zaterdag 22 juni 2013

Judith op bezoek!

Vanmorgen kwam er bij mij heel gezellig quilt-bezoek, Judith van http://juudsquilts.blogspot.nl/.
We hadden al een tijd geleden afgesproken en vandaag was het dan zover.
Natuurlijk zou ze ook enige van haar quilts meenemen, want diewillenwealtijdallemaalzien!


Toen Judith binnenkwam, bepakt en bezakt, dacht ik echt dat er een hele quiltshow kwam, twee grote manden vol met spannende "lappen".
Quiltspulletjes, want we zouden ook nog samen gaan quilten en dat vrolijke gele plantje was voor mij.
Dat staat inmiddels lekker in de tuin te bloeien.
Nou Judith...... pak maar uit, laat de show maar beginnen!



Deze rode sterrenquilt, naar een ontwerp van Karin Pieterse, vind ik zoooo mooi!
Op de foto is het altijd minder, dat is zo jammer, maar ik had hem graag hier gehouden voor bij mij op de bank, maar ja dat mocht natuurlijk niet.


Wie kent hem niet..... de Dear Jane! Altijd mooi al die verschillende blokjes met die verschillende lapjes. Een quilt waar je uren naar kunt kijken.
Judith is al bezig met quilten, maar het is een grote lap hoor, zal nog wel eventjes duren eer hij op haar bed ligt.
Het is een kunst als je dit patroon zo mooi kan maken, want het is veel gepriegel, zo klein zijn die blokjes. Maar deze was echt prachtig gemaakt.
Ze heeft me ook nog het hele verhaal over de Dear Jane-quilt verteld.
Kreeg een hele privé lezing.


Deze quilt had ze "Veertig" genoemd, omdat ze 40 jaar was toen ze deze maakte.
Een leuke quilt met prachtige stofjes.


Van deze ben ik de naam weer vergeten, maar ook zo mooi!
En zo keurig die cirkels IN de stof genaaid. Is nog een top, maar nu al prachtig.
Ook een werkje voor "als ze tijd krijgt ".....ja tijd, daar hebben quilters altijd te kort aan toch?
Ze zeggen wel: "tijd heb je niet, tijd maak je", maar hoe dan?


Een sampler is natuurlijk ook altijd leuk. Daar begin je meestal mee.
Die blauwe stof vind ik erg mooi. Deze quilt heeft Judith bij de Amish laten quilten, leuk hè?
Moest hem wel weer zelf ophalen, maar ook dat is een heel avontuur.


Natuurlijk wilden we ook gezellig samen op de foto.
Een bruin beest was weer niet te houden en MOEST ook op de foto, kleine Charlotte.
Judith vond het ook een schatje. Welja, maak haar met al die complimentjes nog maar verwaander dan dat ze al is!
Nadat mijn man de mooie quilts van Judith had bekeken en deze foto had gemaakt, mocht hij naar boven, rust in zijn eigen kamer. Rust......hoezo dat? We hadden het alleen maar een beetje over quilts en zo.....viel best mee allemaal, hè Juud?
Maar hij vond ze wel mooi hoor.


Maar Judith wilde natuurlijk ook mijn quilts zien en er foto's van maken.
Ze wilde Charlotte ook op de foto, nou ja het kleine krengetje heeft het afgedwongen hoor.... ze kon er niet onderuit.
Hier werd ze even netjes in model gezet.


Natuurlijk ging ook mijn Mrs Vigor's quilt, die ik pas klaar heb (zie vorige berichtje) op de foto.


Veel foto's werden er gemaakt door Judith, die ze inmiddels met een erg leuk verslag op haar blog heeft gezet. Hier even klikken om het te lezen.
Boven in mijn werkkamer heeft ze heerlijk kunnen genieten van quilts, boeken, tijdschriften en vooral de lapjes die op tafel klaarlagen ter inspiratie voor mijn volgende quilt.
We zouden samen gaan quilten..... maar daar zijn we helemaal niet aan toegekomen, een ochtendje is ook zo om.
Mijn hoofd tolde toen Judith weer naar huis ging, ik voelde me helemaal doorgequilt.
Weet nu pas wat die arme lapjes moeten meemaken haha!
Maar ik had een hele leuke ochtend, en daar kan ik weer even van nagenieten.
Morgen een rustdag in mijn werkkamer....ook leuk!
Fijne week gewenst!

Floor
P.S.: leuk, heb nu al 70 volgers!

12 opmerkingen:

  1. Ik geloof zomaar dat het heel gezellig is geweest Floor met Juud die van alles te laten zien en vertellen heeft, leuk joh!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was zeker een gezellig ochtend. Dank je wel voor je gastvrijheid, het hele mooie mandala boekje, het lieve lapje, erg leuk. Maandag mag je mijn versie lezen! Goed weekend, geniet van je lapjes, je heerlijke quiltkamer, je lieve man, trouwe hond en natuurlijk Charlotte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk verhaal. En die prachtige quilts....om te watertanden. Die 'veertig' vind ik erg mooi, ook helemaal mijn kleuren. En die Charlotte is weer van de partij hoor, wat een nieuwsgierig aagje toch! Geniet van je rustige dagje morgen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een boel moois komt er voorbij!!
    Geloof dat de dear Jane ook op mijn verlanglijstje komt te staan. Net als die met de kompasrozen (ja blijf nu eenmaal een watervrouw).
    En ohhh wat liggen die lapjes daar mooi op stapeltjes bij jou in je werkkamer. Klaar voor morgen als je je opsluit in je eigen kamer.
    Groetjes en een fijn weekend.
    Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat veel moois laat en heb je gezien. Mooie foto's. Geen wonder dat jullie niet aan steekjes zetten zijn toegekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een inspiratie heb je na zo'n bezoek he? Geweldig zo'n private show en tell. Prachtig zijn jullie quilts (die ene aan de muur vind ik ook prachtig!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het kan niet anders dat jullie een topdagje hebben gehad !
    Nu lekker nagenieten, ja ?
    Liefs Sis

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Uren doorbrengen met Juud is absoluut geen straf. Daar weet ik alles van. Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Geniet lekker na.
    En je hebt er een volger bij hoor.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kom je toevallig tegen op Juud´s quilts, die ik al langer volg, nu volg ik jou ook. Prachtige quilts maak je!!Ik heb in Zeist gewoond en toen had ik nog niks met quilten,maar ´t winkeltje van Carol Cox in Utrecht staat op mijn vakantielijstje.
    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hallo Floor.

    ik kom via juud bij jou terecht. wat een heerlijke kamer heb je daar met al die tijdschriften en lapjes en ... oh zo veel moois. je maakt prachtige quilts en mrs vigor het is geweldig mooie kleuren .
    groeten christine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooohhh wat een mooie kapjes heb je liggen. Je hebt gewoin een eigen winkeltje. Bedankt voor je verslag. De quilts van Juud zijn erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had dit al een keer gelezen, en dacht dat ik een reactie had gezet. Niet dus. Wat heb je een leuke dag gehad, met al dat moois! Ik smul van die stofjes op je tafel......;o)

    BeantwoordenVerwijderen