donderdag 5 mei 2011

Lekker naar de bee en nieuw leesvoer.

Eerst even over een reactie die ik kreeg van een bezorgde moeder, op mijn vorige blogje over ons mooie Beatrixpark.
Ze schreef dat haar dochter sinds kort een flatje heeft aan het Beatrixpark en dat ze nu pas zag hoe mooi het daar is.
Het leek haar in dat park te gevaarlijk voor een meisje alleen en dat in Utrecht.
Lieve moeder Gea, ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is, je dochter in de grote stad, maar het park is echt niet gevaarlijker (vooral overdag) dan elke andere plek in Nederland, ook in het mooie en rustige Drenthe gebeurd helaas wel eens wat.
Als het goed weer is lopen er redelijk wat mensen door het park, dus echt alleen ben je daar niet.
Het is mooi en veilig! Ik loop er al 25 jaar 3 x per dag, en kom er eigenlijk alleen maar aardige mensen tegen.
Maar ik vond je reactie erg leuk, bedankt!

Gisteren ben ik weer gezellig naar de bee in Benschop geweest.
Vroeg op staan is niet mijn sterkste kant, zeg maar mijn allerminste kant, maar het moet maar, want we beginnen daar om 9 uur. Tot 12 uur, dus wel lekker lang, dus veel tijd om te kletsen, te kijken en ook wat te doen natuurlijk.

Het is ook erg leuk om naar elkaars quilts te kijken. Hier zijn we in discussie over hoe en met welke kleur garen deze mooie kerstquilt van Lida gequilt zou moeten worden.
Ja, de dametjes zijn druk in overleg, maar dat is heel leerzaam, want ieder heeft natuurlijk haar mening, en misschien is het wel zo dat de meeste stemmen gelden. We wachten het af, maar hij wordt erg mooi.

En heerlijk, vandaag viel er weer nieuw leesvoer in de bus! Daar ga ik altijd lekker voor zitten, maar lees er toch iederen dag maar een klein stukje in, om er zo lang mogelijk mee te doen.
Iets lekkers moet je toch ook altijd langzaam eten niet?
Maar wel even snel doorbladeren om te kijken wat er allemaal voor moois in staat.

Een artikel over de prachtige quilts van "onze" Mariet Soethout, die waren tentoongesteld tijdens de Patchwork en Quiltdagen in Vijfhuizen.
Dat ziet er weer uit om van te smullen, om jaloers op te worden! (Zou ik allemaal wel willen maken.....)
Wat zo mooi is: haar quilts zijn aan de achterkant net zo mooi (patchwork) als aan de voorkant!

En dames, als iemand van jullie soms ruimte en tijd over heeft (wie niet?), dan kunnen we onze hobby uitbreiden door antieke poppenbedjes te kopen en daar mooie kleine mini quiltjes voor te maken.
Ook poppenhuisbedjes met nog kleinere mini-mini quiltjes is een optie.
Die mevrouw heeft 300 bedjes en 5000 quiltjes voor op die bedjes. Ga er maar aan staan.
Het is echt heel mooi, maar helaas, dan moet ik eerst een groter huis kopen (misschien dan toch maar dat boerderijtje met pony's en kipjes? En dan gelijk maar met een extra grote schuur erbij!)
"Gelukkig" staan er ditmaal geen "Wil Ik Nog Maken" quilts in, want mijn lijstje is al lang genoeg.
Alle nadeel heeft dus zoals gewoonlijk weer zijn voordeel.

1 opmerking:

  1. Oh Floor, die kleine bedjes!! Die zou je toch direct willen aanschaffen. Maar ja, de ruimte en de tijd....
    Goed van je dat je die bezorgde moeder even hebt gerustgesteld.
    Leuk dat je zo van de Bee kan genieten en van elkaar werk. Lieve groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen