zondag 10 maart 2013

Mijn eerste mandjes zijn klaar.

Het gaat niet goed met mijn man. Hij ligt sinds donderdag weer in het ziekenhuis en heeft het erg benauwd.
Vandaag heb ik een dagje vrij. Mijn broer, schoonzus en zoon zijn vandaag op bezoek.
Mijn man en ik mailen vaak hoor, dus ben ik op de hoogte van het wel en wee (vooral van het wee...).
Hij ligt momenteel alleen op een kamer wegens besmettingsgevaar, hij heeft een virus opgelopen, en dat is voor hem erg gevaarlijk.
Hoop dat het snel allemaal weer wat beter gaat.
Het is voor mij ook allemaal erg vermoeiend, maar gelukkig heb ik 's avonds nog even tijd voor mijn geliefde lapjes.
Nu dus ook even tijd om te bloggen en mijn eerste mandjes te laten zien, die ik de afgelopen weken gemaakt heb.


Dit zijn de eerste twee. Jullie hebben ze al gezien toen ze net geknipt waren, maar nu zijn ze dus klaar.
Twee maal hetzelfde patroon gebruikt, met verschillende lapjes.
Dat doe ik steeds zo, erg leuk die afwisseling.


Dit zijn de volgende twee blokken die ik gemaakt heb.
Is leuk werk om de stofjes uit te zoeken.


En dan deze twee, zijn ze niet enig!
Zo'n leuk modelletje, en die stofjes komen ook leuk uit zo.


De zes mandjes die ik nu klaar heb bij elkaar.
Zoals je ziet heb ik verschillende lichte achtergrond stoffen gebruikt om het wat spannender te maken..... spannender? dat is eigenlijk niks voor mij! Ben nu eenmaal een behoudend typje...  :-)


Kijk, dit zijn de achtergrondstofjes die ik heb uitgezocht (nou... zo spannend is dat nu ook weer niet...).
De kleine patroontjes die er in zitten hebben verschillende kleuren, zoals blauw, groen en rood.
Even klikken, kan je het misschien beter zien.

Voor mijn 65 ste verjaardag had ik van mijn kinderen en schoonkinderen geld gekregen om een mooi horloge te kopen bij de juwelier.
Door de kou was er nog niets van gekomen, maar van de week zijn man man en ik toch op een ochtend even naar de stad gegaan om iets moois uit te zoeken.
Het ging toen al niet goed met hem, maar het is gelukkig toch nog gelukt.


Deze schoonheid heb ik uitgezocht. Ik ben er heel blij mee, en denk steeds aan ze als ik kijk hoe laat het is (ook zonder horloge zijn ze in mijn gedachten hoor).


Zo, nog even van dichtbij laten zien (lijkt heel groot zo, maar ik heb maar een heel smal polsje). Mooi dingetje hè? Gaat mijn leven lang mee zei de juwelier. Hoop dat dat nog een hele tijd is, zodat ik er nog lang van kan genieten.
Daarna zijn mijn man en ik nog even heerlijk gaan lunchen.
Dat was heel lekker en gezellig en een mooie afsluiting van ons "uitje".
Ik moet er nog vaak aan denken nu hij zo ziek is......

10 opmerkingen:

  1. Oei, dat klinkt allemaal niet zo fijn voor jou en je man. Echt even de shadow-kant van het blog/leven. Ik hoop voor jullie dat het allemaal meevalt en dat hij snel weer opknapt. Gelukkig heb je nog je patchwork om je een beetje af te leiden.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè, wat akelig, Floor. Ik hoop dat het snel beter gaat met je man. Die rot virussen ook. Zeker voor mensen die al iets hebben zoals jouw man, zijn ze extra verschrikkelijk en ze gaan ook zo moeilijk weg. Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook zwaar is. Gelukkig dat je je een beetje kan ontspannen met je lapjes. Je hebt geweldige mandjes gemaakt. Ik vind ze echt heel schattig.
    Je horloge is prachtig en nu maar hopen dat je samen met je man gauw opnieuw een uitje kunt plannen en dat jij dan de tijd in de gaten houdt!
    Wens hem maar beterschap, maakt niet uit dat hij mij niet kent. En jij ook veel sterkte!

    Liefs,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel beterschap voor je man. Wat naar zeg dat hij in het ziekenhuis ligt ik hoop dat ze het virus snel kunnen aanpakken en hij snel weer iets opknapt. Je mandjes zijn prachtig en wat heb je een mooi horloge uitgezocht een prachtige herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé bah wat vreselijk dat je man weer in het ziekenhuis ligt. Hoop dat het virus gauw weer uit zijn lichaam is. Vooral als hij al zo verzwakt is dan moet hij er dit niet bij hebben. Heel veel beterschap.
    Fijn dat jij de afleiding van je lapjes hebt. Wat worden je mandjes leuk. Je gebruikt ook zulke mooie stofjes.
    En wat een mooi horloge heb je gekregen. Mooie wijzerplaat van romeinse cyfers.
    Groetjes en heel veel sterkte,
    Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie mandjes en een prachtig horloge. Maar wat akelig dat je man weer zo ziek is. Longen blijven een erg kwetsbaar gebied. Ik hoop voor jullie beide dat hij snel weer op mag knappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel veel beterschap het is nooit leuk dat iemand in het ziekenhuis ligt.
    Mooie mandjes dat is een keer weer iets anders is daar een patroon van

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat vervelend Floor, dat het niet goed gaat met je man. Ligt hij weer in Zeist, of ligt hij in Utrecht dit keer? Ik hoop dat het snel weer beter gaat en jullie weer wat meer rust krijgen. Ik hoop dat je tussendoor nog wat kunt genieten van je stoffen en mandjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het toch heerljk dat je in een moeilijke tijd je toch plezier kan beleven aan je hobby. Wat zijn die mandjes leuk!! En ik vind het wél spannend hoor, die verschillende achtergrondjes. Echt leuk.
    En wat een schitterend horloge heb je uitgezocht! Prachtig cadeau zeg. Kostbaar, vooral door de speciale herinnering aan jullie uitje. Heel veel sterkte Floor en ik hoop echt voor jullie dat het snel beter met je man gaat. Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte hoor en wat fijn dat je even ontspanning in je lapjes kunt vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat akelig dat je man in het ziekenhuis ligt. Ik hoop maar dat hij weer over het virus heen is, dat zijn zulke angstige uren die je dan meemaakt.
    Je mandjes zijn trouwens prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen