zondag 1 april 2012

Blije hartjes en verdrietige lapjes.

Na mijn Petra Prins avontuur van verleden week (zie vorig logje) is mijn toch al weinige energie nog minder geworden. Ondanks dat ik er van genoten heb, wil het maar niet beter met me gaan, dus dan maar een rustig werkje opzoeken.


Wat te denken van deze fleurige hartjes van mijn Amish stofjes! Daar moet je toch wel vrolijk van worden, niet? (Ik zag in een Libelle zo'n hartje van denimstof, dat leek me wel wat).


Deze hangers van de Wereldwinkel hangen al een tijd voor het raam bij de buitendeur, maar de kleuren zijn helemaal verbleekt, dat kon zo echt niet langer, een doorn in mijn quilters-oog.


Dus in het begin van deze week, met dat prachtige weer op mijn bankje in de zon gaan zitten met mijn kleurige lapjes.


Niet alleen naaien, maar ook af en toe even kijken naar alles wat er al bloeit.


En genieten van de kleuren....



en van deze lieve bos-anemoontjes, die zich steeds meer uitbreiden in de tuin.

Maar toen ik zo lekker op mijn bankje zat te werken, hoorde ik vanuit het dakraam roepen.... heel zachtjes hoorde ik mijn naam.... maar eens even boven kijken dan....


Het kwam inderdaad uit mijn quiltkamer, het waren mijn nieuwe lapjes die ik verleden week had gekocht.
Ze wilde ook aandacht zeiden ze.
Ach die stumpers, iedere keer als ik boven kom geef ik ze een knuffel. Dus nu ook maar even een extra aaitje en een complimentje dat ze zo mooi zijn.
Toen waren ze weer tevreden, maar uit een andere hoek kwam toen ook protest....


"En wij dan? Wij liggen al heel lang hier in dit doosje te wachten totdat we een quilt mogen worden!"
Dat is waar, maar ik heb ze nu beloofd dat ook zij over een paar maanden aan de beurt komen.
Tevreden kropen ze weer op hun plek in het doosje.
Maar ze komen niets te kort hoor, ik haal er af en toe een lapje uit, vouw het open, geniet er van en stop het weer terug. Wat zijn ze toch mooi, eigenlijk zonde om ze te verknippen vind ik.

Terug maar weer naar de tuin en de zon, verder naaien aan mijn hartjes.


En kijk eens hoe leuk dat staat?
Waar een weekje rust al niet goed voor is. Maar hopelijk komt het snel weer goed, want ik wil zo graag verder met alles waar ik mee bezig ben, want zonder energie wordt het genieten best moeilijk.
Maar iedere keer als ik naar buiten en weer naar binnen ga, geniet ik toch een klein beetje van deze zonnige hartjes....

8 opmerkingen:

  1. Al die hartjes zijn als een hart onder de riem, geven hoop op meer en beter. Gewoon kalm aan doen hoor, net als de lapjes boven in dat doosje, af en toe een knuffel en dan weer lekker op je bankje (of ergens anders) met een gezellig werkje. Komt wel weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Truus Huijskes1 april 2012 om 22:07

    Fleur, wat sneu voor je dat je uitstapje dit gevolg heeft. Probeer toch te genieten van je prachtige tuin en de mooie nieuwe lapjes. Die lopen niet weg en blijven wel op je wachten. Hopelijk kun je gauw weer aan de slag. En de herinnering aan je belevenissen in Zutphen kan niemand je afnemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien ligt het ook wel aan de omgeving. Ik woon in de buurt van Zutphen en werk in Warnsveld en ik voelde me de vorige week niet veel beter. Kop op, zet de schaar in de lapjes. Petra heeft er nog heel veel..........Mocht je te weinig hebben, zeg je het maar. Ga ik voor je naar Petra en geef het mijn dochter mee, want die woont in Utrecht. Ergens meende ik gelezen te hebben dat je in Utrecht woont, kan het nu niet terug zoeken.
    Gezellig maandag gewenst, ALice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He, wat vervelend dat je gezondheid je even zo laat zitten. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt, vooral nu met het voorjaar voor de deur. Je kleurige hartjes zijn erg leuk geworden, lekker vrolijk. Beterschap en geniet van je lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Floor, ik heb dit logje gemist, waarschijnlijk omdat de puf even weg was. Ik was echt helemaal PC- en dan vooral blog-lees-moe.
    Ik lees dat jij ook niet echt in je gewone doen bent en gebrek aan energie hebt. Ach, komt vast wel weer goed. Je bent lekker bezig geweest met deze superleuke, vrolijk gekleurde hartjes en ze hangen énig naast je voordeur.
    Word maar snel weer de oude en aai af en toe je lapjes, daar word je ook blij van!

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk die hartjes Floor, brengt mij op een idee voor als je hier naar de living-keuken gaat :)
    knuff, vero

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke hartjes.... waar een weekje minderen al niet toe kan leiden. En de andere lapjes? Ach met een beetje TLC willen ze wel wachten tot ze aan de beurt komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, dat is jammer dat je energie een beetje op is Floor, hopelijk komt het snel weer terug, het koude weer werkt misschien ook niet zo mee? Het beste met je, misschien een beetje lezen in leuke bladen en je overgeven aan je lijf? Er komen vast ook weer betere tijden.

    BeantwoordenVerwijderen