zondag 17 maart 2013

Ben gek op kipjes.

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties die ik op mijn blog en per mail kreeg op mijn vorige berichtje over de ziekenhuisopname van mijn man.
Hij is na 8 dagen weer thuis, maar het gaat helemaal niet goed, maar er kan verder niets meer worden gedaan, dus wachten we af of hij nog een treetje hoger komt de komende weken.
We hopen er het beste van, meer kan je niet doen.

Omdat de nieuwe Quiltmania maar niet komt, ben ik gezellig in de oude nummers gaan snuffelen en kwam toen deze leuke kipjes tegen.


Ik ben gek op kipjes en vind deze quilt dan ook erg leuk.
Nu heb ik boeken met miniatuurquilts, maar nee ik wilde deze, maar dan in het klein.
Dus het patroon verkleind en aan de slag met mijn flannelen lapjes die ik nog had.
Maar het werd helemaal niet naar mijn zin.....


Dus heb ik een stapeltje 10 x 10 cm lapjes gekocht van oud-Hollandse stofjes.
Leuk, want dan heb je 50 lapjes van 25 verschillende stofjes.


Toen lekker knippen en uitzoeken welke kleur waar komt en of de kipjes naar links of rechts moesten kijken.
Er ziten ook twee mandjes in met eitjes.... ja, want dat doen kipjes hè, eitjes leggen!
Zien jullie daar helemaal geen kipjes in? Mmmmmm, ja erg duidelijk is het nog niet....


Maar als ik er even wat rode kammetjes en snaveltjes aanleg, en een oogje, dan lijkt het direct op een kip!
Als ik er een mini naadje aanknipte (en het staartje dwars) kon het kipje net uit een 10 x 10 cm lapje.
Het blokje meet nu 8 x 9,5 cm.


Er is ook al een mandje klaar met verse blauwe eitjes (beetje bleek op de foto helaas)...

Voor mijn verjaardag had ik ook nog geld gehad van een vriendin, daar heb ik dit boek voor gekocht:


Een erg mooi boek. Er staan nieuw gemaakte quilts in die zijn gemaakt van antieke Bunschoten-Spakenburgse stoffen.
Ze hebben afgelopen jaar op een tentoonstelling gehangen in Spakenburg, en daar is nu een boek over gemaakt.
Zal jullie een paar mooie foto's laten zien:


Kijk, best een moderne quilt, maar wel van oude stofjes van moeders jakjes. Prachtig toch?


Het boek is niet in de winkel te koop, maar alleen te bestellen bij:
Quiltboek@gmail.com en kost 19,95 plus verzendkosten.


Tot slot een foto van mijn privé tortelduifje in mijn nog steeds kale wintertuin.
Ik kon met mijn toestelletje niet meer inzoomen (even klik voor groter), maar hij zit op mijn zelf geschilderde Aboriginal grafpaal die ik op het grafje van één van mijn poezen heb gezet.
Ze zit daar vaak, of op het puntje van het voederhuis.
Het is een echt paalzittertje.... en dan maar wachten op lekkere zaadjes.....

13 opmerkingen:

  1. Ach,ik heb helemaal je vorige bericht gemist...
    Wat naar dat het nog steeds niet goed gaat met je man. Hopelijk knapt hij de komende dagen toch nog iets op.
    Veel sterkt hoor!!
    En wat een prachtige kipjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word een beetje verdrietig van het bericht dat het helemaal niet goed gaat met je man. Maar gelukkig heb je hem weer lekker bij je thuis. Kan je lekker naast hem gaan zitten met je lapjes terwijl hij rust.
    Wat een prachtig quiltje ben je aan het maken. Leuke Hollandse lapjes. Een paar van die stofjes die je hebt gebruikt heb ik gebruikt bij jongste in haar kamer (gordijn en kussen meegemaakt).
    Je moet best gaan haasten, want het is zo Pasen. Maar als het niet lukt, kippetjes zijn altijd leuk.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat naar dat het nog niet goed gaat met je man. Ik wens jullie heel vel sterkte toe. De kippenquilt wordt mooi met deze stoffen en wat een mooi boek, de tentoonstelling heb ik vorig jaar bezocht het was echt geweldig mooi om al die quilts te zien van die oude stoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat het snel weer wat beter gaat met je man, lijkt mij erg vervelend om te horen dat ze verder niets kunnen doen. Die kippenquilt herken ik wel, die staat ook al een tijdje op mijn verlanglijstje. Leuk dat je die op dit formaat gaat maken, en deze stofjes: ze komen mij bekend voor ^_^ Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat akelig dat je man zo ziek is, ik hoop dat het toch gauw weer beter gaat. Sterkte samen. Gelukkig vind je wat afleiding in je lapjeswerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig weer samen thuis. Zet 'm op lieve alletwee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ontzettend leuk die kipjes. Wat klein Floor!! Knap hoor en enig gedaan met die lapjes.
    Wat een mooi boek lijkt me dat! En je tuin ziet er toch al heel gezellig uit. Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel verdrietig, dat bericht over je man. gelukkig dat hij weer thuis is. Veel sterkte samen!
    Je kipjes zijn schattig, wat zal dat mooi worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niet leuk dat het niet goed gaat met je man, maar toch fijn dat hij thuis is. In het ziekenhuis word een mens ook niet vrolijker. Sterkte hè, jullie alle twee.
    Wat een schattige kippetjes! Helemaal leuk wordt dit quiltje. Voor mij dit jaar geen paasquiltje. Ik heb én te veel andere dingen te doen én nog wel het een en ander liggen aan paasquiltjes, kleintjes weliswaar maar ik hang ze mooi op.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Without the neeԁ fοr watering the roοts οf a trеe іt is
    futile to сount on it tο ԁevelοp and
    gіve us luscious fruits, colorful flowers and so foгth.
    These productѕ are normally loоked at in all forms οf properties, even
    thоse that usuallу aгe nοt
    meant tο be 'green'. * Chineѕe pіzza: Βest unbaked
    pizza dough with hoisin sauce, sliced inexperienced peppers and onions,
    and sauteed shіtake mushrooms.

    My ωeb pagе flppp.org

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hoop dat je man snel een trappetje hoger komt. Lijkt me een heel akelige situatie.
    Je kipjes zijn hartstikke leuk! Ik vind ze nog mooier dan in het voorbeeld van Quiltmania.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Floor,,
    Mijn naam is Loes en ben sinds kort lid van de qulitbee de lekstekers, ik heb het daar erg naar mijn zin, ik vond het leuk dat jouw quilts er hingen ik vond ze prachtig een genot om naar te kijken zo mooi gequilt, jammer dat je niet meer kan komen, want ik had nog veel van je kunnen leren. Fijn dat je de tentoonstelling zo mooi vond,
    Groetjes van Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Floor,,
    Mijn naam is Loes en ben sinds kort lid van de qulitbee de lekstekers, ik heb het daar erg naar mijn zin, ik vond het leuk dat jouw quilts er hingen ik vond ze prachtig een genot om naar te kijken zo mooi gequilt, jammer dat je niet meer kan komen, want ik had nog veel van je kunnen leren. Fijn dat je de tentoonstelling zo mooi vond,
    Groetjes van Loes

    BeantwoordenVerwijderen