zaterdag 18 maart 2017

Verliefd....

Wat zijn wij quilters toch vaak verliefd... ik lees het regelmatig op verschillende blogs.
Dat komt natuurlijk omdat wij oog hebben voor mooie mannen dingen :-)


Zo werd ik gelijk verliefd op die leuke hartjes blokken die Ingrid aan het maken is en waar ze helemaal verslaafd aan is geraakt.
(Deze foto heb ik met toestemming van Ingrid van haar blog mogen halen)


Misschien weten jullie nog dat ik met kerst een enorme stapel quiltstofjes van mijn schoondochter kreeg. Daarbij zaten o.a. heel veel mooie 10 x 10 cm lapjes en deze fatquaters met romantische stoffen.
Tja... dacht ik toen, wat moet ik daar nou van maken....
Toen kwamen de hartjes van Ingrid in beeld, dat leek me wel wat, maar dan toch wel een beetje anders.


Toen heb ik dit blokje bedacht. Daarin kan ik twee soorten stofjes gebruiken en hoekjes van pitkatoen.


Deze lieve romantische baby-stof zat ook bij de stofjes die ik kreeg.
Is het niet beeldig?


Maar er is zoveel leuk en mooi, soms ook gewoon een lapje uit mijn eigen voorraad.


Ook deze vlinder past er goed bij.


Of deze mooie grote roos.

Kleine roosjes...

Toen ik Simone wat lapjes stuurde voor haar vingerhoedquilt, kreeg ik van haar wat leuke stofjes gestuurd voor mijn hartjes quilt. Natuurlijk gelijk hartjes knippen :-)


Ingrid had helemaal gelijk toen ze me mailde dat je met hartjes maken niet kunt stoppen...
Kijk eens wat ik al gemaakt heb! Twintig leuke hartjes-blokken die al aan elkaar zitten.... snel verder met het volgende....
Oeps! Wat hoor ik daar.... dat lijken Sylvia en Jane wel... die liggen boven en verlangen naar een nieuw blokje... tja.... dan moeten de hartjes maar even wachten...

Maar mochten jullie nou een beeldig romantisch lapje over hebben of met een leuk plaatje er op van 8 x 8 cm in zachte kleurtjes wat leuk in mijn hartjes quilt past.... mail me maar hoor :-)
Zou ik wel leuk vinden...


Wat ik ook heel leuk vind is deze tentoonstelling op 26 tot 29 april in Amersfoort.
Schrijf het maar vast op in je agenda!
Het beloofd een prachtige tentoonstelling te worden met grote quilts van Di Ford en Petra Prins.
Het nieuwe boek van Di Ford is daar ook vast wel te koop, en anders in de diverse quiltwinkels.
Daar ga ik zeker heen, jullie ook?

Vandaag een regendag, maar ik heb genoten van de mooie dagen de afgelopen week.
Heerlijk wat in de tuin gewerkt en lekker in de zon gezeten.
Wat kan een mens toch genieten van een beetje zon!

Met of zonder zon, ik wens jullie een hele fijne week toe.
Liefs,
Floor

21 opmerkingen:

  1. Floor, je hartjes zijn hartveroverend, zo lief. En wat een mooie zachte kleurtjes. Helaas geen zon op dit moment maar ook van achter het raam is er al veel voorjaar te zien in de tuin zoals verliefde vogeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen wonder dat je helemaal verliefd op de quilt van Ingrid werd!
    Ik geloof dat ik het ook ben... Wat ontzettend leuk! Een hartje is zo'n mooie vorm en jij maakt er helemaal een geweldige vorm van door het hartje in de ruit te zetten, super...
    En ik zit te 'kwijlen' van die mooie stofjes. Elk blokje wordt met heel veel zorg en liefde door jou gemaakt, zo stel ik me dat voor...
    Geniet er van!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Floor. Ik weet niet of ik je adres nog heb. Mail het me anders dan kijk ik even voor stofjes. Je hartjes zijn enig!
    Ik ga de 28e april naar Amersfoort, kijk er al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk en mooi en lief zeg ! Nu ik je hartjes op je blog zie :o))
    Ik hoop voor je dat je veel lieve plaatjes en romantische lapjes erbij gaat krijgen !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat leuk je hartjes, dat blijft een leuk item, ik heb het járen geleden ook al eens gemaakt, kleine quilts, grote quilt,en wat vreselijk aardig van ingrid dat je haar foto mocht lenen zeg.En ja, ik ga ook naar Amersfoort is de bedoeling, dus wie weet, treffen we elkaar nog. Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Floor, wat leuk je harten-blokjes, zodra het mogelijk is zal ik zoeken in mijn voorraad, maar dat duurt eventjes hoor.
    Wij met ons clubje gaan op woensdag naar Amersfoort, de eerste dag, wat zou het leuk zijn als je dan ook kan.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Floor, wat leuk je harten-blokjes, zodra het mogelijk is zal ik zoeken in mijn voorraad, maar dat duurt eventjes hoor.
    Wij met ons clubje gaan op woensdag naar Amersfoort, de eerste dag, wat zou het leuk zijn als je dan ook kan.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Floor wat enig je hartjes en wat SUPER lief dat je aandacht geeft aan de tentoonstelling!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat schattig toch al die hartjes en zo leuk dat je er een ander blokje van gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke blokjes worden het zo, zal binnenkort even kijken of ik wat leuke lapjes voor je heb.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stuur je adres maar dan maak ik een leuk pakketje voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie hartjes. Lijkt me inderdaad heel verslavend! De romantische stofjes en kleuren die je gebruikt passen goed bij de hartjesvorm, vind het helemaal leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Overal zie ik ineens hartjes.
    Zo leuk!
    Ik hou me sterk ik doe niet mee.
    Moet wel bekennen dat ik met de weddingring ben begonnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er schattig uit. En lieve kleuren. Ben benieuwd naar de volgende serie. Het regent nog wel even, dus je kunt je tijd rustig gebruiken om harten te toveren. Groet Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen lieve Floor,

    Wauw wat een prachtige foto, wat is het prachtig
    wat Ingrid aan het maken is met al die hartjes!
    Dat is me daar toch veel werk, en wat een mooie
    kleurtjes heeft zij gebruikt.

    En de eerste twee nieuwe blokjes die jij hebt gemaakt
    vind ik zo superlief met die kindjes erin..wat schattig zeg..
    Die twintig nieuw gemaakte blokjes met ook die hartjes
    erin zijn toch SUPER!!!
    Wat een heerlijke bezigheid is dit toch!

    Een mooie tentoonstelling, wat een vreugdevol
    vooruitzicht om naar deze tentoonstelling te gaan,
    wat zul je dan ontzettend mooie dingen gaan zien,
    en veel inspiratie op doen...! Heerlijk vooruitzicht meis.

    Wens je een fijne week meis..liefs van mij XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, die hartjes zijn inderdaad verslavend en je kunt er zoveel leuke stofjes in stoppen. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schattige hartjes heb je er van gemaakt. Leuk om op die manier de lapjes te verwerken. Ik zal eens gaan kijken in mijn voorraad misschien zit er iets tussen.
    Fijne week ik hoop dat de zon weer gaat schijnen want nu lijkt het buiten wel herfst.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo lief die hartjes van Ingrid, en ook zo leuk dat jij ze dan weer anders doet. Het wordt een prachtige quilt op deze manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh Floor, wat een leuk project weer! En wat heb je al veel hartjes gemaakt. Ik zal eens in mijn kast en dozen kijken voor je .....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schattifg nieuw project, elk blok moet een feestje zijn om te maken! En een feestje om naar te kijken ...

    Hartelijke groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen