zaterdag 4 november 2017

Blauwe Sylvia en oude spulletjes.

Quilters houden van afwisseling. Daarom hebben de meesten onder ons ook veel verschillende projecten tegelijk onder handen en worden we zo'n beetje iedere maand wel opnieuw verliefd op een mooi patroon.
Nou heb ik dat laatste ook wel, maar ik negeer het maar, want ik heb al genoeg onder handen.
Deze week wilde blauwe Syliva wel weer eens op schoot, dus vooruit dan maar, altijd hun zin geven voordat ze lastig gaan worden  😉


Dus lekker aan de slag gegaan. Iedere keer een blokje.
Leuk om te doen natuurlijk, want er is er geen één hetzelfde.


Wat minder leuk was, de sashings in de naad doorquilten. Dat heb ik natuurlijk als eerste gedaan.
Reuze saai hoor, alsmaar rechtuit zonder afwisseling.
Op de achterkant is het goed te zien dat alle blokken nu mooi afgesloten zitten zodat ik de rijgdraden er alvast uit kon halen.


Was laatst bij Intratuin, was daar alles al helemaal wit gespoten met kunstsneeuw 😠 .....


Maar niet getreurd, lekker even viooltjes kopen en naar de curiosa afdeling die ze bij ons in Utrecht hebben.
Daar deze lieve oude eierdopjes gekocht.


Dat was hard nodig, want dit was ons laatste dopje.... kapot...
Wilde graag dat modelletje, maar kon het nergens krijgen (ook niet zo heel erg gezocht hoor)


Maar deze 3 lievertjes staan nu in de kast. Kijk zo schattig de bloemetjes zijn die er op staan!


Toen zag ik dit kleine regaaltje hangen.... oeps! Word ik niet verliefd op een patroon, dan wel op oude spulletjes, dus hup, ook in de winkelwagen!


Hangt daar leuk, en met de kerst zet ik daar leuke kerstspulletjes op natuurlijk.
Staat zo mooi bij die oude kast en het jaren 60 lampje.


Verleden maand door alle moeilijke omstandigheden hier niet naar de bee geweest, maar vandaag wilde ik toch graag gaan, ondanks dat mijn man van de week voor de 3e keer in 8 weken is opgenomen in het ziekenhuis 😢 😢 😢. Gelukkig mag hij maandag weer terug naar het revalidatiecentrum.

Op de gezellige bee werden alle leden blij verrast met dit leuke naaldenmapje dat Louise voor ons gemaakt had van zelfkantjes die ze gespaard had.
Zo lief van haar! Iedereen had zijn eigen letter er op.


Als ik het open klap zie je nog meer merkjes.
Nu alle naalden verzamelen, want ze liggen bij mij overal.

Wens jullie een mooie herfstweek toe.
Liefs,
Floor

16 opmerkingen:

  1. Floor, beeldige eierdopjes heb je gekocht. Ook het regaaltje is aan jou wel besteed. Wil graag het adres van die leuke Intratuin want die bij ons heeft niet zo'n curiosa afdeling. Blauwe Sylvia wordt weer een plaatje. Mijn beste wensen voor jou en je man, laat het gauw beter met hem gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een bekend fenomeen, veel te veel moois wat er langs komt. Maar nu ik me helemaal op de Rowdy Flat library quilt heb gestort zie ik haar groeien. En dat geeft toch wel een goed en voldaan gevoel. Jouw Sylvia verdiend het om afgemaakt te worden. Mooie aankopen heb je gedaan.
    Beterschap voor je man en sterkte voor jullie allebei.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dus je man moest wèer terug naar het ziekenhuis... Ik hoop echt van harte dat hij nu gaat opknappen en t.z.t. weer naar huis kan!
    Wat een schattige eierdopjes, o die zijn echt handig met zo'n soort van schoteltje eronder. Wat een leuke afdeling van Intratuin... hebben ze hier niet hoor... Enne..misschien maar goed ook ...
    Wat goed van je om eerst al die biesjes te quilten! Doorzetter hoor.. hoe doe je dat? Na elke rij een lekker bakje thee met een chocolaatje?
    Sterkte weer hoor de komende week!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk ook als ik er niet bij ben word er flink doorgewerkt en zo hoort het ook.
    Ik mag maandag gelukkig weer weg uit het ziekenhuis de behandeling wordt is de Parkgraaf voort gezet tot de 14 dagen 24 uur per dag aan het infuus hopelijk succes heet gehad en dat de bacterie in mijn longen dood is dus duimen maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk, dat doorquilten. Het is zo mooi, jou SylviaBS Sampler quilt! En de eierdopjes, ohhh...schattig. Regaaltje, zo een wil ik ook nog eens ergens op de kop tikken, zo handig en mooi!
    Wat een schattig naaldenmapje, heerlijk om verwend te worden.
    Sterkte voor je man en voor jou een dikke (virtuele)knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief en leuk cadeautje heb je gekregen Floor. Je kunt wel een opkikkertje gebruiken, wat een zorgen voor jullie beiden.
    Je hebt een neus voor die leuke oude spulletjes, ik wist niet eens dat het een regaaltje heet.
    Het meeste en saaiste stuk quilten zit er op, nu leuk de blokjes opvullen. Lekker klusje voor de winter!
    Heel veel sterkte met je man, hoop dat hij maandag weer terug mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke aankopen,zal ook in kerstsferen leuk staan.
    Wat fijn dat blauwe Sylvia weer eens aan de beurt is,je schiet al aardig op. En nu maar hopen dat je man weer terug mag naar Parkgraaf. Sterkte allebei.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lief dat naaldenmapje. Wat wordt jouw SBS al mooi, fijn dat je weer een stukje quilten kon. Verder wens ik je sterkte met je man, moeilijk steeds weer die ziekenhuisopnames. Hou je haaks, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig het door pitten, en zo in denaad vind ik altijd wel fijn, dan zit het al mooi vast.
    leuke oude spulletjes gekocht ook.
    Beterschap voor je Wim.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik herken me zo hard in het blogje wat je geschreven hebt. Altijd maar die quilt verleidingen waar het zo moeilijk aan weerstaan is. Fijn dat je eerst de lange rechte naden hebt doorgequilt bij de SBS. Heb je dat werkje alvast achter de rug en zit het geheel goed vast.
    En dan die neus voor oude spulletjes. Nog zoiets waar ik me zo in herken. De eitjes zullen heerlijk smaken vanaf die schattige eierdopjes.
    Ik hoop dat je grootste fan véél vooruitgang zal maken in Parkgraaf!! Sterkte met de behandeling!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke blog weer en je hebt weer mooie spulletjes gekocht!!
    Fijn dat je man naar de revalidatie mag beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi je SBS, goh ik moet aan die van mij ook eens verder. Moet de blokken aan elkaar maken.
    Heel veel sterkte met je man.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Floor.
    Heerlijk toch een beetje afwisseling in het quiltwerk er komt inderdaad heel veel mooi's voorbij maar ook ik probeer daar niet al te veel in mee te gaan.
    Een goed idee trouwens dat je het saaie werk als eerste hebt gedaan en de rijgdraden er alvast uit kunnen krijg je toch een beetje het gevoel dat het werk opschiet.
    De eierdopjes zijn zo lief met die zachte bloemetjes erop en het regaaltje is helemaal leuk.
    Soms moet je jezelf eens even verwennen zeker nu je toch veel alleen bent en de zorgen om jou man dagelijks aanwezig zijn. Ik hoop dat hij de volgende keer vanuit het revalidatie centrum naar huis mag en niet weer naar het ziekenhuis.
    Wens je het allerbeste toe.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk als je de rijgdraden er al uit kan halen. Dan heb je tóch het idee dat je lekker opschiet.
    Ook heerlijk, die oude spulletjes. Wat een schat van een regaaltje (leuk woord is dat).
    Fijn dat je al deze afleiding hebt in deze moeilijke tijd voor jullie. Doe je mijn groet aan Wim?
    Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Floor,

    Jeetje, zag nu je laatste post pas, schande ;)
    Een heel project, de SBS, maar het wordt wel prachtig!
    Oei, dat regaaltje iw zo schattig! Leuk, van die onverwachte vondsten ...
    Wat een lief cadeautje en reuze handig.

    Fijn weekend verder en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Floor, wat fijn dat het weer iets beter gaat met je man. Hoopt dat het nu goed komt. En ja IntraTuin was ik laatst ook met mijn jongste dochter 1 November. Doen we gezellig ieder jaar. Kerstafdeling,wagentje vol met leuke dingen,je afvragen of je het wel nodig vind. Kosten berekenen en maar weer alles terug zetten. Wel viooltjes voor op het kerkhof en lekkere koffie met saucijzenbroodje. Liefs (begin inmiddels alweer aardig bij te lezen)

    BeantwoordenVerwijderen