zaterdag 26 mei 2018

Genieten!

Inderdaad, het is genieten de laatste tijd.
Van het mooie weer, van alles wat groeit en bloeit en van alles wat ik weer kan, zoals in de tuin werken en op de fiets naar Intratuin :-)
Ook lapjes knippen en gezellig in de tuin aan elkaar naaien.


Kijk, zo ver ben ik al met mijn tussendoorproject "Een steuntje in de rug".
Had eigenlijk alle blokjes al klaar, maar heb er toen 4 afgekeurd, de kleuren waren te fel.
Dus even nieuwe maken met antieke kleuren dan kunnen ze aan elkaar genaaid worden.
(De kleuren op de foto zijn veel feller dan in het echt)


De blokken van het patroon in de Quiltmania zijn 20 x 20 cm, maar ik heb ze verkleind tot 7 x 7 cm, zodat het een klein quiltje wordt.


Toen ik in de tuin zat met mijn blokjes, kreeg ik op eens zo'n zin om weer verder te gaan met mijn Vesalius quilt.
Deze 3 bloemen er op genaaid deze week.


Heb alle 5 blaadjes er los op geappliqueerd in plaats van het bloemetje aan één stuk te knippen, dat vind ik mooier.


Kijk, zo ver ben ik al met het middenstuk, voorlopig nog genoeg te doen.


Toen ik van de week bij Intratuin was, kwam ik deze geurende roos tegen.
Je geloofd het bijna niet, dat ie echt is, zo'n sterke rozengeur hebben de prachtige zacht roze rozen.
Echt genieten elke keer als ik er lang loop.

Verder heb ik niets te melden deze week, daarom laat ik foto's zien van de strip van Jan Jans en de kinderen, die enige weken geleden in de Libelle stond.

 Zo moeilijk te lezen, dus even de plaatjes apart op de foto.










Hahaha! Was zo herkenbaar voor mij, voor jullie ook?

Lekker genieten deze week!
Liefs,
Floor

P.S.: Merk dat de reacties opeens niet meer per mail bij mij binnenkomen, en waarschijnlijk krijgen  de mensen die reageren daarom een berichtje dat het mailtje niet is aangekomen.
Maar ik zal zo af en toe de reacties wel op mijn blog lezen.
Hoop dat iemand een oplossing weet voor dit probleem?


19 opmerkingen:

  1. Je bent lekker bezig, leuk hoor!
    Goeie strip

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, heel herkenbaar. Je laat veel moois zien Floor en wat fijn dat je weer uit de voeten kunt!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig gaat het de goede kant op met je kwetsuren maar wordt niet overmoedig Floor. Ja, de strip is heel herkenbaar voor ons oudjes. Zolang je er om kunt lachen is er niets mis met ons. Prachtige foto's in je vorige blog, dat was genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk om te lezen dat je zo goed vooruit gaat Floor, en je al weer van allerlei mooie dingen kunt genieten. Je quiltwerk is weer erg mooi. Geniet er van, en wellicht zie ik je snel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk dat je weer zin hebt en geniet!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke strip van Jan jans, ze zijn altijd wel leuk. Fijn te lezen dat je weer op pad kunt met de fiets en ook weer buiten kunt zitten. Slim van jr om de bloemblaadjes los te doen moet ik aan denken een volgende keer. Goede zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel herkenbaar!
    De geschiedenis herhaald zich gewoon steeds of we nu willen of niet.
    Wat een prachtige roos heb je gevonden en je appliceerwerk...... wat doe je dat toch mooi!
    Lekker genieten deze week ook weer in de tuin, maar wel in de schaduw denk ik.......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat herkenbaar Floor de strip, en wat heb je mooie projecten onderhanden, zo netjes geappliceerd.
    Gelukkig gaat het weer beter met je.
    Fijne zondag, groetjes tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel herkenbaar,en wat ga je lekker met je blokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontzettend fijn dat je weer zo goed hersteld bent van die lelijke valpartij. Zalig om er weer op uit te kunnen gaan en niet meer afhankelijk te zijn van zoveel helpende handen.
    Je quiltje ziet er prachtig uit alsook je applicatiewerk. Heel mooi!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo, ik heb eens even bijgelezen Floor. Wat is er toch gebeurd met je ribben en wervel. Zo akelig dat je niet kunt zoals je graag wilt.
    Jouw quilt is echt schattig met dat patroontje. Ook de applicaties zijn super. Ik ken het quilt niet, ga het zo even opzoeken.
    Lachen hè, dat verhaal van Jan, Jans en de kinderen. Zo gaat het wel, van generatie op generatie.
    Och en die schitterende roos staat te stralen, fantastisch.
    Groetjes, Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is inderdaad genieten met dit mooie weer ook al zou iets minder warm ook wel heerlijk zijn. De kleur van de roos is geweldig zo'n zachte poedertint. En het verhaal van Jan Jans is heel herkenbaar. Wat kunnen dingen toch veranderen als je het vergelijkt met 50 jaar geleden. In positieve maar soms ook in negatieve zin. Mooie blokjes maak je maar ook prachtige bloemen zo fijntjes mooi gemaakt. Maar dat het nu beter met je gaat is wel het allermooiste om te lezen dus geniet komende week van de wandelingen en het mooie weer.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat het wat beter gaat! En wat een leuk 'tussendoortje'. Het zijn echt kleine blokjes, vind ze supermooi geworden. Ook ik geniet van het mooie weer. Niet zozeer van de hitte, maar de tuin ziet er zo mooi uit, en alles groeit lekker in de moestuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heb nu een nieuwe blog Floor.
    Welkom https://inekehube.blogspot.nl/
    De oude is niet meer in gebruik

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij gaat echt als een speer zeg!
    En dat met deze temperaturen.
    Dat middenblok vind ik prachtig.
    En ach zoals Jan en Jans zullen we allemaal wel worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, geweldig die strip!! In de roos!
    Fijn dat je weer zo veel aan kan Floor. Dat tussendoor quiltje is natuurlijk weer enig, wat kleine blokjes joh!
    De Vesalius wordt prachtig. Mooie kleur blauw, die bloempjes.
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat van de reaktie's niet meer op de mail heb ik al langere tijd...
    en ... het blijft tot nu toe zo ...
    Schijnt met de nieuwe privacy wet ook te makn te hebben dacht ik gehoord te hebben ;o)
    Zie ook nu pas je ( met mooie quiltblokken) berichtje
    Fijn ( nieuw) weekend hoor !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De blokjes die te fel zijn kun je ook een thee- of koffiebadje geven... Ze krijgen dan een veel antiekerige look en gaan vast heel mooi bij de andere blokjes passen...

    BeantwoordenVerwijderen