zondag 25 maart 2012

Op lapjesjacht in Zutphen.

Als je op lapjesjacht in Zutphen gaat, kan dat maar één ding betekenen:


Natuurlijk, Petra Prins, een winkel vol met prachtige stoffen met een antieke uitstraling!


Met de gezellige ruimte voor cursisten en vol met schitterende quilts! Kijk eens naar die quilt op de achterwand, wat een prachtig exemplaar!


Zoals ik al eens geschreven heb, ga ik t.z.t. de Mrs. Vigor's quilt maken die in de Quiltmania heeft gestaan.
Deze mooie lapjes heb ik al in huis, waaronder hele mooie antieke damasten rozenstofjes.


Vooral de groene rozenstof (waar ik ook hele mooie randstof van heb) heeft een moeilijke kleur, dus dat valt niet mee om een kleur te vinden die daar bij past.
Maar het is heerlijk zoeken tussen de bakken met lapjes.


Ik had kleine lapjes van de stoffen die ik al heb in een mapje meegenomen, om het zoeken makkelijker te maken.
Dus even kijken of dit wel bij dat past.......
Deze niet..... deze wel.... deze wel....deze wel...........o en deze is ook mooi.......

Inmiddels was mijn vriendin Gea ook in de winkel aangekomen, want na 2 uur openbaarvervoer ging ik niet direct weer naar huis, maar een nachtje bij haar logeren, ook heel gezellig om even bij te praten.


Maar eerst nog even naar De Pelikaan, ook een leuke winkel om even te snuffelen, niet te lang natuurlijk, want het terras zag er erg verleidelijk uit.


Nee, ik was echt met mijn vriendin, en niet met deze aardige meneer, waarmee in een heel gesprek heb gevoerd.
Ik hoorde hem tegen iemand anders op het terras zeggen dat mannen veel gemakkelijker zijn dan vrouwen, nou dat kon ik niet op me laten zitten, dus mengde ik me meteen in het gesprek.
Hij beweerde wel een heel gemakkelijke man te zijn...... ach er zijn altijd uitzonderingen op de regels nietwaar? :-)


Na het zonnebad en de warme chocolademelk met slagroom, liepen we naar de auto van Gea, terwijl ik ondertussen genoot van de prachtige oude gebouwen die Zutphen rijk is.


Als ik zo'n mooi oud gebouw zie, denk ik altijd: "wie zou die stenen gemetseld hebben, wat voor leven leidde die man destijds?" Zou dan zo graag even terug gaan in het verleden......


En als een echte toerist moest ik natuurlijk even poseren bij de prachtige oude toegangspoort van Zutphen, echt een plaatje (ik bedoel de poort hoor...)


Bij Gea thuisgekomen kreeg ik wat leuke pakjes, nog voor mijn verjaardag. Dit leuke zakje zaad zat er ook bij en wil ik jullie even laten zien: echte Amish pompoenzaad!!! Nou als dat niet bij mij past!
Het nadeel is dat het grote pompoenen zijn van 10 - 20 kg, die krijgen we nooit opgegeten. Op de volkstuin telen we altijd een minisoort. Maar alleen het zakje is al een kadootje.

Na een hele avond gezellig gekletst te hebben, ging ik de volgende ochtend weer naar huis.
Weer terug met 3 treinen.
Het was een leuk lapjes avontuur, zou ik toch wel vaker willen doen.

O, jullie willen nog weten wat ik nou eigenlijk gekocht heb.
Zal ik dat nou wel allemaal laten zien........
Nou vooruit, niet verder vertellen hoor....het is namelijk best wel veel......


Mooi hè, ik ben heel erg blij dat ik zo goed geslaagd ben, en dat ze zo goed passen bij de lapjes die ik al had.
En dan komt nu het moeilijkste nog.....
hoe kan ik me beheersen om niet alvast te beginnen. Je weet wel, alvast een klein stukje doen om te kijken hoe het wordt.
Echt een klein stukje en dan hou ik op, echt waar.......
Nee, dat gaat me nooit lukken, dat heb ik wel gezien met mijn Japanse poppenquilt, daar ging ik toen ook maar mee door totdat hij af was.
Nee, nee, nee..... eerst mijn Amish quilt afmaken, daarna komt Mrs. Vigor aan de beurt..... denk ik..... probeer ik....... doe ik..... echt waar...........zucht...

12 opmerkingen:

  1. Wat gezellig allemaal, Floor! Het is ook een heerlijke winkel hè. Je hebt prachtige lapjes uitgezocht en ik kan me voorstellen dat je een stukje wilt proberen. Doe het toch gewoon, joh. Dan geniet je nog meer van je aankopen. Het is zo lekker om te wisselen en jij krijgt die Amish quilt echt wel af. Wat maakt het uit of het een paar maandjes later is dan gepland. Mijn Ikorniquilt moet ook tussendoor, nou ja bij mij moet wel meer tussendoor LOL. Geloof het of niet, inmiddels zijn er toch 5 van de 9 blokken gequilt. Ik schrijf er niet over maar ik quilt echt wel, hoor.... tussendoor dus.
    Lachen, dat je zomaar een vreemde man aanspreekt, maar wel herkenbaar. Ik kan ook nooit mijn mond houden.
    Nou, alvast veel plezier met Mrs. Vigor hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk logje allemaal Floor, zalige stofjes, die passen zonder uitzondering allemaal hier tussen de voorraad qua kleuren,en heel Zutphen is een feestje vind ik ook altijd, gelukkig is het ver van hier ( nou ja...gelukkig....) de pelikaan is ook altijd zo leuk. Ik ben zo benieuwd naar je Ms. Vigor, ik ben er ook mee bezig, nog maar klein stukje hoor, maar wel leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat zal je genoten hebben van de lapjes en het terras in de zon. En dan nog een leuk gesprek als toegift ook altijd leuk.

      Veel plezier heb je nu echt al de stofjes in huis of nog een ritje Zutphen of misschien Amsterdam?

      Groetjes Ria.

      Verwijderen
  3. Ben benieuwd naar de vigor quilt mooie lapjes heb je,

    gr noa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te zien een prachtige dag en wat een mooie lapjes heb je gekocht !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk bezoek heb je gebracht aan Zutphen. Het is nooit een straf om in de snoepwinkel van PP rond te kijken, en ook bij de Pelikaan kom ik erg graag (met natuurlijk de uitgebeide Koffie Pelikaan ^_^) Geniet lekker van je mooie aankopen, de stoffen zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoor je hier bijna zuchten, haha. Van het genieten en van, tja...wat zal ik ....beheersen .... Jammer dat Zutphen hier zo ver vandaan is, wat een winkel en wat een prachtige quilt hangt daar!
    Je bent super geslaagd Floor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo te lezen echt een dag met een gouden randje. Tja en Petra Prins...... (Zucht) Het is elke keer zo moeilijk om daar niet te veel te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat leuk dat je ook naar Zutphen bent geweest. En wat heb je mooie aankopen gedaan, ik vind het altijd zo moeilijk kiezen tussen al die prachtige stoffen en boeken enz. En dan de Pelikaan ook al zo mooi en leuk om daar even heerlijk rond te snuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh zo'n mooie stad Zutphen. Fijn dat je zo goed geslaagd bent met je lapjes en je bent wel streng hoor dat je nog niet mag beginnen met die nieuwe lapjes...ik hoor ze hier al roepen: neem mij, neem mij.....Heerlijk weg geweest als ik het zo lees en een leuke man ontmoet ook nog....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, Zutphen heeft geweten dat Floor is geweest! Het is inderdaad een snoepje van een stad. Heb Mrs. Vigor's quilt gegoogled, had er nooit van gehoord. Dat wordt prachtig met die mooie lapjes, kan me voorstellen dat je niet wachten kunt om er aan te beginnen. Alleen loop je dan wel het risico dat de beren boos worden. Wat zit het leven toch vol problemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk, die quilt zal prachtig worden
    ben alvast benieuwd naar de pompoenen
    knuff, vero

    BeantwoordenVerwijderen