zondag 25 september 2011

Joepie, mijn Amish Sunshine and Shadow quilt is af!!!

Van de week was het dan zover, mijn Amish Sunshine and Shadow quilt is klaar!


Toen ik er pas aan was begonnen (knippen van alle mini blokjes) begon ik ook eind november 2010 deze weblog.
Ik heb mijn blog dus vernoemd naar deze quilt, omdat ik dat patroon zo mooi vind, en omdat het leven uit zonneschijn en schaduw momenten bestaat.

De achterkant (ook al paars!) met de duizende quiltsteekjes.
De rand ging als een trein door de stof zonder naadjes, maar het middenstuk viel een beetje tegen, want om de 3 cm was er weer een naadje waar ik met mijn mini naaldje doorheen moest.
Maar gelukkig is het allemaal gelukt.
En nu hangt hij mooi te wezen boven mijn eettafel.
Natuurlijk geniet ik er dagelijks van tijdens het eten en als ik de kamer binnenkom. Hij straalt me tegemoet!
Wel jammer dat mijn wollen Welsh quilt het veld moest ruimen voor deze, want de ruimte is beperkt in huis.

Inmiddels ben ik begonnen met het knippen van de Japanse indigo lapjes. Want ja, als je het één af hebt, mag je beginnen met iets nieuws nietwaar?
Ik had 3 pakketjes 10 x 10 cm lapjes gekocht van 25 verschillende stofjes. Daar had ik eigenlijk nog niet genoeg aan voor de quilt die ik wil gaan maken, en Inge was zo lief om me wat van haar lapjes te sturen.
Mooie indigo lapjes, en allemaal andere dan die ik al had!
Nogmaals bedankt lieve Inge, je bent een schat!

Ik knip er gelijkzijdige driehoeken van en naai ze dan afgewisseld met verschillende effen blauwe en beige lapjes aan elkaar. Een heel eenvoudig maar mooi patroon waarbij het dessin van de stof mooi uitkomt.
Hier liggen de stapeltjes verschillende driehoekjes al klaar en op het snijgedeelte de lapjes van Inge die ik vanmorgen ook geknipt heb.
Het is een feest om met zulke mooie stofjes te werken, maar ook deze prachtige stralende dag was een feest!

7 opmerkingen:

  1. Hoi Floor,

    Wow, wat is je Amish quilt mooi geworden en zóóó prachtig gequilt! Ik ben jaloers op jouw quiltwerk, echt waar. Nog in geen 100 jaar gaat me dat lukken. Jij hebt echt talent, hoor!
    En wat leuk dat je de blauwe lapjes op deze manier gaat verwerken. Dit gaat ook weer een supergave quilt worden. Het ziet er nu al zo gezellig uit.
    Nou fijn toch, dat je mijn lapjes kan gebruiken. Hier lagen ze toch maar te liggen. In mijn "Grietje" staan ze niet mooi. Raar is dat soms hè, denk je dat ze er prima bij passen en dan is het toch "net niet".

    Fijne dag!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hangt je nieuwe quilt daar mooi zeg schitterend. Ja en nu het volgende project, dat was al uitgedacht zie ik. Veel plezier ermee echt een werkje om snel op te pakken en je lekker te nestelen op de bank. Geniet van het mooie weer, dit duurt vast geen weeeken. Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Floor, vandaag is het alleen maar sunshine op je blog!!!! Wat een pracht is je quilt! Wat zal je er blij en voldaan mee zijn.
    Ook al die blauwe lapjes.....zo'n mooi gezicht daar uitgestald op je tafel. Heerlijk hè, om zo bezig te kunnen zijn. Wat kunnen wij daar toch van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Floor wat is hij mooi geworden! En die schitterende blauwe lapjes beloven ook weer een schitterend resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk Floor, dat je quilt klaar is, en hij is prachtig geworden. Heel mooi, en je kleuren zijn super. De plek boven de eetkamertafel is een prima plek om quilts te tonen. Ik ben benieuwd naar je vorderingen met de Japanse stoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Floor, gisteren zagen we de uitzending "Erica op reis" op tv. Ze bezocht een sjamaan in Guatemala die een quilt op haar bed had. Die quilt bestond uit effen en gekleurde driehoekjes, net zoals jij gaat maken van de blauwe lapjes. Het is een kleine wereld en quilters zitten overal. Succes met de lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig die Japanse lapjes. Mag ik vragen waar je die pakketjes hebt gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen