel dankbare plant. En die Thalictrum Delavayi ken ik helemaal niet maar wat een prachtige plant is dat met een zeer fraaie kleur. Ook de vaste Fuchsia staat er heel mooi bij. Zelf heb ik di ook maar dan de soort met smalle bloemen en die doen het ook erg goed. En want een enige foto van jullie saampjes, heerlijk dat jullie ook samen op pad kunnen gaan, en even napraten maakt de dag compleet. heb weer genoten van je post. Kijk al weer uit naar de blauwe mandjes vorderingen.

    Liefsssss,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, ik kan me wel vinden in jouw R's... Het is heerlijk om ongestoord aan je hobby te kunnen werken en het is goed om tussendoor weer even wat anders te doen.
    Je nieuwe quilt-in-wording is veelbelovend, wat een mooie tinten heb je bij elkaar gezocht en alles zo keurig aan elkaar gezet!
    Heerlijk hรจ, nu alles in de tuin zo volop in bloei staat. Daar kijk je elke dag toch op.
    Leuke foto van jullie samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat word dit weer een plaatje, je quilt!
    Bij ons op moment weinig bloemen. Heel veel is verdronken en bedorven door het weer van de laatste tijd. Gelukkig begint de moestuin wel zijn best te doen. De slakken pakken steeds dezelfde plantjes. Grappige foto van jullie samen met de scootmobiel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. blijft belangrijk vind ik die drie R's ik gedij er ook goed op. Leuke foto van jullie, fijn dat je zo samen op pad kunt blijven gaan. En ruimte voor een nieuwe quilt is altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig samen nog even napraten nadat je op stap bent geweest-- leuk dat de buurvrouw jullie op de foto heeft gezet.
    Je nieuwe quilt wordt weer mooi en lijkt me zo heerlijk om rust te hebben om geregeld even met de lapjes te werken.
    Maar wie weet komt dat hier ook weer nadat de laatste dozen zijn uitgepakt en alles eenkleurig heeft gevonden. Eindelijk rust na zoveel jaar ziekenhuis afspraken en hoop dat dat ook zo blijft.
    Geniet van je mooie tuin en bij het vorige huis had ik ook een vaste zachtroze fuchsia naast die ,die jij ook hebt. De zachtroze had zich helaas tussen de tegels genesteld en kon niet mee,de andere gelukkig wel.
    Fijn weekend en groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen