zondag 22 april 2012

Sterren, beker en viooltjes.

Ben druk bezig met het quilten van m'n huisjesquilt en het naaien van de vingerhoedjes, maar tussendoor werk ik ook aan mijn Amish quilt.
Die schiet nu lekker op, en het is leuk om te zien hoe hij langzaam groeit.


Nog 3 blokken te gaan en het middenstuk is klaar.
Daaromheen komen nog 3 randen. Eerst een smalle rand donkerblauw, dan een smalle blauw/groene rand, en tot slot een brede rand donkerblauw, waarin ik me dan weer lekker kan uitleven met het quiltwerk.

Op verschillende blogs zie ik regelmatig van die mooie bekers langskomen op de foto's.
Dan zitten de dames gezellig te quilten samen, met wat lekkers en koffie en thee in die mooie bekers van Emma Bridgewater.
Al een tijd ben ik aan het zoeken naar ééntje waar ik helemaal weg van ben, en opeens zag ik hem:


Vinden jullie het geen beeldje? Ben gek op bessenafbeeldingen en dan de tekst!
Aan de andere kant het begin van de tekst:


"There's nothing like a cup of tea in the garden".
Nou wat zeg je me daarvan, dat is toch de ultieme beker voor mij?
Ik zie me al zitten met deze mooie beker vol lekkere thee in de tuin.
Op het tafeltje naast mij staat hij naast mijn naaispulletjes en lapjes mooi te zijn.....
De vogeltjes fluiten, de bloemen geuren, de zon schijnt.......
Maar nee, daar moet ik dan nog even op wachten, want het weer werkt nog niet mee.


Hopelijk kan ik eerdaags met mijn nieuwe beker in de tuin zitten en lekker genieten, maar zolang geniet ik maar van deze mooie pot met viooltjes naast de voordeur.......

7 opmerkingen:

  1. Als je er oog voor hebt is er heel veel te genieten Floor. De een dat hij naar bed toe gaat, en de ander als hij eruit komt.

    Maar je nieuwe quilt wordt mooi hoor, ik ben benieuwd naar de rest. Je weet ik hou van wat afwisseling in kleur en vormen. Maar smaken verschillen en dat brengt de jus aan het leven.

    Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu had ik net een bericht voor je gemaakt, maar deze is ook niet terug te vinden. Heb je hem wel gehad?

    ALice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee dus, want dit berichtje zie ik terug.

    In het kort nogmaals, ik vind de Amish mooi, maar ben het gaandeweg gaan waarderen. Het door quilten is dan ook zo'n precies werkje omdat je op effen stofjes de steekjes zo goed kunt zien. Zelf ben ik meer van de bloemen (rozen)
    De beker vind ik Super. Heb deze nog niet eerder gezien.
    Toen ik 60 werd dit jaar hebben ze mij er ook mee verrast. Vogels en kippen staan er op. Past ook bij ons. We wonen op een boerderij (zonder vee)
    Gr. Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je amish in een woord geweldig! Een plaatje, ik heb ook amish stoffen liggen ,nu nog wat tijd. Je mok is een snoepje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi he Floor die Amish, zal een plaatje worden :))
    mokje is een scheetje he, hou ook van de bessen :)
    knuff

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi worden je sterren. Veel werk joh, maar ontzettend leuk.
    O ja, daar verlang ik ook naar. Ik heb wel niet zo'n mooie beker, maar om lekker buiten te zitten met een bak thee, een handwerkje en genieten van warmte en bloemen..... Maar dat komt wel hoor. Prachtig die violen, zo'n mooie kleur blauw. Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De sterren worden erg mooi en de beker helemaal geweldig. Dat wordt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen