vrijdag 22 september 2017

Nieuw project.

Lieve lezers,
Eindelijk wil ik dan mijn nieuwe project laten zien, maar niet voordat ik jullie heel hartelijk bedankt heb voor de lieve reacties en mailtjes op mijn vorige blogje van 14 dagen geleden.
Die hartverwarmende reacties hebben ons veel goed gedaan.
Onverwachts werd mijn man met spoed in het ziekenhuis opgenomen waar hij 14 dagen gelegen heeft.
Gisteren werd hij daar ontslagen, maar kon nog niet naar huis.
Hij is nu in een revalidatiecentrum in de buurt opgenomen, dus gelukkig niet ver fietsen als ik hem wil opzoeken.
Hopelijk gaat het binnenkort zo goed dat hij weer naar huis kan.

Ik liet jullie laatst al zien dat ik een quilt ging maken uit dit boek:


Maar welke?????????


De quilt die op de omslag staat is het geworden, die vond ik gelijk al mooi toen ik dit boek, alweer een tijd geleden, gekocht had. Vesalius heet deze quilt, ontworpen door Petra Prins.
Vooral het geappliqueerde middenstuk vind ik zo mooi.


Dat middenstuk is gebaseerd op deze antieke quilt (foto van een klein gedeelte van de quilt).


Natuurlijk zit er een patroon in het boek, maar omdat er op de achterkant een ander patroon staat, is het lastig om de tekening over te zetten op de stof.
Dus alles afdrukken op A-4 papier dat in de printer zit.


Daarna alles precies zo snijden dat het patroon weer één geheel wordt.


Klaar!


Dan netjes recht op de achterkant van de stof plakken...


.... en op mijn grote lichtbak overtrekken.


Hij staat er op. (Dit had ik al weken geleden gedaan hoor.)


Dit is de achtergrond stof die ik er voor gekozen heb. Een mooie warme kleur met ietsje groenig er in.


Daarna heb ik uit een andere kopie die ik van het patroon heb gemaakt alle blaadjes er uit geknipt (die moeten er als eerste worden opgenaaid).


Dan leuk verschillende groene stofjes zoeken om de blaadjes uit te knippen en op het originele patroon te spelden. Kon ik goed zien of de kleuren zo naar mijn zin waren.
Bovenaan lichtere stoffen gebruikt dan onderaan.


Het naaien van de blaadjes op de stof ging soms iets te enthousiast!   :-)


Zo af en toe doe ik wat blaadjes. Zo leuk om te doen, lekker weer appliceren waar ik zo van houd!


Voor mij niet moeilijk doen met iets strijken of plakken op de achterkant van het blaadje en dan vast rijgen....
.... vastzetten met een paar spelden, de naadjes naar binnen vouwen en naaien maar.

Als alle blaadjes er op zitten komen de steeltjes aan de beurt. En weet je waar ik me het meest op verheug?
Op die mooie blauwe vogel. Maar helaas komt die pas op het eind.

Heb het deze twee weken erg druk gehad (en nog steeds natuurlijk), maar toch de meeste blogjes van jullie wel gelezen, maar niet gereageerd, dat ga ik eerdaags wel weer zoveel mogelijk proberen.

Ik wens jullie een fijne en gezonde week toe.
Liefs,
Floor

16 opmerkingen:

  1. Wauw Floor, wat een mooi project, een heel gepuzzel maar nu al zo mooi. Fijn dat je man uit het ziekenhuis is en wat dichter bij huis, voorspoedig herstel gewenst en voor jou hopelijk wat tijd voor wat mooie steekjes tussendoor. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig mocht je man het ziekenhuis uit. Nu zal hij hopelijk verder opknappen. Wat een nare weken zijn het voor jullie geweest. Ik wens jullie na al die shadow nu veel sunshine toe.
    Je hebt een prachtig project uitgezocht om te gaan maken. Kan me voorstellen dat je er met veel plezier mee bezig bent. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lukken maar dat laat je ons vast wel zien. Succes ermee en "good goan".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig nieuw project! Je kleurkeuze tnt geeft een warme sfeer. Ik ga het volgen en ben benieuwd naar hoe het gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat het weer wat beter gaat met je man. Wat een mooi project en je pakt het ook zo professioneel aan. Lijkt me een heerlijk werkje.
    Veel succes en groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het weer wat beter gaat met je man. En thuis blijft natuurlijk het ideaalste.
    Wat een super mooie quilt ga je weer maken.
    En die blaadjes zijn allemaal zo mooi!
    Heel veel succes, op naar het vogeltje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je man aan zijn volgende stap is begonnen. Hopelijk heb je hem weer snel thuis!
    Goed dat je zelf eenngoede afleiding hebt deze dagen. Het wordt vast weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed te lezen dat je man weer een stapje vooruit is. Hopen maar dat hij snel naar huis mag. Geniet jij intussen van je nieuwe project. Ziet er geweldig en veelbelovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie quilt om aan bezig te zijn als afleiding :o))
    Het beste voor jou en je man ( verder beterschap) gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtig werk ben je begonnen.
    Kleine blaadjes en steekjes.
    genieten voor jou.
    Fijn dat het met je man weer bet gaat, mag het zo door gaan, en spoedig weer naar huis.
    Fijne Zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn Floor om te lezen dat het wat beter gaat met jou man en nu maar hopen dat hij snel thuiskomt want samen zijn het toch wel datgene wat je graag wilt. De quilt die je gaat maken lijkt mij prachtig echt een quilt voor jou handen. Appliceren vind ik leuk als het een klein onderdeel is van een quilt die ik zou willen maken maar dit lijkt mij best wel een hele klus maar mooi appliceren is wel aan jou toevertrouwd. Wens je een hele fijne zondag toe.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je man weer uit het ziekenhuis is. Hopelijk mag hij snel thuiskomen! Je hebt weer een mooi project uitgekozen, ik ben benieuwd welke kleuren je hebt gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige quilt ga je maken zeg, succes ermee.
    Maar ook veel sterkte met je man en snel beterschap voor hem........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Had wat blogjes gemist en ben nu aan 't bij lezen. Wat een nare periode moet dat voor jullie geweest zijn. Op ziekenbezoek gaan neemt veel van je tijd en energie. Om nog te zwijgen van de spanning die het met zich meebrengt. Fijn dat het weer de goede kant op gaat en dat het allemaal wat dichter bij huis is nu.
    Je hebt een pracht van een quilt gekozen uit dit mooie boek! Ik sta weer vol bewondering naar de foto's met die kleine blaadjes te kijken. Zo steek ik er ook nog iets van op!
    Ik wens jullie het allerbeste en hopelijk snel weer gezellig samen thuis!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig project weer Floor. Helemaal iets voor jou, ook het maken van het patroon en zo. Je maakt het op de oorspronkelijke grootte?
    Is Wim inmiddels al weer thuis? Doe hem maar mijn hartelijke groeten.
    Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ga je een mooie quilt maken, Floor. Heerlijk om die blaadjes te appliceren en ik heb zitten genieten van je aanpak!
    Ga je de kleurenmix van de omslagfoto ook aanhouden of kies je iets heel anders?

    BeantwoordenVerwijderen