zaterdag 19 mei 2018

Kom mee naar buiten allemaal, dan zoeken wij....

Waar ik de wielewaal moet zoeken... geen idee, maar dan zoeken we gewoon een mus of merel, ook leuk toch?
Ik maak meestal elke dag een klein blokje voor mijn nieuwe quiltprojectje, die heb ik al laten zien, dus neem ik jullie vandaag maar mee naar buiten.



Het park waar ik dagelijks met mijn Jody loop, is weer helemaal geel van de boterbloemen.
Een jaarlijks terugkerend feest!


En natuurlijk ook veel Fluitenkruid, dat zo lekker ruikt en net op kant lijkt.








Een paar weken geleden was het park ook geel, maar toen van de paardenbloemen. Maar dat ziet er nu anders uit, helemaal wit van de bolletjes pluis.


Zit zo prachtig in elkaar zo'n bolletje met zaadjes die kunnen zweven.
Kon de verleiding natuurlijk niet weerstaan om even te blazen.


Vroeger deden we dat als kind om te kijken hoeveel kinderen we later zouden krijgen, want zoveel zaadjes bleven er dan aan de steel zitten.
Dat lijkt nu niet meer te kloppen, maar misschien had ik harder moeten blazen....


Een prachtig "bospaadje" in het park...


Open ruimtes....


Intieme slootjes...


De leuke waterkipjes met hun kroost. Ze hadden er eerst 5, maar van de week nog maar twee toen ik deze foto nam.
Kwam er net weer langs.... snik, snotter... geen één meer over...  :-(
Ze beschermen hun kinders goed tegen de grote vogels, maar de grote vissen in de fortgracht zien ze niet.
Die trekken de kleintjes aan hun pootjes zo naar beneden en hap! Zo sneu voor paps en mams.


Zo zag mijn tuin er begin maart nog uit.... kaal en koud...


Moet je nu eens kijken! Eén en al groen en bloemen.


Elk jaar weer blauw van de Akeleien.





Deze is van Intratuin, maar zo grappig met die spikkels.


Lekker een bos sneeuwballen en seringen geplukt voor binnen, want buiten.... had vanmorgen mijn winterjas maar aangedaan.
Gelukkig wordt het de komende dagen beter, kunnen we weer buiten genieten van al dat moois.

Met mijn gebroken ribben en rugwervel gaat het gelukkig een stuk beter.
Kan weer fietsen en Jody uitlaten zonder rollator en zo af en toe een kwartiertje in de tuin werken.
Rustig aan nog wel, dat is voor mij al moeilijk genoeg. Maar ik ben blij dat het weer zo goed met me gaat.

Fijne week gewenst lieve lezers!
Liefs,
Floor


16 opmerkingen:

  1. Ben zo blij voor je dat het steeds beter gaat!
    Heerlijk zoals alles weer groeit rn bloeit. We hebben er allen weer lang naar uitgekeken.
    Wel jammer van die kleintjes, de natuur is soms wreed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het beter met je gaat Floor en weer lekker kan fietsen ook. En geen rollator!! (Toch handige dingen hè?!)
    Heerlijk dat moois van de natuur om je heen, lekker vlakbij ook. Jij kan daar 200% van genieten, denk ik.
    Hele fijne Pinksterdagen en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn voor je Floor, dat het beter met je gaat, heel verstandig om het rustig aan te doen. Je hebt prachtige foto's van de natuur gemaakt!
    Fijne Pinksterdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed zo Floor, rustig aan maar. Je foto's zijn om van te genieten!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dat het steeds beter met je gaat. Dan geniet weer extra van al het moois in de natuur. Je tuin staat er prachtig Bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne Pinksterdagen.
    Prachtige natuur foto's heb je gemaakt.
    Fijn dat het beter gaat, en je weer kan fietsen en Jody uitlaten. Geeft weer veel vrijheid.
    Rustigjes aan met het tuin werk hoor. Misschien kun je eens een hulpje vinden.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat het weer beter met je gaat Floor en dat je weer zonder rollator kan wandelen. Mooie tuin heb je en fijn ook dat je er zo nu en dan weer wat in kan werken. Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super dat het weer goed met jou gaat.
    Volhouden nu en geen rare dingen doen. :)
    Fijne Pinksterdagen. Gr. Alice.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's en fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn Floor! En wat is het mooi he, in het voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is de natuur mooi hè. Maar mooier is het toch dat je lijf steeds beter wordt. Genieten dus van al het moois om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn om te lezen dat het weer goed met je gaat. Geweldig om te zien dat je weer heerlijk kan genieten van het buiten zijn. De natuur is nu op z'n mooist en dat heb je goed weten vast te leggen in je foto's. Eén patch-moment per dag geeft stiekem toch al snel een flink aantal blokjes. Heerlijk om zo rustig aan een quiltproject te kunnen werken!! Ik wil soms teveel en dat geeft alleen maar onrust -:))
    Ook voor jou een fijne week!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Floor.
    Dubbel genieten zo te zien, lekker wandelen met Jody en genieten van het park. Jammer dat de natuur zo bruut omgaat met het jonge grut. Het verschil in de tuin is duidelijk te zien zeker in het voorjaar als alles zo fris groen is en de bloemen zo mooi van kleur. Ook fijn om te lezen dat je langzaam maar zeker opknapt ook al gaat het jou niet snel genoeg ik hoop dat het allemaal goed komt.
    Geniet van deze dagen en van de tuin nu het weer zo mooi is.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn te lezen dat het weer beter met je gaat.
    Weer lekker bezig in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn dat het beter met je gaat zeg, rustig aan nu he. Maar die twee foto's van je tuin wat een verschil he maart en nu, prachtig hoor..........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn dat je weer wat beter uit de weg kan!
    Mooi de jaargetijden in je tuin en t mooie park :0))
    Groetjes
    simone

    BeantwoordenVerwijderen